جاباما
۳۵۹۲۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چرا «فروشنده» اصغر فرهادی در گروه هنر و تجربه هم به نمایش درمی‌آید

اکران «فروشنده» در بخش هنر و تجربه

امیر حسین علم الهدی رییس شورای سیاست‌گذاری گروه «هنر و تجربه» در گفت‌وگو با ما در مورد اکران فیلم «فروشنده» در این گروه سینمایی همزمان با نمایش آن در سینماهای عادی توضیحاتی را ارائه کرد.

وب‌سایت آی سینما: امیر حسین علم الهدی رییس شورای سیاست‌گذاری گروه «هنر و تجربه» در گفت‌وگو با ما در مورد اکران فیلم «فروشنده» در این گروه سینمایی همزمان با نمایش آن در سینماهای عادی توضیحاتی را ارائه کرد. علم الهدی معتقد است تمام آثار فرهادی شاخصه‌های هنری و تجربی را دارد و به همین دلیل می‌توان آخرین ساخته این کارگردان را همزمان در این گروه سینمایی به نمایش درآورد.

اکران «فروشنده» در بخش هنر و تجربه

با توجه به این‌که فیلم «فروشنده» قطعا در زمان اکران با استقبال مخاطبان مواجه خواهد شد، نمایش همزمان آن در گروه «هنر و تجربه» کمی عجیب به نظر می‌رسد. از سوی دیگر «هنر و تجربه» پیش‌تر با اکران فیلم «ایستاده درغبار» در سینماهای خود، نشان داده که به نمایش فیلم‌هایی با تعداد سالن‌های بیشتر علاقه دارد. با توجه به این موضوع به سراغ امیرحسین علم الهدی، رییس شورای سیاست‌گذاری «هنر و تجربه» رفتیم و از او پرسیدیم که دلیل اکران همزمان فیلم «فروشنده» در این گروه، همزمان با سایر سینماها چیست؟

علم الهدی درباره اکران آخرین ساخته اصغر فرهادی در سینماهای گروه هنر و تجربه به آی‌سینما می‌گوید: «تمام آثار سینمایی آقای اصغر فرهادی شاخصه‌های هنری و تجربی را دارند. ایشان در تمامی فیلم‌‌های خود به مشکلات اجتماعی جامعه می‌پردازند و این موضوع ذات سینمای هنری است. ما هم به همین دلیل حمایت خود را از این فیلم اعلام کردیم و همزمان با اکران «فروشنده» در سینماهای کشور، این فیلم را در سینماهای گروه هنر و تجربه هم به نمایش در می‌آوریم.»

او با اشاره به این که گروه «هنر و تجربه» در تقابل با انواع دیگر سینما نیست: «این گروه قرار است تکمیل کننده سینماهای عام باشد و ما اطراف گروه هنر و تجربه سیم خاردار نکشیده‌ایم. سینمای آقای فرهادی هم قطعا مخاطبان بسیاری دارد و از سوی دیگر مخاطبان هنر و تجربه هم که جزو مخاطبان جدی سینما هستند، فیلم‌های بزرگان سینمای ایران نظیر اصغر فرهادی و عباس کیارستمی را پیگیری می‌کنند.»

رییس شورای سیاست گذاری هنر و تجربه در ادامه می‌گوید: «برخی از افراد فکر می‌کنند که فیلم‌های هنر و تجربه نباید فیلم‌هایی باشد که لزوما پر مخاطب باشد، در صورتی که مخاطبان هنر و تجربه با سایر مخاطبان سینماها تفاوت دارند و آنها تمام آداب فیلم دیدن در سینما را رعایت می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از سینماداران از اکران فیلم‌های هنر و تجربه راضی هستند.»

علم الهدی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام سانس‌ها و سالن‌های این گروه سینمایی به نمایش فیلم «فروشنده» خواهند پرداخت یا خیر، تاکید می‌کند: «ما قطعا تمام سانس‌ها و سالن‌های خود را در اختیار «فروشنده» قرار نمی‌دهیم، ما این فیلم فاخر را در سانس‌ها و سالن‌های معقولی به نمایش در می‌آوریم که بتواند به بهتر دیده شدن این فیلم برای مخاطبان جدی سینما کمک کند.»

اما همزمان با اکران فیلم «فروشنده» در گروه «هنر و تجربه» شورای سیاست گذاری این گروه تصمیم گرفته است که تمامی آثار این کارگردان را در سینماهای خود به نمایش درآورند. اما در این میان، تنها «درباره الی» نتوانسته در این فهرست قرار گیرد که علم الهدی در رابطه با این موضوع می‌گوید: «متاسفانه هم اکنون امکان نمایش فیلم «درباره الی» در سینماهای ما وجود ندارد و ما به این دلیل که نمی‌خواستیم سینمای ایران دچار حاشیه جدید شود، از اکران «درباره الی» به دلیل بازی گلشیفته فراهانی در آن خودداری کردیم. البته این موضوع دلایل فراتر از هنر و تجربه دارد.»

امیر حسین علم الهدی درپایان در مورد اعلام میزان فروش فیلم‌های گروه هنر و تجربه می‌گوید که تهیه کنندگان این آثار به نوعی خیلی تمایل ندارند که فروش فیلم هایشان اعلام شود و آنها هر وقت مصلحت دیدند می‌توانند میزان درآمد فیلم‌هایشان را از اکران در گروه هنر و تجربه اعلام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج