جاباما
۳۵۸۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رنگ درمانی با میوه ها و سبزیجات

بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی در سراسر جهان بر این باورند که مصرف دست‌کم ۵نوع میوه و سبزی در طول روز می‌تواند تاثیر ماندگاری بر حفظ سلامت و تندرستی افراد داشته باشد.

رنگ درمانی با میوه ها و سبزیجات

مجله سیب سبز : بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی در سراسر جهان بر این باورند که مصرف دست‌کم ۵نوع میوه و سبزی در طول روز می‌تواند تاثیر ماندگاری بر حفظ سلامت و تندرستی افراد داشته باشد و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمنی همچون سکته مغزی، بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان را تا ۳۰درصد کاهش دهد. این در حالی است که بر اساس آمار ارائه شده تنها ۱۳درصد از مردان و ۱۵درصد از زنان در سراسر جهان این توصیه را به عنوان اصل گریزناپذیر رژیم‌های غذایی خود در نظر گرفته‌اند و دست کم ۵ روز در هفته در رژیم و برنامه غذایی خود از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند. اگرچه باید دید که این افراد تا چه حد استانداردهای انتخاب سبزیجات و میوه‌ها با رنگ مناسب را در برنامه غذایی‌شان رعایت می‌کنند، زیرا انتخاب درست رنگ‌میوه‌ها و سبزیجات آن‌هم از نوع تازه‌اش می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت و اثرات درمانی آن یا بالعکس کاهش موادمغذی موجود در آنها داشته باشد.

رنگ درمانی با میوه ها و سبزیجات


افزایش توان سیستم ایمنی بدن

کلم‌پیچ را به سبد غذایی کودکتان اضافه کنید

افرادی که از دوران کودکی و نوجوانی ۴ تا ۵ وعده در هفته سبزیجات و میوه‌های سبز رنگ مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و بدن آنها آمادگی بیشتری برای مقابله با انواع بیماری‌ها به ویژه در فصل‌های سرد سال دارد. مصرف سبزیجات و میوه‌های سبز رنگ مانند اسفناج، کلم‌پیچ، شاهی، مارچوبه، کلم، فلفل سبز، کیوی، گل‌کلم و نخودفرنگی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی موجب افزایش قابل ملاحظه عملکرد چشم می‌شود. به این ترتیب افرادی که از دوران کودکی همراه وعده‌های غذایی خود از این سبزیجات و میوه‌های سبز رنگ استفاده کنند در دوران میانسالی به اختلال پیرچشمی که بسیاری از مردان و زنان میانسال را به خود درگیر می‌کند، مبتلا نمی‌شوند. سبزیجات سبز رنگ به این دلیل که منبعی غنی از لوتئین هستند می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش مقاومت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید داشته باشد.

نسخه طلایی:

بهترین روش برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به سبزیجات، تهیه انواع و اقسام پیتزای سبزیجات یا به اصطلاح درمانگران شیوه‌های طبیعی پیتزاهای سبز است. برای تهیه این پیتزاها می‌توانید از انواع و اقسام گیاهان سبز، ذرت و مقداری گوشت مرغ استفاده كرده و کودکتان را به خوردن آن تشویق کنید. در عین حال تهیه سوپی که در آن کلم ساطوری شده یا مارچوبه رنده شده وجود دارد نیز بهترین شیوه برای علاقه‌مند کردن اعضای خانواده به این سبزیجات مغذی است.


رنگ درمانی با میوه ها و سبزیجات


پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات

مردها هر روز پیاز قرمز بخورند

مردانی که در طول هفته دست‌کم 5 روز از میوه‌ها و سبزیجات قرمز تازه مصرف می‌کنند می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را به صفر برسانند. پزشکان مرکز تحقیقاتی سرطان به این نتیجه رسیدند که مصرف میوه‌ها و سبزیجات قرمز مانند زغال اخته، سیب قرمز، پیاز قرمز، گوجه فرنگی، گریپ‌فروت قرمز، انار، هندوانه، گیاه قره‌قاط و انگور قرمز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را برای همیشه در مردان خنثی کند. از طرفی مصرف میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ به دلیل داشتن منابع غنی آنتی‌اکسیدان مانند فلاونول‌ می‌تواند بهترین داروی طبیعی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی عفونت‌های ادراری در انسان باشد و مانع از تجمع و توقف باکتری‌های مضر در دیواره مثانه و دستگاه ادراری باشد.

نسخه طلایی:

برای آنکه بیشتر از فواید درمانی میوه‌ها و سبزیجات قرمز بهره‌ ببرید می‌توانید از پوره گوجه‌فرنگی برای تهیه سس غذا استفاده کنید یا حبه‌های انگور قرمز را در سالاد بریزید یا در هفته دو تا سه بار چای گیاهی قره‌قاط بنوشید.


رنگ درمانی با میوه ها و سبزیجات

چگونه پوستی سالم و زیبا داشته باشیم

خانم‌ها مصرف سبزیجات نارنجی را فراموش نکنند

اگر زیبایی، سلامت و شادابی پوست‌تان برایتان مهم است و دوست دارید با ورود به دهه چهارم و پنجم زندگی همچنان پوستی زیبا و باطراوت داشته باشید، باید مصرف میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و زردرنگ را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید. گنجاندن موادغذایی همچون هویج، انبه، سیب‌زمینی شیرین، پاپایا، گردوی سفید، پرتقال، نارنگی، لیمو، زردآلو و فلفل دلمه‌ای زرد یا نارنجی در برنامه و رژیم غذایی خانم‌ها و دختران جوان، موجب می‌شود تا آنها پوستی سالم و زیبا داشته باشند و در عین حال از ابتلا به بیماری‌های رایج پوستی نیز مصون بمانند. در حقیقت وجود مقادیر قابل ملاحظه‌ای از آلفا و بتاکاروتن در سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ موجب می‌شود تا علاوه بر این فواید، سیستم ایمنی بدن زن‌ها تقویت شود و بیماری‌ها و اختلال‌های شایع دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها در آنها به حداقل برسد.

نسخه طلایی:

برای بهره‌مندی بیشتر از فواید میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و زردرنگ توصیه می‌کنیم هر روز صبح روی میز صبحانه یک هویج حلقه شده، ۲ تا ۳ زردآلودی تازه قرار دهید. هر شب سالاد سبزیجات بخورید و به جای نوشیدن نوشابه‌های مختلف در میان‌ وعده‌های غذایی آب پرتقال بنوشید.


رنگ درمانی با میوه ها و سبزیجات


فشارخون سالمندان را کنترل کنید

برای مادربزرگ‌تان تره‌فرنگی بخرید

یکی از راه‌های حفظ سلامت و شادابی سالمندان در خانواده، تغذیه مناسب است. اگر با پدربزرگ یا مادربزرگ خود زندگی می‌کنید، می‌توانید با استفاده از سبزیجات و میوه‌های سفید‌رنگ احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون، کلسترول بد و برخی از بیماری‌های قلبی را در آنها کنترل کنید، حتی می‌توانید با گنجاندن این خوراکی‌های طبیعی از بروز این بیماری‌ها در آینده برای خود و همسرتان نیز پیشگیری کنید. از این روست که درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان مصرف سبزیجاتی مانند پیاز سفید، موسیر، سیر، تره‌فرنگی، کرفس، رازیانه و قارچ را برای کاهش کلسترول بد و فشار خون بسیار موثر می‌دانند و بر این باورند که مصرف این سبزیجات دست‌کم پنج بار در هفته می‌تواند به پاکسازی بدن از مواد آنزیم‌ها و اخلاط نامناسب کمک کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به صفر برساند.

نسخه طلایی:

برای گنجاندن این سبزیجات به برنامه غذایی هفتگی خود می‌توانید از سوپ پیاز و قارچ شروع کنید. این سوپ طعم و عطر خوشایندی دارد و مفیدترین پیش‌غذا و میان وعده برای روزهای سرد پاییز است. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از کرفس، تره‌فرنگی و قارچ، سالادی گیاهی برای میان‌وعده عصرگاهی تهیه کرده و آن را برای پدربزرگ یا مادربزرگ‌تان سرو کنید.


رنگ درمانی با میوه ها و سبزیجات

طول عمر اعضای خانواده را افزایش دهید

کشمش و بادمجان را فراموش نکنید

اگر به سلامت اعضای خانواده‌ خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید سال‌های دور و درازی را در کنار آنها با آرامش و سلامت زندگی کنید، میوه‌ها و سبزیجات ارغوانی و سیاه را در برنامه غذایی خود در طول هفته بگنجانید. به گفته محققان خوراکی‌های ارغوانی و مشکی رنگ منبعی غنی از آنتوسیانین‌ها هستند که قابلیت بدن را برای مبارزه با بیماری‌ها و پیر شدن سلول‌ها افزایش می‌دهند. به این ترتیب افرادی که مصرف سبزیجات و میوه‌هایی مانند انگور سیاه، بادمجان، گیلاس، تمشک، آلوی سیاه و زغال اخته را در برنامه غذایی هفتگی‌ خود می‌گنجانند و دست‌کم ۵ روز در هفته از این مواد طبیعی و تازه مصرف می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند که در مقایسه با دیگران مغزی سالم‌تر دارند و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و ناراحتی‌های قلبی در آنها بسیار اندک است. از طرفی خانواده‌هایی که از دوران کودکی فرزندانشان را به مصرف این مواد عادت می‌دهند، حافظه کوتاه‌مدت آنها را تقویت کرده و میزان یادگیری‌شان را بهبود می‌بخشند.

نسخه طلایی:

برای اعضای خانواده‌تان کیک بپزید و به جای پوشاندن آن با شکلات و خامه از کشمش‌های سیاه رنگ استفاده کنید. برای دسر از بستنی و میوه‌های ارغوانی مثل گیلاس، زغال‌اخته و تمشک استفاده كرده و سعی کنید در طول هفته دست‌کم دو بار کباب بادمجان با پوره گوجه‌فرنگی تهیه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج