۳۵۸۶۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چند درصد مردم دنیا آفلاین است؟

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات، بیش از نیمی از مردم دنیا به اینترنت دسترسی ندارند.

وب سایت سایبربان: بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات، بیش از نیمی از مردم دنیا به اینترنت دسترسی ندارند.
چند درصد مردم دنیا آفلاین است؟

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ بر اساس گزارش منتشر شده از اتحادیه بین‌المللی مخابرات1، 3.8 میلیارد نفر از مردم جهان که 53 درصد از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند تا پایان سال 2016 همچنان آفلاین خواهند بود. حتی در اروپا که بیشترین آمار اتصال به اینترنت را به خود اختصاص داده است 20.9 درصد از مردم، هنوز آفلاین هستند. این آمار در آفریقا 74.9 درصد است.

این آمار به عنوان بخشی از گزارش سازمان ملل متحد منتشر شده است. این گزارش نشان می‌دهد هنوز فاصله‌ی بسیاری بین کشورهای فقیر و ثروتمند وجود دارد. همچنین شکاف بین اینترنت در دسترس مردها و زن‌ها در حال بزرگ‌تر شده است. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک باشد که تلاش می‌کنند اینترنت رایگان به همه ارائه بدهند.

در کشورهای توسعه‌ی یافته از هر 80 درصد از مردم به اینترنت دسترسی دارند؛ اما این عدد برای کشورهای در حال توسعه کمی بیش از 40 درصد است. از طرفی این آمار برای کشورهای جهان سوم 15.2 درصد اعلام شد.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات گفت: «تعداد زنان متصل به اینترنت نسبت به مردها کمتر است و این تفاوت نسبت به گذشته بیشتر شده است. هم‌اکنون ضریب نفوذ مردان نسبت به زنان برای دسترسی به اینترنت ۱۲.۲ است و رشدی ۱.۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد.»
آمار ارائه شده برای ضریب نفوذ مردان نسبت به زنان در کشورهای توسعه‌یافته از 5.8 به 2.8 درصد کاهش و در مکان‌های فقیرتر افزایش یافته است.

هزینه‌ی متصل شده به اینترنت یکی دیگر از دلایلی است که دسترسی به اینترنت را در بعضی کشورها با مشکل روبه‌رو می‌کند. اتحادیه‌ی مذکور، افزود: «از سال ۲۰۱۱ هزینه‌ی اتصال به اینترنت در برخی کشورها مقرون به‌صرفه شده است؛ اما این مبلغ در کشورهای فقیرتر قابل‌تحمل نیست.» آن‌ها ادامه دادند: «هزینه‌های خدمات اینترنت، ۵ درصد بیشتر از میانگین درآمد ماهانه است.»

تلفن همراه رایج‌ترین راه دسترسی به اینترنت پهن باند است و ضریب دسترسی به آن به‌صورت دورقمی در حال رشد است. میزان دسترسی کشورهای در حال توسعه به اینترنت همراه 41 درصد و کشورهای توسعه‌یافته نیز 90 درصد، اعلام شد.

چند درصد مردم دنیا آفلاین است؟
نقشه ارائه شده توسط اتحادیه بین المللی مخابرات که آمار افراد آفلاین تا پایان سال ۲۰۱۶ را نشان می دهد.
________________

۱- International Telecommunication Union
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج