۳۵۹۳۳۸
۱۴ نظر
۵۰۲۲
۱۴ نظر
۵۰۲۲
پ

اعتراض به سانسور عکس آیت‌ الله طالقانی

مهدی طالقانی، پسر آیت الله طالقانی با انتقاد از عکس امروز روزنامه شرق در انتشار تحریف شده عکس اولین امام جمعه تهران در صفحه یک خود گفت: کاری که امروز روزنامه شرق کرده است معنای دقیق "سانسور" است؛ یعنی این که آدم ها را آن گونه که دوست داریم به جامعه نمایش دهیم و بخش هایی که نمی خواهیم را حذف کنیم.

خبرگزاری فارس: مهدی طالقانی، پسر آیت الله طالقانی با انتقاد از عکس امروز روزنامه شرق در انتشار تحریف شده عکس اولین امام جمعه تهران در صفحه یک خود گفت: کاری که امروز روزنامه شرق کرده است معنای دقیق "سانسور" است؛ یعنی این که آدم ها را آن گونه که دوست داریم به جامعه نمایش دهیم و بخش هایی که نمی خواهیم را حذف کنیم.

نسیم آنلاین در ادامه آورده است؛ وی حذف بخشی از ویژگی های شخصی افراد را امری ناپسند و مذموم دانست و گفت: آقای طالقانی ده ها عکس دیگر با سیگار دارد، هر چند سیگار کشیدن نزد برخی عادت بدی است اما ایشان ابایی از ابراز این مساله نداشتند حالا این که چرا یک رسانه به خود اجازه می دهد این وجهه طالقانی را حذف کند من نمی دانم ولی با این روال شاید فردا دوستان علاقه پیدا کنند عمامه ایشان را حذف کنند چون به مذاقشان خوش نمی آید!

طالقانی در انتها با اشاره به تحریف های فراوانی که در خصوص اندیشه پدرش توسط برخی رسانه ها صورت می گیرد، بیان کرد: این تقطیع و تحریف ها در اندیشه ایشان هم به وجود آمده که واقعا جای گلایه دارد، این که بخشی از حرف ها و نظرات طالقانی و هر فرد دیگری نقل می شود اما سایر بخش های آن به دلیل این که خوشایند ما نیست حذف شود کار بسیار غلط و ناشایستی است که متاسفانه رواج هم پیدا کرده و عکس امروز روزنامه شرق نیز نمونه ای از همین انعکاس تحریف شده یک شخصیت تاریخی است.

گفتنی روزنامه شرق، در شماره امروز خود با انتشار عکسی مشهور از آیت الله طالقانی در صفحه اول، سیگار را از دست این شخصیت تاریخی حذف کرد.

اعتراض به سانسور عکس آیت‌ الله طالقانی


توضیحات شرق درباره عکس آیت‌ الله طالقانی

خبرگزاری ایسنا: روزنامه شرق تصویر صفحه اول شماره امروز خود را به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نمازجمعه پس از انقلاب به عکسی سانسور شده از آیت الله سید محمود طالقانی اختصاص داده بود. در این تصویر، سیگار آیت الله طالقانی سانسور شده بود

مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق در این‌باره گفت: عکس با سیگار را دقیقا نمی‌دانم ممنوعیت قانونی دارد یا نه ولی تا آنجا که می‌دانم محدودیت دارد یعنی رسانه‌ها خیلی مجاز نیستند آن را کار کنند.

وی با بیان اینکه ما در روزنامه شرق خواستیم عکس متفاوتی را کار کنیم و عکس منتشرشده از آیت‌الله طالقانی هم به دلیل کیفیت بالای آن انتخاب شد، افزود: وقتی که عکس آیت‌الله طالقانی همراه با سیگار باشد، نوعی ترویج و تبلیغ سیگار هم محسوب می‌شود. ما خواستیم که این اتفاق نیفتد و با فوتوشاپ، قسمتی از عکس که سیگار در آن مشخص است را حذف کردیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داغون

      این عکس رو خواجه حافظ شیراز هم دیده سانسور میکنن که چی رو ثابت کنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی کار بدی کردند. به قول شما این عکس خیلی معروفه و این کار توهین به شعور خواننده و ایشون هست.

    • بدون نام

      خیلی این کارا زشته

    • م الف شهرآشوب

      اصولا آقایان که شعار ضد سانسوری میدهند خود سانسور چی هستن مرک خوبه برا همسایه

    • بدون نام

      سانسور یعنی فریب یعنی من خودم میتونم ببینم ولی شما نبینید یعنی ترس از واقعیت سانسور بدترین درد جامعه ماست تا کی میشه با پناهنکاری ایستادگی کرد یعنی شعور افراد جامعه رو به سخره گرفتن عزیزم سانسور نکن مرد باش .....

    • بدون نام

      تویی که سانسور میکنی داخل جهنم بشی وهمه قسمتهای بدنتو سانسور کنن نقطه چین بزارن دلمون خنک بشه .....حالا هی سانسور کن

    • بدون نام

      این نوع سانسورها خوبه.
      شما الان تو کشورهایی که مشروب و سیگار آزاده ، اما وقتی فیلمی داره از رسانه هایی که مخاطبان گوناگون داره پخش میشه را می بینید که اون قسمت را تار میکنن. حتی خون روی بدن ناشی از تیراندازی یا چاقو و ...
      خب فکر میکنید که یک پسر یا دختر 5-6 ساله تا 18 سال که خوب و بد را تشخیص نمیده از دیدن عکسی که یک روحانی و مجتهد سیگار دستش است به چه نتیجه ای میرسه؟؟؟؟
      قطعا اینکه سیگار خوبه و .....
      پس یه کمی فکر کنید و ببینید که در روز چه کسانی این عکس را می بینند و چه برداشتی خواهند داشت. همه را مثل خود فهیم و عاقل و بالغ در نظر نگیرید.

    • بدون نام

      خوب نخواستند تبلیغ سیکار بشه. چنین سانسوری خیلی هم خوبه.

    • مهدی

      هر چند موافق این نیستم که تصویر یک شخصیت مشهور در حال سیگار کشیدن در صفحه اول یک روزنامه قرار گیرد ولی ای کاش شرق در پایین تصویر توضیحات مختصری در مورد حذف سیگار درج می کرد

    • بدون نام

      خوب من الان نظر بدم که نظرم سانسور میشه مثل هزاران دفعه قبل پس نظر نمیدم کلا. فقط همینو خواهشا چاپ کنید تا دلم خوش باشه!!!

    • بدون نام

      بخاطرفرارازواقعیت هاسانسورمیکنندومیخواهندخودراتمیزوپاک درنظرمردم جلوه دهند.................

    • بدون نام

      والا ما که هر چی نظر دادیم سانسور شد

    • بدون نام

      دادش کنار خیابان ومیدان های شهر زنان ومردان معتاد دارن مواد استفاده میکنند شما دنبال چی هستی قرن بیست یکم است .نمی تونیداخبار رو ازمردم مخفی کنید پس بهتر است با مردم روراست باشید

    • بدون نام

      حالا عکس بدون سیگار نداشتید بزارید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج