۳۵۸۹۷۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

استاد اخلاق در بيمارستان!

حجت‌الاسلام والمسلمین سيد مهدي طباطبايي اين روزها در بيمارستان بستري است؛ مانند هميشه آرام و بي‌توقع بر روي تخت بیمارستان بهمن دراز كشيده تا مراحل درمانش صورت گيرد. آن قدر ساده و بي‌آلايش است كه شايد هنوز برخي دوستانش هم خبر نداشته باشند او بستري شده است.

روزنامه آرمان: حجت‌الاسلام والمسلمین سيد مهدي طباطبايي اين روزها در بيمارستان بستري است؛ مانند هميشه آرام و بي‌توقع بر روي تخت بیمارستان بهمن دراز كشيده تا مراحل درمانش صورت گيرد. آن قدر ساده و بي‌آلايش است كه شايد هنوز برخي دوستانش هم خبر نداشته باشند او بستري شده است.

ديروز حسين فريدون دستيار ويژه رئيس‌جمهور با حضور در بيمارستان بهمن، از حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي طباطبايي عيادت و براي وي آرزوي سلامتي كرد. وی در گفت‌وگو با پزشكان تيم معالج حجت‌الاسلام والمسلمين طباطبايي، از تلاش‌هاي آنان در مراحل درمان و مداواي وي تشكر كرد. طباطبايي دنيا را هيچ انگاشته و بارها تاكيد كرده جز حقيقت بر زبان جاري نخواهد كرد.

او در ۱۳۱۵ به دنيا آمد و به عبارتي بايد او را تاريخ شفاهي حدود يك قرن ايران ناميد. طباطبايي از پيشگامان مبازرات ضداستعماري و ضداستبدادي و از ياران سيد ابوالقاسم كاشاني در نهضت ملي شدن صنعت نفت، از همكفران و ياران سيد نواب صفوي و گروه فداييان اسلام و از قديمي‌ترين شاگردان و ياران امام خميني است و تا به امروز هيچ گاه آنچه براي سربلندي كشور كرد را به زبان نياورده اما بسيار از آنچه گفته كه كشور را تهديد مي‌كند. طبيعي است؛ چرا كه خون دل‌هايي كه او و بزرگان ديگر در مسير سربلندي اين كشور خوردند زمينه آسايش و سربلندي اقشار مختلف كشور شد. بنابراين سخت است كه بتوان شاهد ويراني آنچه بود كه با شكنجه‌ها و زندان‌ها و مرارت‌هاي ياران امام خميني ساخته شد.

شخصيتي كه جز حقيقت نمي‌گويد

حجت‌الاسلام طباطبايي حضور در جامعه روحانيت را بواسطه حضور بزرگاني ديگر در آن پذيرفته است اما هيچ گاه خود را محصور مصلحت‌هايي نكرد كه نادرست مي‌دانست و هر آن اندازه به همان دليل بر او سختي وارد شد، تحمل كرد، اما از موضع خود عقب ننشست؛ به ويژه در زمان رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد كه نقدهاي خود را بي‌پرده و صريح بيان مي‌كرد. مثلا يك بار در آخرين شب ماه صفر ۱۳۹۰ با اشاره به مشكلات اقتصادي در كشوراظهار داشت:«دولت بايد از مردم عذرخواهي كند، عذر خواهي عزت و عظمت است.

مردم آنقدر خوب هستند كه اگر بفهمند ما اشتباه كرديم كمك و ياري مي‌كنند.‌اي كاش دولت به مردم بگويد اشتباه كردم و‌اي كاش ما هم كه حمايت كرديم بگوييم اشتباه كرديم.» در ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ هم در مصاحبه‌اي گفت:«آقاي احمدي‌نژاد را براي نخستين بار در شهرداري ملاقات و چند جلسه با ايشان صحبت كردم و متوجه شدم كه سبك ايشان خاص است و آنقدر كه نشان مي‌دهد عميق نيست. مطالبي كه مي‌شنوند بلافاصله جواب مي‌دهند و گاهي به صحبت‌ها خوب گوش نمي‌دهند. تا سخن شروع مي‌شود، ايشان به فكر جواب دادن هستند. ضمن استماع سخن منتقد، ايشان جواب درست مي‌كنند.

اين كار رشته علمي من است.» او پس از دولت احمدي‌نژاد از كانديداتوري آيت‌ا... هاشمي در انتخابات استقبال كرد و پس از اعلام عدم تاييد او، به انتقادات زيادي از عدم حضور هاشمي در انتخابات پرداخت و تصميم به حمايت از حسن روحاني گرفت. او اهل تعارف هم نبود و همانطور كه به احمدي‌نژاد انتقاد مي‌كند هر گاه پيشنهادي به ذهنش مي‌رسد آن را اعلام مي‌كند، مانند نامه‌اي كه در خرداد ۹۲ به روحاني نوشت و در آن آورد كه: «تجربه مديران لايق را در كنار مديريت قوي خود حفظ نماييد تا زندگي مردم كه آسيبي جدي از مديريت آزمون و خطا خورده است به شرايط مناسبي برسد.

اخلاق اجتماعي هم در كشور دچار مشكل جدي شده است. احترام بزرگان در همه قشر‌ها آسيب‌ ديده، نهاد خانواده دچار بحران شده است، حرمت افراد لطمه ديده، تندروي‌ها، مناسبات سياسي و اجتماعي را دچار تزلزل كرده، مردم همه حرف‌ها را شنيدند، عملكرد‌ها را ديدند و با آگاهي كامل از مواضع و برنامه ديگر كانديدا‌ها به نطق‌ها، مطالب، افكار، آثار و منطق حاكم بر برنامه‌هاي شما راي دادند لذا يك همت و حميت بسيار ويژه‌اي را در اين بخش مي‌طلبد كه به فضل خداوند متعال و برنامه‌ريزي دقيق حل خواهد شد.» اكنون حاميان و دوستداران حجت‌الاسلام سیدمهدي طباطبايي از خداوند براي او طلب شفا مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیما

      استاد اخلاق چرا رفته لهترین بیمارستان تهران چرا نرفت یکی از بیمارستانهای جنوب شهر

      این خود یک نوع بی اخلاقی هستش

    • ارشین

      مرد خوبیه خدا سلامتی بهش بده

    • وحید

      خدا زودتر بهش سلامتی بده جالب بدونید ایشون منزلش بسیار کوچکی توی خیابان ... نزدیک میدان خراسان است و .....او واثقعا ساده زندگی میکنند ...ایشون نماینده مجلس هم بوده اند و فیش انچنانی نداشتن .....

    • بدون نام

      من به عنوان یه ادم معمولی برای جاری کردن صیغه عقد اقوام به منزل ایشان در یکی از محله های اطراف میدان خراسان رفتم زندگی بسیار بسیار ساده حتی ساده تر از زندگی خیلی ازماها واقعا استاد اخلاق برازنده ایشان است خدا به ایشان طول عمر وسلامتی عنایت فرماید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج