۳۵۸۹۴۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

محیط بانان شهید محسوب می شوند

اساس آیین نامه مصادیق شهید که در۲۷ اردیبهشت ماه سال ۹۳ به تصویب رسید، محیط‌بانان و آتش‌نشان ها به دلیل درگیری با اشرار و آسیب دیدن در حین عملیات شهید محسوب می‌شوند.

روزنامه ایران: اساس آیین نامه مصادیق شهید که در۲۷ اردیبهشت ماه سال ۹۳ به تصویب رسید، محیط‌بانان و آتش‌نشان ها به دلیل درگیری با اشرار و آسیب دیدن در حین عملیات شهید محسوب می‌شوند. مهدی ایزدی معاون تعاون وامور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثار گران با اعلام این مطلب گفت: افرادی که در مناطق عملیاتی یا درگیری با اشرار کشته می‌شوند،شهید محسوب شده و خانواده آنها زیر پوشش خدمات بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

وی افزود: براساس مصوبه شورای شهر تهران نیز آتش‌نشان ها هم شهید محسوب شده و همانند شهدای دیگر خانواده آنها می‌توانند خدمات بگیرند.وی در پاسخ به سؤال «ایران» مبنی براینکه تعدادی از محیط‌بانان شهید محسوب شده ولی خانواده آنها هنوززیر پوشش بنیاد شهید نیستند، تصریح کرد: نمی‌شود فردی شهید محسوب شود ولی خانواده آن زیر پوشش بنیاد شهید قرارنگیرد.

مگر اینکه در اثر سانحه کشته شده باشد که شهید محسوب نمی‌شود.به گفته وی، خانواده محیط‌بانان شهیدی که تاکنون زیر پوشش بنیاد شهید قرار نگرفته‌اند می‌توانند از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کنند و پرونده آنها برای بررسی به ما ارسال شود تا بتوانند از خدمات ما بهره‌مند شوند ،اگر اشکالاتی وجود داشت پرونده به ستاد نیروهای مسلح فرستاده می‌شود تا نظر نهایی اعلام شود.ایزدی در ادامه به ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: در ساماندهی گلزار شهدا رضایت خانواده‌ها اولویت دارد اما باید در نظر گرفت که امکان دارد در حین کار و برداشتن قبور اشکالاتی مثل شکستگی سنگ قبر به وجود آید که اجتناب ناپذیر است.به طور کلی گلزار شهدا به عنوان یک اثر فرهنگی و میراثی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه به موضوع بیکاری و اشتغال ایثارگران اشاره کرد و گفت: براساس قانون ۲۵ درصد از ظرفیت استخدامی سازمان ها وارگان ها به ایثارگران اختصاص دارد که در طول سه سال گذشته این امر محقق شده و ۳۸ هزار اشتغال ایجاد شده است.البته هنوز۴۷ هزارنفر ازجانبازان، فرزندان جانبازان و شهدا، همسر ، خواهر وبرادر شهدا بیکارند.ازاین تعداد ۸ هزار نفر فرزند شهید هستند.

وی درخصوص اینکه افراد غیر ایرانی که در عملیات جنگی کشته می‌شوند، شهید محسوب می‌شوند یا نه افزود: افراد غیر ایرانی که ساکن ایران هستند اگر در جنگ های عراق و سوریه ( مدافعان حرم ) کشته شوند شهید محسوب می شوند و خانواده آنها تحت حمایت بنیاد شهید خواهند بود. معاون تعاون وامور اجتماعی بنیاد شهید درباره وضعیت معیشتی افراد زیر پوشش بیان داشت: در حال حاضر ۲۷ هزار نفر کمک معیشت می‌گیرند ومیانگین حقوق جانبازان یک میلیون و۸۰۰هزار تومان است.به گفته وی، از سال ۷۶، ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جامعه ایثارگران از دولت طلب داشتند که همه مطالبات آنها تا سال ۹۰ پرداخت شد.قرار است تا ۶ ماهه اول سال آینده همه مطالبات خانواده‌ها پرداخت شود.وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تصویب برخی از قوانین بدون در نظر گرفتن بار مالی آن موجب شده تا با کسری بودجه مواجه شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج