۳۵۹۷۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آلبرایت: ترامپ، به موقعیت آمریکا لطمه زده

اولین وزیر امور خارجه زن آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در کنواسیون ملی دموکرات‌ها تاکید کرد که دونالد ترامپ همین الان هم به موضع آمریکا در جهان لطمه وارد آورده است.

خبرگزاری ایسنا: اولین وزیر امور خارجه زن آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در کنواسیون ملی دموکرات‌ها تاکید کرد که دونالد ترامپ همین الان هم به موضع آمریکا در جهان لطمه وارد آورده است.

مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا در گردهمایی دموکرات‌ها در فیلادلفیا گفت: بسیاری معتقدند که اگر دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود، امنیت ملی ما لطمه خواهد دید. اما حقیقت این است که این فرد با نامزدی خود برای ریاست جمهوری هم به کشور ما لطمه وارد کرده است.

آلبرایت سخنان خود را با تمجید از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه دوره اول ریاست جمهوری اوباما آغاز کرد و گفت که بیش از ۲۵ سال است که او را می‌شناسد. او سپس دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را به عنوان "تهدید" معرفی کرد. او همچنین درباره خاطرات سفرهایش با هیلاری به چین و پراگ و کشورهای دیگر اشاره کرده و به صفاتی که از هیلاری یک رهبر "خوب" می‌سازد، پرداخت.

آلبرایت گفت: هیلاری به خوبی می‌داند که حفاظت از آزادی و امنیت همانند مجری‌گری شوی تلویزیونی نیست. آن امری پیچیده و نیازمند کاری ۲۴ ساعته است و نه تنها باید تسلط و آرامش داشت، بلکه باید قلبی بزرگ داشت. شما نه تنها باید خودتان را نشان دهید، بلکه نماینده تمام ما مردم آمریکا هستید.

از طرف دیگر آلبرایت به این نکته اشاره کرد که ترامپ جنگ با داعش را با بیان سخنانی از جمله پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، تضعیف کرده است. او گفت: ترامپ روابط ما با متحدان و دوستان ما را با بیان اظهاراتی مثل اینکه کشورهای بیشتری باید تسلیحات هسته‌ای‌ داشته باشند، تضعیف کرد. ترامپ به صورت عجیبی دیکتاتورهایی مانند صدام، کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین را ستایش می‌کند.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا همچنین بخشی از سخنان ترامپ را که گفته بود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در بحث رهبری نمری "آ" (A) می‌گیرد، بازگو کرد. آلبرایت گفت: حقیقت این است که پیروزی ترامپ در انتخابات می‌تواند هدیه‌ای به ولادیمیر پوتین باشد و آنچه ما از اقدامات اخیر روسیه فهمیده‌ایم، این است که پوتین مایل به پیروزی ترامپ در انتخابات است و این باید مایه نگرانی تمام آمریکایی‌ها باشد.

او همچنین به افشای ایمیل‌های کمیته ملی دموکراتیک آمریکا اشاره کرد و گفت که احتمالا پای هکرهای روس وابسته به کرملین در میان است. آلبرایت افزود: با توجه به شناختی که از روس‌ها دارم، می‌دانم زمانی که به آنها چراغ سبز نشان دهید، چه اتفاقی می‌افتد.‌ چشم‌انداز تیره ترامپ از آمریکا، دیدگاهی که در جهان منزوی شده است و متحدان ما را بیگانه می‌سازد، فاجعه خواهد بود. ما باید اطمینان حاصل کنیم که چنین اتفاقی هرگز روی نمی‌دهد. ما باید هیلاری کلینتون را به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا انتخاب کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج