۳۵۹۲۷۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آخرین خبرها از موسیقی اپرای «خیام»

آهنگساز اپرای «خیام» از ضبط قطعات آوازی این کار بعد از بازگشت همایون شجریان به ایران خبر داد و گفت که تا امروز از ۴۰ خواننده برای نقش‌های دیگر تست گرفته شده است.

خبرگزاری ایسنا: آهنگساز اپرای «خیام» از ضبط قطعات آوازی این کار بعد از بازگشت همایون شجریان به ایران خبر داد و گفت که تا امروز از ۴۰ خواننده برای نقش‌های دیگر تست گرفته شده است.

آخرین خبرها از موسیقی اپرای «خیام»

امیر بهزاد آهنگساز اپرای «خیام» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور به ما گفت: کار ساخت موسیقی اپرای «خیام» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور از بعد از تعطیلات نوروز سال جاری آغاز شده اما به دلیل اینکه گروه اجرایی با مشکلات مالی رو به رو بود و این مشکلات مالی نیز همچنان با ما همراه است بنابراین روند ساخت موسیقی را آهسته جلو می بریم که البته این روند دلخواه ما نیست.

وی ادامه داد: ما در این فاصله با وجود این مشکلات کارهای لازم را انجام داده ایم که بر این اساس بیش از ۴۰ خواننده مستعد و جدید مورد آزمایش و تست برای خوانش نقش های مختلف قرار گرفته اند که طی هفته های آینده نتایج این تست ها و آزمایش ها به طور کامل مشخص می شود. به هر حال ما در تلاش هستیم تا با توجه به وسواس درست کارگردان و حساسیتی که خودم روی فضای نمایش دارم خوانندگانی را انتخاب کنیم که بتوانند همه کلمات و اشعار را درست ادا کنند؛ موضوعی که در اجرای موسیقی چنین آثاری بسیار باید به آن توجه بیشتری کرد.

آهنگساز اپرای «خیام» گفت: نکته جالبی که درباره شخصیت خیام وجود دارد ابعاد بین المللی این شاعر بزرگ کشورمان است. کشورهای دیگر این شاعر را بیشتر از شاعران صاحب نام ما می شناسند از این جهت ما سعی کرده ایم علاوه بر توجه به تمامی دستگاه های موسیقی ایرانی از نشانه های موسیقی بین المللی نیز استفاده کنیم که تصور می کنم می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.

بهزاد در پایان درباره نحوه همکاری همایون شجریان با پروژه «خیام» توضیح داد: همایون شجریان که قرار است جای خیام بخواند هنوز در ایران حضور پیدا نکرده اما به محض بازگشت وی به کشورمان برنامه ریزی ها به گونه ای است که کار ضبط را آغاز کنیم البته این امکان نیز وجود دارد که بخشی از موسیقی نیز در خارج از کشور تولید و ضبط شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج