۳۵۸۸۰۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بی هویتی در لباس تیم‌های ایرانی

لباسی که پرسپولیسی‌ها در بازی مقابل سایپا بر تن خواهند کرد کپی برابر اصل لباس آرسنال در فصل گذشته است.

خبرگزاری میزان: این روزها طراحی لباس‌های ورزشی به یک معضل اساسی برای ورزش کشورمان تبدیل شده است. در حالی که هنوز حاشیه‌های مربوط به طراحی لباس کاروان ایران در المپیک ریو تمام نشده شاهد رونمایی از لباس تیم‌های لیگ برتر کشورمان هستیم که این لباس‌ها هم می‌تواند حاشیه‌هایی شبیه حاشیه‌های لباس کاروان المپیکی کشورمان را به دنبال داشته باشد.

لباسی که پرسپولیسی‌ها معرفی کرده‌اند کپی برابر اصل لباس آرسنال در فصل گذشته است. این لباس حتی در جزئیات هم با لباس آرسنال شبیه است و طراح این لباس هیچ زحمتی به خود نداده تا حداقل تفاوتی با لباس آرسنال داشته باشد.

در لیگ پانزدهم هم تیم بازیکنان گسترش فولاد لباسی را بر تن می‌کردند که شباهت زیادی به لباس تیم فنرباغچه ترکیه داشت. چندین سال پیش هم استقلالی‌ها لباسی بر تن می‌کردند که ایتالیا با لباسی شبیه آن قهرمان جهان شدند. پرسپولیسی‌ها هم در زمان دنیزلی لباسی شبیه به لباس ساندرلند بر تن می‌کردند.

جالب اینجاست گاهی اوقات این مسئله از کپی‌برداری هم فراتر می‌رود و تیم‌های ایرانی از لباس ورزشی تیم‌های اروپایی استفاده می‌کنند. تیم پدیده که پیش از آغاز فصل گذشته به ترکیه رفته بود لباس تیم‌های حریف را با خوددشان به ایران آورده بودند و حتی از آن در مسابقات رسمی استفاده می‌کردند.

نکته دیگر این‌که تیم‌های ایرانی در طول فصل چندین بار لباس خود را تغییر می دهند و مشخص هم نیست این تغییرات بر چه اساسی انجام می‌شود، چه بسا اینکه طرح لباس تیم‌های اروپایی در ابتدای فصل مشخص می‌شود و تا پایان فصل نیز تغییر در طرح لباس انجام نمی‌گیرد. این در حالیست که تیم‌های ایرانی به راحتی رنگ لباسشان را هم تغییر می‌‌دهند. اما در کشورهای صاحب فوتبال نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

شاید اگر این اتفاقات در تیم‌های محلی رخ دهد چندان تعجب‌آور نیست، اما در لیگی که داعیه حرفه‌ای بودن دارد کپی‌برداری از لباس تیم‌های اروپایی و تغییر رنگ مداوم لباس تیم‌ها چندان مورد پسند نیست. به طور حتم قسمتی از حرفه‌ای بودن در فوتبال منوط به رعایت این نکات است. نکاتی که همچنان در فوتبال کشورمان رعایت نمی‌شود و این کپی‌برداری‌های ناپسند همچنان ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز real

      ما کشتی شکستگانیم
      نجات دهنده مرده است!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج