۳۵۹۳۳
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

گفت‌وگو با «آنا نعمتی» درباره دو فیلم این روزهایش

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

«یکي مي‌‌خواد باهات حرف بزنه» و «پنهان» نام دو فیلمی است كه آنا نعمتی در حال حاضر روی پرده سینما دارد، دو نقشی که به لحاظ موضوع فيلم،هیچ ربطی به هم ندارند و اين بازيگر در هر دو نقش کاملا متفاوت ظاهر شده است.

تهران امروز: «یکي مي‌‌خواد باهات حرف بزنه» و «پنهان» نام دو فیلمی است كه آنا نعمتی در حال حاضر روی پرده سینما دارد، دو نقشی که به لحاظ موضوع فيلم،هیچ ربطی به هم ندارند و اين بازيگر در هر دو نقش کاملا متفاوت ظاهر شده است.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

این بازیگر معتقد است با توجه به شرایط کنونی سینمای ایران دو فیلمش توانسته به شایستگی مخاطب خودش را به سینماها بکشاند و به‌گونه‌اي از نتیجه بازي‌هايي كه در اين دو فيلم داشته، راضی است به بهانه حضورش در این دو فیلم با وي گفت‌وگويي داشتيم.

در «یکی مي‌خواد باهات حرف بزنه» نقش مادری را بازی مي‌كنيد که تنها فرزندش را به واسطه مرگ مغزی از دست مي‌دهد؟ چه خصیصه‌ای در فیلمنامه وجود داشت که شما را مجاب کرد در این فیلم بازی کنید؟

وقتی فیلمنامه را خواندم شخصیت «لیلا» در فيلم مرا بسیار جذب کرد با توجه به اینکه من مادر هستم، فکر کردم می‌توانم از عهده این نقش به خوبی بربیایم، بنابراین نقش را پذیرفتم و در آن کارکردم.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

چطور به نقش «ليلا» نزديك شديد؟

کاملا درست است من به غایت با این نقش همذات پنداری کردم و سعی کردم در مدتی که درگیر فیلمبرداری بودم فقط به کار و کاراکتر لیلا فکر کنم.

«لیلا» زنی است که در تمام فیلم مقاومت می‌کند و شکسته شدنش را نمی‌بینیم تا اینکه اعضای دخترش را اهدا مي‌كند؟

قبلا هم گفتم لیلا زنی است قوی که دخترش را به تنهایی بزرگ کرده است. شخصیت پردازی این نقش با توجه به پیشینه ای که به تماشاگر داده بودیم چیزی نبود که بخواهد تمام مدت ضجه بزند و البته به نظر من اگر هم لیلا در تمام طول فیلم شیون مي‌كرد تماشاگر را پس مي‌‌زد او مي‌خواست به هر طریقی شده اسباب دیدن پدر و دخترش را فراهم کند و امضاي اهدای عضو را از پدرش بگیرد و وقتی کارها را سامان داد، آن وقت به خودش برسد و برای دل خودش در نبود دخترش سوگواری کند.

به نظر شما از خودگذشتگی «لیلا» با توجه به تصمیمی که به ترک همسرش گرفته بود و فروختن خانه‌اش برای همسر سابقش پارادوکسی ایجاد نمي‌كرد؟

لیلا در ابتدای زندگی‌اش و در سن جوانی تصمیم مي‌گيرد خیانت همسرش را نبخشد و او را ترک کند اما نکته مهمی که وجود دارد بعد از گذشت سال‌ها و بزرگ شدن دخترش به درجه‌ای از پختگی مي‌رسد و وقتی همسر سابقش با توجه به پیشنهاد اوليه‌اي که مي‌دهد راضی به اهدای اعضای فرزندش مي‌شود لیلا هم تصمیم مي‌گيرد که به او کمک کند و در این قالب به نظر من کاملا داستان و قصه منطقی است.

در چند کار اخیرتان شاهد بازی در نقش زن‌های روشنفکر بودیم با بازی در این فیلم و این گریم به نظر می‌رسد فصل جدیدی از کارتان را آغاز کردید؟

من همواره از اینکه در نقش های متفاوت بازی کنم لذت برده‌ام، هرگز درگیر میمیک نبوده‌ام و البته باید بگویم با توجه به اینکه کلیت سینمای ایران به تکرار افتاده است اینکه نقش‌ها هم تکراری باشد خیلی دور از ذهن نیست، اما نقش لیلا بسیار متفاوت است و من هم امیدوارم فصل جدیدی در کارم باشد.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

شرايط فيلمبرداري فيلم در دو مكان متفاوت بود، يكي شمال و ديگر در كرمان، با توجه به شرايط اقليمي هر يك از مناطق گویا شرایط بسیار سخت بوده است؟

بله، ما در فصل سرمای شدیدی مشغول فیلمبرداری در شمال ایران بودیم بنابراین شرایط نسبت به کارهای دیگر سخت‌تر بود اما همه گروه با همدلی و با علاقه ای که به کلیت داستان داشتند کار را پیش بردند.

گرفتن جايزه در جشنواره فجر برايتان مهم است يا رضايت مخاطبان و منتقدان؟گويا در جشنواره فيلم فجر نيز اين فيلم به خوبي توسط داوران ديده نشد؟

بارها گفته‌ام هرگز برای دريافت جایزه در هیچ فیلمی بازی نکردم ولی از سوی منتقدان نامی و تماشاگران بازخورد کارم را گرفتم همه از دیدن این نقش راضی بودند و این مسئله برای من بسیار حائز اهمیت است.

گفته مي‌شود شما برای بهتر شدن نقشتان به کارگردان نکاتی را متذکر می‌شدید که گاهی این تذکرات کارگردان را نیز عصبانی مي‌كرده است؟

این گونه نیست، من برای بهتر شدن نقشم گاهی فکر می‌کردم دیالوگ‌هایی را مثلا با حس‌های دیگری مي‌توان آمیخت که به تاثیرگذاری نقشم کمک کند و اين مسائل را با کارگردان مطرح می‌کردم آقاي هادي هم یا مي‌پذيرفتند و یا گاهي قبول نداشتند و دوباره به کارمان ادامه مي‌داديم.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

هدف ما بهتر شدن فیلم بود برای همین با هم تبادل نظر می‌کردیم و اگر کارگردان رضایت مي‌دادند کاری که به ذهنم می‌رسید را اجرا مي‌كردم در غیر این صورت عینا همان کاری را انجام می‌دادیم که کارگردان می‌گفت.

فيلم «يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه» همانطور كه گفته شد درباره اهداي عضو است، حال شما علاوه بر بازي گويا در اين زمينه نيز فعاليت داريد و سفیر اهدای عضو هم هستید؟

بله بعد از بازی در «یکی مي‌خواد باهات حرف بزنه» دوستان در بیمارستان مسیح دانشوری «تنها بیمارستان اهدای عضو در ایران» لطف داشتند و مرا به عنوان سفیر آنجا انتخاب کردند که من از این مسئله بسیار خوشحال هستم.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

سفیر بودن تنها یک تیتر يا لقب است یا اینکه شما کار خاصی هم به عنوان سفیر برای این بیمارستان انجام می دهید؟

من ترجیح می‌دهم که سفیر تنها یک نام نباشد دلم مي‌خواهد با خانواد‌های پیوند دهنده و گیرنده ارتباط داشته باشم و از حالشان بعد از گذشت مدتی از پیوند مطلع شوم.

گویا برای رضایت گرفتن از خانواده‌هايي که عزیزانشان مرگ مغزی مي‌شوند هم فعالیت مي‌كنيد؟

من نهایت سعی خودم را مي‌كنم که به این خانواده‌ها که به من لطف دارند بگویم خداوند بدن ما را به عنوان یک امانت در اختیارمان قرار داده است و اگر به دلیل هر اتفاقی مرگ مغزی شویم یا عزیزانمان دچار این اتفاق شوند موظف هستیم این امانت را در اختیار دیگران قرار دهیم تا بتوانند به زندگی‌شان ادامه دهند، امیدوارم این فرهنگ در مردم ما به وجود بیاید که حتی قبل از اینکه اتفاقی برایشان بیفتد فرم اهدای عضو را امضا کنند و پيش‌بيني کنند که اگر روزی مرگ مغزی شدند بتوانند به هم نوعانشان کمک کنند.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

به فيلم «پنهان» برسيم، شما در حال حاضر اين فيلم را نیز روی پرده سینما دارید، درباره رعنا بگويید؟

رعنا در «پنهان» زنی است که عشقش را رها کرده و سال‌ها به خارج از ایران رفته است اما بعد از گذشت سال‌ها مي‌‌فهمد که باید برگردد و با قی عمرش را بدهکار خودش نباشد همین کار را انجام مي‌دهد اما در مي‌يابد که جایی در زندگی عشق سابقش برایش وجود ندارد.

در «پنهان» عملا دو نسل را شاهد هستیم که برایشان اتفاقات مشابه مي‌‌افتد.

بله، کاملا درست است اصلا هدف این است که دو مثلث عشقی روایت شود از دو نسل که نتيجه‌اي مشابه از تصمیماتشان مي‌گيرند که به نظر من کاملا درآمده است.

شما به کار کردن با كارگردان‌هاي جوان علاقه‌مندید؟

نمی‌خواهم بگویم فقط با کارگردانان جوان کار مي‌كنم، اما کار کردن با جوان‌ها از این منظر برایم بسیار جذاب است که بسیار پرانرژی و پر از ایده‌های بکر هستند به همین خاطر از کار کردن با جوان‌ها لذت مي‌برم.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

برای بهتر شدن نقش «رعنا» به مهدی رحمانی پیشنهاداتی در میزانسن‌ها می‌دادید یا خیر؟

مهدی رحمانی از آن دست کارگردانانی است که با برداشت‌های زیاد کارش را انجام مي‌دهد و ابدا اجازه نمي‌دهد بازیگر نظر یا ایده‌ای بدهد به همین خاطر عینا همان کاری را که می‌گفتند من به عنوان یک بازیگر انجام می‌دادم.

در سینمای ما وقتی بازیگری در نقشی خوب ظاهر می‌شود کاراکترهای مشابه به او پیشنهاد می‌شود برای شما هم همین اتفاق می‌افتد؟

بله، این یک واقعیت در سینمای ماست اما من لزومی نمی‌بینم یک نقش را دو بار یا چند بار بازی کنم اگر بحث تجربه کردن باشد از نظر من همان یک بار کفایت مي‌كند و لزومی به بازی در کاراکترهای مشابه نمی‌بینم.

آنا نعمتی از دو شخصیت متفاوتش می گوید

مدتی است بازیگران سینما بیشتر به تئاتر تمایل پیدا کرده‌اند به نظر شما دلیلش چیست؟

متاسفانه سینمای ما روزهای خوبی را نمی‌گذراند به همین خاطر بازیگران ترجیح می‌دهند در تئاتر فعالیت کنند، یک هنرپیشه علاقه دارد که بازی کند و با مردم ارتباط برقرار کند بنابراین اگر در سینما شرایط برایش مهیا نباشد طبیعی است که ابزار دیگری برای این کار پیدا مي‌كند، البته بسیاری از بازیگران از اینکه تئاتر کار کنند و به‌طور زنده با تماشاگر در ارتباط باشند و فید بک کارشان را همان لحظه بگیرند لذت می‌برند.

به نظرتان فیلم‌هایی که روی پرده دارید توانسته در گیشه موفق باشد و نظر مخاطب را جلب کند؟

با توجه به شرایط کنونی سینما باید بگویم دو فیلم من تماشاگران خود را به سینماها کشانده است وفروشش هم رضایت بخش بوده است.

در حال بازی در فیلم جدیدی هستید؟

نیمه اول سال که ایران نبودم، در حال حاضر هم مشغول تمرین يك نمايش هستم. دلم می‌خواهد فیلمنامه خوبی به دستم برسد و نقش متفاوتی پیشنهاد شود و با کمال میل قبول و کار مي‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • در اینجا ناشناس

      اسمش خیلی زیباست. {آنا}

      پاسخ ها

      • آذين

        اسمش آناهيتا است از خودش دراورده آنا رو خواسته خيلي به روز باشه

      • hosein

        موافقم زیباست

    • بدون نام

      بیچاره ابوالفضل پورعرب به خاطر همین زن دچار بیماری شد حالا داره برای خودش به خوشی زندگی میکنه پور عرب هم داره با بماریش دست وپنجه نرم میکنه کلا آدم دو شخصیتی هست متنفرم ازش.

      پاسخ ها

      • حالا هرکی

        چه ربطی داره؟؟؟؟
        این دونفر چکار به هم دارن؟

    • بدون نام

      نه قیافش خوبه نه بازیش

      پاسخ ها

      • hosein

        هم خودش هم بازیش ریباست

    • سينا

      اخه تا كي ميخوايم الكي قضاوت كنيم؟!
      تا كي پشت اين و اون حرف در بياريم؟!
      ادمايي كه كامنت ميذاريد و فكر ميكنيد دارين
      كار فرهنگي ميكنيد،بد نيست اول از درون اصلاح بشيد و ياد بگيريد كه قضاوت كار ساده اي نيست و مسووليت داره...

    • صحرا

      من با نظر سینا موافقم.متاسفانه ما خیلی زود و از روی احساس نه منطق تصمیم می گیریم.کاش یاد بگیریم این قدر زود قضاوت نکنیم.

    • hala

      khobe dosesh daram hala harchi mikhaiid begid

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج