جاباما
۳۶۰۴۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شناسایی دومین عامل حمله به کلیسا نورماندی

دومین عامل حمله به کلیسای نورماندی در فرانسه به طور رسمی شناسایی شد.

خبرگزاری ایلنا: دومین عامل حمله به کلیسای نورماندی در فرانسه به طور رسمی شناسایی شد.

خبرگزاری فرانسه گزاشر داد؛ با افزایش فشار‌ها به «مانوئل والس»، نخست‌وزیر و «برنارد کازنو»، وزیر‌ کشور فرانسه به واسطه حمله تروریستی در کلیسایی در نورماندی در این کشور، دادستان‌های فرانسه اعلام کردند که دومین تروریست در حمله در کلیسایی در این کشور قصد داشته به سوریه بگریزد.

اداره دادستانی فرانسه اعلام کرد که دومین عامل تروریستی این حمله،‌ «عبد المالک پتیت جان»، جوان ۱۹ ساله‌ای بوده که به واسطه اقدام به رفتن به سوریه از طریق ترکیه، در فهرست افراد خطرناک و تهدیدکنندگان امنیت ملی در این کشور قرار داشته است.

شناسایی دومین عامل حمله به کلیسا نورماندی

وی که به دلیل شلیک از سوی پلیس از ناحیه چهره قابل تشخیص نبود، از طریق آزمون دی‌ان‌ای شناسایی شده بود. «عادل کرمیش»، جوان ۱۹ ساله،‌ عامل دیگر این حمله به همین شکل و با شدت بیشتری مجروح شده است.

در ویدیویی که از زمان حمله این دو عامل تروریستی به کلیسایی در شهری در شمال فرانسه در روز سه‌شنبه منتشر شده،‌ این دو با حمله به یک کشیش ۸۶ ساله،‌ گردن وی را می‌برند.

این حمله در حالی رخ داد که دولت فرانسه به واسطه حمله روز «باستیل» در نیس مورد انتقاد شدید قرار دارد. ۸۴ نفر در این حمله کشته شدند.

گردهم‌آیی کوتاهی از افراد از ادیان مختلف در روز چهارشنبه در پاریس به سرعت پراکنده شد. تظاهرکنندگان خواستار استعفای نخست‌وزیر و وزیر کشور بودند.

«لوران واکوئز» معاون حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو اعلام کرد :«اگر دولت مسئولیت موج حملات تروریستی را نمی‌پذیرد،‌ در رابطه با عدم اقدام برای این جلوگیری از این حملات مقصر است.»

وی افزود: «مانوئل والس و برنارد کازنو باید بروند چرا که از انجام اقدام‌های ضروری برای مبارزه با تروریسم سر باز زده‌اند. ما نیازمند دولت جدید و مصصم به عمل هستیم. »

دولت فرانسه در حالی که در رابطه با احتمال بروز حملات بیشتر تروریستی در این کشور پس از سه حمله بزرگ اخیر و چندین حمله کوچکتر در ۱۸ ماه گذشته هشدار داده است،‌ اعلام کرده که هر آن چه در توان دارد برای محافظت از شهروندان انجام می‌دهد.

اما با انتشار اخبار در رابطه با تحت نظر بودن هر دو عامل تروریستی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و اقدام آنها برای خروج به سوریه، پرسش‌ها در رابطه با اقدام‌های مورد نیاز برای ممانعت از این حمله‌ها مطرح شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج