۳۶۰۱۷
۵۱۶۸
۵۱۶۸
پ

گفت‌وگوي اختصاصي با‌ مدافع ايراني القطر

چه کسی هادی عقیلی را کله پا کرد؟

جسور و باغيرت بازي مي‌کند و با اقتدار به توپ ضربه مي‌زند.ضربات سرش عالي است و گل‌ها‌ي بسيار زيبايي با ضربه سر به ثمر رسانده است.از قدرت بدني فوق العاده اي هم برخوردار است و هواداران او را با پويول مدافع مستحکم بارسلونا مقايسه مي‌کنند.

مردم سالاری: جسور و باغيرت بازي مي‌کند و با اقتدار به توپ ضربه مي‌زند.ضربات سرش عالي است و گل‌ها‌ي بسيار زيبايي با ضربه سر به ثمر رسانده است.از قدرت بدني فوق العاده اي هم برخوردار است و هواداران او را با پويول مدافع مستحکم بارسلونا مقايسه مي‌کنند.

هادي عقيلي مدافع سرشناس تيم ملي که بازي ملي زيادي هم در کارنامه ورزشي خود دارد دو فصلي است که در ليگ قطر توپ مي‌زند.مدافع شماره ۵ تيم‌ملي که گل‌هاي حساسي هم با پيراهن تيم‌ملي کشورمان به ثمر رسانده است ناگهان از بازي ۲۵ مهرماه مقابل کره‌جنوبي از تيم‌ملي دور شد. با اين که در اردوي قبل از بازي مقابل کره‌جنوبي گفته مي‌شد‌هادي عقيلي دچار مصدوميت است اما مدافع سرزن و جنگنده کشورمان چهار روز پس از بازي با کره‌جنوبي بود که با پيراهن تيم القطر به ميدان رفت و گلزني هم کرد.

چه کسی هادی عقیلی را کله پا کرد؟

از دعوت عقيلي به اردوي تيم‌ملي قبل از بازي مقابل ازبکستان هم خبري نشد، مدافع سابق سپاهان که از سرمايه‌هاي فوتبال کشورمان به شمار مي‌رود معلوم نيست به چه دليلي از تيم ملي دور شده است. عقيلي که اين روزها به زندگي و ورزش حرفه اي در قطر عادت کرده است همچنان اميدوار است پيراهن شماره ۵ خود را در تيم ملي به تن کند و ظاهرا بين او و مربيان پرتغالي تيم ملي مشکل خاصي هم وجود ندارد!

حاصل گفت‌وگوي با عقيلي را مي‌خوانيد:

عقيلي مقتدر و سرزن

هادي عقيلي مدافع سرزن کشورمان متولد۲۵ دي ۱۳۵۹ تهران است. تيم باشگاهي کنوني وي القطر قطر است. عقيلي يکي از بهترين مدافعان ايران و آسيا در مراحل قبلي مسابقات بود.او با تيم سپاهان اصفهان هم بازي‌هاي ارزشمندي از خود به نمايش گذاشت و در مسابقات آسيايي اين تيم يکي از مهره‌هاي تاثيرگذار تيمش بود.او در اغلب بازي‌ها هنگام زده شدن ضربات ايستگاهي نفوذ مي‌کرد و مقابل حريفان حتي گلزني هم مي‌کرد.

کارنامه‌اي موثر

قهرماني در ليگ برتر فوتبال ايران ۹۰-۸۹ به همراه تيم سپاهان اصفهان

قهرماني در ليگ برتر فوتبال ايران۸۹-۸۸ به همراه تيم سپاهان اصفهان

نايب قهرماني در ليگ برتر فوتبال ايران۸۷-۸۶ به همراه تيم سپاهان اصفهان

قهرماني در جام حذفي ۸۵-۸۴ به همراه تيم سپاهان اصفهان

قهرماني در جام حذفي ۸۶-۸۵ به همراه تيم سپاهان اصفهان

نايب قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا ۲۰۰۷ به همراه تيم سپاهان اصفهان(بهترين افتخار باشگاهي عقيلي نايب قهرماني در آسياست که عقيلي بازي‌هاي ماندگاري از خود به نمايش گذاشت).

قهرماني در جام شيخ جاسم ۲۰۱۱ به همراه تيم العربي قطر

قهرماني در مسابقات فوتبال غرب آسيا ۲۰۰۸ به همراه تيم ملي فوتبال ايران

نايب قهرماني در مسابقات فوتبال غرب آسيا ۲۰۱۰ به همراه تيم ملي فوتبال ايران

چه کسی هادی عقیلی را کله پا کرد؟

جدال با ستارگان خارجي

عقيلي حالا در ليگ قطر با مهاجمان سرشناس و مشهوري رقابت مي‌کند و با اينکه اين تيم در مقايسه با تيم‌هايي چون الغرافه و السد در فوتبال سرمايه‌گذاري نکرده است اما عقيلي در مصاف با مهاجمان برجسته خارجي که در ليگ قطر شاغلند خوش مي‌درخشد. او در مصاف با يونس محمود مهاجم برجسته عراقي، او را به يک بازيکن بيکار تبديل کرده بود و توانست به خوبي او را مهار کند. عقيلي در ليگ حرفه‌اي قطر تجارب جديدي مي‌آموزد.

نصرتي جانشين عقيلي است؟

اکنون در اردوي تيم ملي مدافعان خوبي داريم اما به نظر مي‌رسد کي روش با دعوت از محمد نصرتي شانس کمتري براي حضور‌هادي عقيلي در تيم ملي قائل شده است. قطعا ترکيب فعلي تيم ملي ترکيب نهايي ما در راه جام جهاني نخواهد بود اما اگر بازيکني از تيم ملي دور شود سخت است دوباره به جايگاهش در تيم ملي دست يابد و اين همان مسئله‌اي است که عقيلي از آن هراس دارد.

مثل هوادار لذت بردم

عقيلي در پاسخ به اين سوال که چرا ناگهان از بازي مقابل کره جنوبي از ترکيب تيم ملي دور شد مي‌گويد، چرا اين سوال را از من مي‌پرسيد؟! به نظر من بهتر است جواب اين سوال را از آقاي کي‌روش بپرسيد. من به عنوان بازيکن در خدمت تيم‌ملي کشورم هستم و هرگاه به اردوي تيم‌ملي دعوت شوم مثل يک سرباز و با تمام وجود جلو مي‌آيم. اگر هم دعوت نشوم دوست دارم اخبار موفقيت تيم‌ملي و شادي مردم کشورم را ببينم. پس از بازي مقابل کره‌جنوبي هر ايراني که رقص پرچم کشورمان را مي‌ديد اشک شوق مي‌ريخت. بردهاي مقتدرانه تيم‌ملي مخصوصا به دل ايراني‌هايي که در خارج از کشور زندگي يا کار مي‌کنند بيشتر مي‌نشيند.

چه کسی هادی عقیلی را کله پا کرد؟

من هم با اشتياق فراوان بازي مقابل کره را از تلويزيون زير نظر گرفتم و مثل يک هوادار از بابت سه امتياز اين بازي و گل زيباي نکونام لذت بردم. باور کنيد من حرف خاصي در اين زمينه ندارم. فقط اين را مي‌گويم که من زنده‌ام هم از نظر فوتبالي زنده‌ام و هم از نظر فني آمادگي و فوتبال روز دنيا! خوب هم دفاع مي‌کنم ضمن اين که از لحاظ روحي ـ رواني هم در شرايط خوبي به سر مي‌برم. باز هم تاکيد مي‌کنم باور کنيد من نمي‌دانم چرا و به چه دليل ناگهان از اردوي تيم‌ملي دور شدم. شايد اگر از کي‌روش اين سوال را بپرسيد به شما جواب شفافي بدهد.

سکوت مرگبار در ورزشگاه‌ها

در قطر همه چيز آرام است! آرامش از يک نظر براي بازيکن و مربي خوب است اما آرامش بيش از حد هم کسل‌کننده است. ما فوتباليست‌هاي ايراني عادت کرده‌ايم در حضور تماشاگران زياد بازي کنيم اما اينجا ورزشگاه‌ها سوت و کور است که همين مسئله باعث مي‌شود ما مثل تيم‌هاي ايراني براي حضور در زمين مسابقه انگيزه نداشته باشيم. البته امکانات فوتبال قطر هم زياد است. به هرحال سعي مي‌کنم با توجه به قرارداد حرفه‌اي‌ام با تمام وجود براي تيم باشگاهي‌ام بازي کنم. ضعف بزرگ فوتبال قطر خالي بودن ورزشگاه‌هاست و سکوت مرگباري است که در ورزشگاه‌ها حاکم و انگيزه بازيکنان را مي‌کشد.واقعا شور و حال ورزشگاه‌هاي ايراني توصيف نشدني است.

روزنامه عربستاني کار خودش را کرد

بازي در ليگ قطر هم دشواري‌هاي خاص خود را دارد.متاسفانه فصل قبل در تيم العربي مشکلات زيادي داشتم و دليل اصلي‌اش هم مصاحبه‌اي بود که از قول من در يکي از روزنامه‌هاي عربستاني چاپ شد. نمي‌دانم چه کسي از قول من حرف‌هايي عليه مسئولان باشگاه العربي در روزنامه عربستاني مطرح کرد و باعث شد موقعيت من در اين تيم زير سوال برود. از قول من نوشتند، من در تيم العربي نمي‌مانم يا اين که باشگاه العربي در حد عقيلي نيست! اين درحالي بود که من اصلا زبان عربي بلد نبودم که بخواهم با روزنامه‌هاي عربستاني مصاحبه کنم.

نمي‌دانم چه کلک و دسيسه‌اي بود روزنامه عربستاني کار خودش را کرد و به هدفش نيز رسيد و مرا از تيم العربي کله پا کرد.به هر صورت باشگاه العربي يک سري مشکلات داخلي داشت و مربي اين تيم تا هفته سوم اخراج شد و تا الان هم سه بار مربي‌شان را عوض کرده‌اند. به نظر من القطر تيم بهتري است و حداقل ثبات مديريتي دارد و اين سرمربي است که بازيکنان و ترکيب اصلي‌اش را انتخاب مي‌کند نه کس ديگري.در باشگاه العربي مربيان اختيار تام نداشتند اما در تيم القطر مربي ما استقلال کاري دارد.

چه کسی هادی عقیلی را کله پا کرد؟

بهترين مهاجمان خارجي آسيا در قطرند

در اين فصل هم مهاجمان خوبي در ليگ قطر شاغل هستند. به نظر من بهترين مهاجمان خارجي در سطح فوتبال آسيا جذب تيم‌هاي قطري مي‌شود و همين موضوع کار را براي مدافعان دشوارتر مي‌کند. وقتي مهاجمي چون رائول گونزالس جذب تيم السد قطر مي‌شوند حساب کار بايد دست‌تان بيايد. مديران باشگاه‌ها هم خيلي خوب روي جذب مهاجمان مطرح خارجي سرمايه گذاري مي‌کنند.

قبلا هم مهاجمي چون عبدالقادر کيتا در ليگ قطر بازي مي‌کرد که مهار او کار هر مدافعي نبود و واقعا کار مدافعان در ليگ قطر دشوار است. کار آندرانيک تيموريان هم در ليگ قطر بسيار دشوار است.آندو هم يکي از‌هافبک‌هاي آماده و موفق ليگ قطر است اما متاسفانه فعلا اوضاع تيمي الخريطيات از نظر امتيازي در جدول مساعد نيست و او هم بايد خيلي زياد تلاش کند مخصوصا که در ليگ قطر جابجايي‌ها زياد است اما در کل تيم‌هايي که مربيان و مديرانشان ثبات کار دارند بازي کردن در آنها راحت‌تر است.

ما با فدراسيون قطر قرارداد داريم

در قطر پول خوبي به بازيکنان مي‌دهند اما بازي کردن در يک ليگ خارجي هم مشکلات خاص خود را دارد.مبلغ قرارداد ما تقريبا هماني است که در مطبوعات ايران ديدم اما در تمام دنيا وقتي بازيکني به تيمي مي‌پيوندد به او اتومبيل و مسکن مي‌دهند و اين امر يک موضوع عادي است.باور کنيد در اين فصل من خودم اتومبيل خريدم! در قطر فدراسيون فوتبال و کميته المپيک اين کشور قرارداد بازيکنان خارجي را منعقد مي‌کند .ما هم از طريق فدراسيون قطر با باشگاه‌هاي قطري قرارداد مي‌بنديم .

در خصوص دادن امکانات به بازيکنان مثلا يک کمپاني با فدراسيون قرارداد مي‌بندد که براي هر فصل خودروهاي توليدي‌اش را به بازيکنان خارجي اجاره دهد. بازيکناني که گواهينامه بين‌المللي دارند، مي‌توانند آخرين مدل خودروهاي توليدي آن کمپاني را در اختيار بگيرند، ضمن اين که از طرف ديگر خودروهاي توليدي کمپاني مربوطه در آن کشور تبليغ مي‌شود. در کشور ما هم يک بازيکن خارجي مي‌آيد به او اتومبيل و مسکن مي‌دهند و اين موضوع زياد موضوع عجيب و غريبي نيست.

به بازي کره نمي‌رسيدم

بازي با کره تمام شد و رفت پي کارش اما قبل از بازي با کره پزشکان ‌گفتند من دچار مصدوميت شده‌ام و به اين بازي نمي‌رسم اما چهار روز بعد از بازي تيم‌ملي مقابل کره‌ -۲۵مهرماه- توانستم براي تيم باشگاهي‌ ام بازي کنم و گل بزنم. خدا را شکر تيم ملي هم برد بسيار شيريني مقابل کره کسب کرد و شخصا از بابت کسب اين برد احساس غرور کردم که جا دارد از زحمات تک تک ملي‌پوشان در اين ديدار تقدير کنم.ماجرا از اين قرار بود که قبل از اين که اردوي تيم‌ملي براي بازي با کره تشکيل شود من مصدوم شده بودم و طبق پيش‌بيني پزشکان حدود ۵ هفته نمي‌توانستم بازي کنم.

چه کسی هادی عقیلی را کله پا کرد؟

آن زمان يکي از اعضاي کادرفني تيم‌ملي با من تماس گرفت و گفت، احتمالا به بازي ۲۵ مهرماه نمي‌رسي و چون بازي مقابل کره سنگين و پرفشار بود صلاح دانستند ضمن استراحت تمرين‌هاي اختصاصي‌ام را دنبال کنم اما فردا يا پس‌فرداي بازي با کره‌جنوبي بود که کادر پزشکي باشگاه از پاي من ام.آر.آي دوباره گرفت و با انجام آزمايشي در يک دستگاه بسيار پيشرفته پزشکي مشخص شد من در بازي باشگاهي‌مان مي‌توانم شرکت کنم.

دستگاه «بايلکس» دستگاه پزشکي بسيار پيشرفته است که جزئيات محل مصدوميت را به صورت دقيق در اختيار پزشکان قرار مي‌دهد. به هرحال من با حدود ۶۰ درصد آمادگي جسماني به بازي باشگاهي‌ام رسيدم و قطعا در صورتي مي‌توانستم در بازي مقابل کره‌جنوبي موثر واقع شوم که حداقل از نظر بدني به ۸۰، ۹۰ درصد آمادگي‌ام دست يابم. بايد قبول کنيم بازي ملي بسيار مهم و سرنوشت‌ساز بود و من با آن شرايط به بازي کره نمي‌رسيدم و در واقع حضور در اين بازي سنگين با ۶۰ درصد آمادگي جسماني خوب نبود و نمي‌توانستم براي تيم ملي کشورم مفيد واقع شوم.

پزشکان با کسي شوخي ندارند

قبل از بازي با کره من وضعيت جسماني‌ام را به پزشکان تيم‌ملي گزارش داده بودم.دليلي نداشت من خودم را به مصدوميت بزنم و از بازي تيم ملي کشورم خودداري کنم. تمام مدارک پزشکي من الان هم موجود است، از جواب آزمايش‌هاي ام.آر.آي گرفته تا دستور و نسخه پزشکان. خودتان هم مي‌دانيد يک پزشک با هيچ کس شوخي ندارد و نمي‌تواند گزارش دروغي درباره مصدوميت يا عدم مصدوميت کسي بدهد. شايد برخي از مربيان تيم ملي بگويند چرا عقيلي ۴ روز بعد از بازي با کره براي تيم باشگاهي اش بازي کرد اما همانطور که گفتم من هنوز بطور کامل از بند مصدوميت رها نشده بودم و با ۶۰درصد آمادگي بدني براي تيم باشگاهي ام بازي کردم. در بازي با کره‌جنوبي بازيکن شماره ۱۸ حريف بارها مدافعان کشورمان را آزار داد و بازي آساني نبود.

تماس دستيار کي‌روش

قبل از تشکيل اردوي تيم‌ملي براي بازي مقابل ازبکستان هم يکي از کمک‌هاي کي‌روش با من تماس گرفت و از سلامتي‌ام پرسيد و من هم توضيح دادم آماده و سرحالم.

قرار شد که کمک کي‌روش گزارش وضعيت بدني مرا به سرمربي پرتغالي ارائه دهد. در خبرها هم شنيدم احتمال دارد کي‌روش فکر مي‌کند من هنوز مصدوم هستم و آماده نيستم. درحالي که اين طور نيست و من کاملا آماده‌ام و مي‌توانستم به بازي ۲۴آبان ماه برسم.به هر صورت به تصميم مربيان تيم ملي احترام قائلم.

چه کسی هادی عقیلی را کله پا کرد؟

بازي دشوار ۱۴ خرداد

در قطر هنوز هم روياي جام جهاني را در سر مي‌پرورانند.آنها پس از باخت تيم‌ملي مقابل لبنان براي ايراني‌ها کري مي‌خواندند .پس از باخت ما در بيروت قطري‌ها دچار غرور کاذب شده بودند و فکر مي‌کردند ايران ديگر شانسي براي حضور در جام‌جهاني ۲۰۱۴ برزيل ندارد. البته گروهي از قطري‌ها هنوز هم در اين زمينه هياهو مي‌کنند و اميدوارند قطر به جام‌جهاني برود. البته آنها چون دو بازي خانگي دارند به حضور در جام‌جهاني اميدوارند و براي ما کري مي‌خوانند. به هرحال فوتبال با چنين حاشيه‌هايي است که به يکي از ورزش‌هاي پرطرفدار دنيا تبديل شده است اما ما پس از شکست شيرين کره ثابت کرديم فوتبال ايران همچنان مي‌تواند يکي از تيم‌هاي برتر قاره آسيا باشد. قطعا بازي ما با قطر در روز سه شنبه ۱۴خردادماه سال ۹۲بازي آساني نخواهد بود.

در درگيري‌ها نبايد کم بياوريم

ازبک‌ها تيم خوب و مطمئني دارند و در بازي تاشکند هم ما را بارها آزار دادند اميدوارم تيم‌ملي در بازي مقابل ازبکستان هم نتيجه خوبي بگيرد. ما مي‌توانيم ازبکستان را هم در تهران مغلوب کنيم.ما با بازيکناني که داريم بايد جنگ ميانه ميدان را ببريم و در نبردهاي فيزيکي کم نياوريم. بازي با ازبکستان جنگ فيزيکي ميانه ميدان است و ما با بازيکنان خوبي که در ميانه ميدان داريم مي‌توانيم برنده اين بازي باشيم.بازيکنان ما همچون نکونام،آندو،دژاگه و ... از نظر فيزيکي بازيکنان قابلي هستند .بازيکنان ما با انرژي مضاعفي که از تماشاگران مي‌گيرند مي‌توانيم برنده اين بازي خانگي هم باشيم.محمد قاضي هم براي شرکت در درگيري‌ها به درد اين بازي مي‌خورد.در خط دفاع هم سيد‌جلال، منتظري و ماهيني مدافعان باتجربه و کاربلدي هستند. ما مي‌توانيم با کسب سه امتياز اين بازي راه صعودمان به مسابقات جام جهاني را هموار کنيم.

تاثير برد فوتبال در زندگي يک کارگر ساده

اکنون ديگر فوتبال فقط يک ورزش نيست همه مي‌دانيم که حضور تيم‌ملي در جام‌جهاني به سود تمام اعضاي جامعه است. موفقيت فوتبال به سود همه ماست من که بازيکن فوتبال هستم تا شما که روزنامه‌نگار هستيد و يک کارگر ساده که در گوشه‌اي از کشورمان زحمت مي‌کشد و... به نظر من برد‌هاي ملي حتي به زندگي ايراني‌ها در خارج از کشور هم اثر مثبت مي‌گذارد و به آنها شخصيت مي‌دهد و در زندگي آنها هم اثرگذار است .همه بايد دست به دست هم بدهيم تا ايران به جام‌جهاني برود و به نظر من در تيم‌ملي نبايد با کسي شوخي کرد و اميدوارم ملي‌پوشان همچنان باانگيزه و پرنشاط خود را براي ديدار حساس مقابل ازبکستان آماده کنند.

من هم همانطور که گفتم در تيم ملي باشم يا نباشم به فکر حاشيه‌سازي نمي‌افتم و فقط اميدوارم هميشه موفقيت فوتبال کشورم را شاهد باشم مخصوصا در عرصه‌هاي بين‌المللي که اگر قسمت باشد من هم دوباره مي‌توانم به تيم ملي راه يابم و با افتخار پيراهن تيم ملي را به تن کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج