۳۵۸۵۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ورود شاخص به کانال ۷۵ هزار واحدی

امروز هم مانند دیروز شاهد رشد شاخص بودیم که بخش عمده ای از رشد شاخص را همچنان شرکت های معدنی و فلزات اساسی رقم زدند که در این میان بیشترین تاثیر مثبت را شرکت فولاد مبارکه اصفهان بر شاخص داشت و امروز شاهد افزایش حجم معاملات در بورس بودیم.

تابناک: امروز هم مانند دیروز شاهد رشد شاخص بودیم که بخش عمده ای از رشد شاخص را همچنان شرکت های معدنی و فلزات اساسی رقم زدند که در این میان بیشترین تاثیر مثبت را شرکت فولاد مبارکه اصفهان بر شاخص داشت و امروز شاهد افزایش حجم معاملات در بورس بودیم.


با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.05.03 شاخص بازار اول با 263 واحد افزایش به رقم 52798 واحد و شاخص بازار دوم با افزایش 30 واحد 163307 واحد را ثبت کردند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 89 واحد افزایش به رقم 26813.5 واحد رسيد. شاخص کل بورس در دومین روز کاری بورس در اولین هفته ماه دوم تابستان با افزایش 249.61واحدی به رقم 75183.9 واحد رسید اما برخلاف شاخص بورس، شاخص کل فرابورس با کاهش 0.7 واحد به رقم 792.9واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2514میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1613 میلیارد ریال رسید.

ورود شاخص به کانال 75 هزار واحدی
امروز شاخص همانند دو روز گذشته، در همان شروع معاملات با افزایش تقاضا مواجه شد و رفته رفته شاهد افزایش شاخص تا انتهای بازار بودیم به طوری که در پایان با ۲۴۹.۶۱واحد مثبت به کار خود خاتمه داد.تعداد معاملات در روز جاری ۵۷۱۵۴ و ۷۳۲ میلیون برگه سهم مورد معامله قرار گرفت.ارزش بازار بر روی رقم ۳۰۹۸۰۹۸ میلیارد ریال ایستاد.
در این روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های فولاد مبارکه اصفهان ، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و معدنی و صنعتی گل گهر و بیشترین تاثیر منفی رابه ترتیب شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، صنعتی و معدنی چادرملو و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای خزامیا،فولاد،وساپا و کگل به خود تخصیص دادند.
برترین تقاضا ها در نمادهای فملی و فولاد،مساپا۹۵۵ و پکرمان و برترین عرضه ها در نمادهای دعبیدح، شمواد، سپاس و مصفا۹۷۱۲ به ثبت رسید.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای خزر، ولساپا، خکاوه و خاور و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای شمواد،سهگمت،ختراک و شپاکسا در بازار بورس رقم زدند. بیشترین ارزش معاملات بازار به ترتیب متعلق به گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی و سرمایه گذاریها بود.

ورود شاخص به کانال 75 هزار واحدی

گروه های محصولات شیمیایی، سیمان،آهک و گچ و برق و گاز اثر منفی و گروه های فلزات اساسی، سرمایه گذاری ها و خودرو و ساخت قطعات اثر مثبت بر روی شاخص بورس داشتند. جو فروش در گروه های سیمان،آهک و گچ، محصولات شیمیایی،ماشین آلات و دستگاه های برقی و انبوه سازی،املاک و مستغلات و جو خرید در گروه های فلزات اساسی،استخراج ذغال سنگ، سرمایه گذاریها و لاستیک و پلاستیک مشاهده شد.


امروز براساس پیغام ناظر، شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت های پالایش نفت شیراز، نیرو سرمایه، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، تایدواتر خاورمیانه، لبنیات کالبر، توسعه صنایع بهشهر، کارخانجات پارس الکتریک، سیمان کارون، پالایش نفت بندرعباس، سرامیک های صنعتی اردکان،رادیاتور ایران و تولیدی کاشی تکسرام پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی و بازگشایی شرکت های سایپا دیزل، آلومراد، تولیدی لنت ترمز ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران،داروپخش، فنرسازی زر و ایران خودرو دیزل پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و عدم تقسیم سود نقدی و نیز بازگشایی شرکت های قند اصفهان، سایپا شیشه، سیمان فارس و کارت اعباری ایران کیش با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و شرکت های صنعتی بهشهر و شیر پاستوریزه پگاه اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه شرکت، در نهایت بازگشایی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره و توقف نماد معاملاتی شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه بودیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج