جاباما
۳۵۹۲۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رونمایی از آلبوم «سیاه مشق» عبدالحسین مختاباد

سیر نزولی آلبوم های موسیقی آغاز شده

نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم «سیاه مشق» به آهنگسازی بهزاد خدارحمی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد با حضور تعدادی از هنرمندان و مسئولان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

خبرگزاری مهر: نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم «سیاه مشق» به آهنگسازی بهزاد خدارحمی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد با حضور تعدادی از هنرمندان و مسئولان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم «سیاه مشق» به آهنگسازی بهزاد خدارحمی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد دوشنبه چهارم مرداد ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و مسئولان در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برپا شد.

سیر نزولی آلبوم های موسیقی آغاز شده

محمد سریر آهنگساز و عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران در ابتدای این برنامه ضمن ابراز خرسندی از انتشار این اثر موسیقایی بیان کرد: در حالی شاهد رونمایی از یک اثر ارزشمند هنری هستیم که این روزها شاهد انتشار آثار خوبی در حوزه موسیقی نیستیم و متاسفانه شاهد روند نزولی در کیفیت کارها هستیم که موضوع ناراحت کننده ای است.

وی افزود: عبدالحسین مختاباد از جمله هنرمندانی است که در این سی سال همیشه گزیده کاری را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است. در زمانه ای که کپی کاری زیاد و باعث تقلید های نا به جا از آثار ناخالص شده، انتشار چنین آلبومی باعث افتخار است.

این آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان توضیح داد: لزوم بازگشت به گذشته موسیقی یکی از مهم ترین ضروریاتی است که باید به آن توجه بیشتری کنیم و به اعتقاد من کارهای آقای مختاباد هنوز آن طراوت گذشته را دارد. عبدالحسین مختاباد از جمله خوانندگانی است که کارهای او از نظر کیفیت هم ویژگی های منحصر به فردی دارد و هم موسیقی را به موسیقی فولکلور نزدیک می کند و اتفاقا به همین جهت است که در دل و جان ما می ماند و طیف گسترده ای از مخاطب را سیراب می کند. خیلی خوشحالم که این هنرمند در عین گرفتاری در حوزه موسیقی حضور فعالی دارد و باعث می شود موسیقی به آیندگان معرفی شود.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تبیین ابعاد هنری عبدالحسین مختاباد گفت: مختاباد برای همه ما فرد شناخته شده ای است و همه ما با آثار او خاطرات زیادی داریم و من به سهم خودم از این هنرمند تشکر می کنم که در این مدت با انتشار آثارش فضای موثری را در حوزه موسیقی خلق کردند. به هر حال همه ما باید تلاش کنیم به سهم خودمان در گسترش و معرفی آلبوم به مخاطبان بیشتر تلاش کنیم.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگر این مراسم رونمایی گفت: برخی از کارهای آقای مختاباد وِرد زبان ها شده است. این هنرمند کارهایی را تاکنون انجام داده که نگاه موثر به ترکیب شعر و موسیقی او را بیش از هر مساله دیگر معرفی کرده است. مختاباد در دو حوزه شعر و موسیقی تجربه های زیادی دارد که می تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عبدالحسین مختاباد هم در این مراسم رونمایی ضمن قرائت بخشی از یادداشت خود برای آلبوم «سیاه مشق» گفت: امیدوارم این جمع هنرمندانه ای که امروز در کنار هم هستیم فقط به مراسم بزرگداشت و درگذشت هنرمندان منتهی نشود. به هر حال بنده خودم را در شان این تعریف و تمجید دوستان نمی دانم فقط امیدوارم مخاطبان نیز این کارها را بشنوند تا من بتوانم بازخورد کارها را ببینم. بنده ضمن آرزوی سلامتی برای استاد محمدرضا شجریان و استاد فرهنگ شریف این امید را دارم که جامعه موسیقی روزهای شادی را پشت سر گذارد.

در یادداشت عبدالحسین مختاباد آمده است: «اثر سیاه مشق مجموعه ای از ترانه های قدیمی و معاصر موسیقی ایران را به محضر شما دوستداران و حامیان هنر اصیل تقدیم می کنم. این که چرا یک ملودی و یا ترانه مرز زمان را در می نوردد و در ذهن و جان نسل ها می نشیند و زمزمه می گردد لطیفه ای است نهانی که عشق از آن خیزد. در ذهن و جان من ملودی های جاودانه موسیقی ایران به مفهوم عام اعم از سنتی، پاپ، محلی و ترانه های عامیانه همواره موج می زند و باید بگویم که در بیش از سه دهه از حضورم در عرصه موسیقی صدها ملودی از ژانرهای مختلف موسیقی ایرانی و غیر ایرانی را در ذهن سپرده ام و با بسیاری از آنها صرف نظر از نوع و دسته بندی اش زندگی کرده و نیز برای ساخت آهنگ هایم الهام مستقیم و غیرمستقیم گرفته و می گیرم.

انتخاب این مجموعه نیز بیان و تکرار خاطرات شخصی ام از ترانه هایی است که در طی سالیان دراز با خود نجوا می نمودم و انیس خلوت و جلوتم بوده اند. بسنده است از هنرمند گرامی جناب بهزاد خدا رحمی برای تنظیم زیبای قطعات انتخابی و نیز از انجمن موسیقی به سبب نشر این اثر سپاسگذاری نمایم. درود و سپاسم را نثار هنرمندان و استادانی می نمایم که در ساخت و اجرای این اثر از دل و جان و روح عمیق هنرمندانه شان مایه گذاشته و به مصداق «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند» روح و جان چند نسل را با این آثار تسخیر نموده اند. باور قلبی ام این است که این آثار توسط خوانندگان بزرگ تاریخ موسیقی ایران که شوربختانه بسیاری از آنها روی در نقاب خاک کشیده اند به استادانه ترین وجه اجرا شده و اینجانب با الهام و سرمشق از صداها و اجراهای جاودانه و بی بدیلشان تنها سیاه مشقی ارائه نموده ام. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.»

حجت الاسلام نقویان، علی پویان کارگردان و مدرس تئاتر، همایون رحیمیان نوازنده و کنسرت مایستر، فاضل جمشیدی خواننده، منوچهر صهبایی آهنگساز و رهبر ارکستر، صدر الدین حسین خانی مدیر موسسه ایران گام، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، علی عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان عضور شورای اسلامی شهر تهران، فرزاد هوشیار از جمله مهمانان ویژه مراسم رونمایی آلبوم «سیاه مشق» بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج