۳۶۰۶۱۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

حمایت مرکل از سیاست پذیرش پناهجویان

صدراعظم آلمان بار دیگر با اعلام حمایت قاطعانه خود از سیاست پذیرش پناهجویان، گفت کشورش بر این چالش تاریخی غلبه خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام حمایت قاطعانه خود از سیاست پذیرش پناهجویان اظهار داشت: «ما [آلمان] هنوز می توانیم پناهجویان را [در خاک خود] بپذیریم. ما می توانیم این چالش تاریخی را مدیریت کنیم».

گفتنی است یک سال پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی مشابه در برلین،‌ صدراعظم آلمان با طرح اعلامیه جنجالی خود ورود خیل عظیمی از پناهندگان به خاک این کشور را میسر ساخت.

بدین ترتیب بیش از یک میلیون پناهجو در سال ۲۰۱۵ به آلمان وارد شدند. از آن زمان تاکنون، این سیاست مرکل زیر تیغ انتقاد بسیاری از راستگرایان قرار گرفت.

اما رشته حملات تروریستی اخیر در آلمان- سه حمله به عاملیت پناهجویان- سبب شد که فشار احزاب مخالف بر صدراعظم آلمان افزایش یابد. به عنوان مثال،‌ حزب راست گرای «آلترناتیو برای آلمان»- اِی اِف دی- سیاست مرکل در پذیرش پناهجویان را «غیرمسئولانه» خواند و حزب «اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن» نیز بر شدت انتقادات خود علیه این سیاست افزود.

اما صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج شنبه برخلاف آنچه که انتظار می رفت،‌ با حفظ آرامش و خونسردی خود گفت که «آلمان به اجرای این سیاست ادامه خواهد داد و می تواند بر این چالش تاریخی غلبه نماید».

در واقع، این اظهارات خوش بینانه صدراعظم آلمان نه تنها شامل بحران مهاجران، بلکه حملات تروریستی نیز شد. وی در اینباره گفت: «با صراحت می گویم که ما در حال نبرد با داعش هستیم و نه اسلام».

آنگلا مرکل در این کنفرانس مطبوعاتی ۹۰ دقیقه ای با بی اعتنایی به درخواستها برای لغو سیاستهای خود، به روشنی اعلام کرد که از وضع سیاست پذیرش پناهجویان متأسف و پشیمان نیست. وی خاطرنشان کرد که حملات اخیر «تکان دهنده و غم انگیز» بود؛ اما نشانه آن نیست که دولت آلمان قدرت و کنترل خود را از دست داده است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت آلمان طی یازده ماه اخیر گفت که دو مرد پناهجویی که به حملات تروریستی در «وورتسبورگ» و «آنسباخ» دست زدند، به کشوری که آنها را در خود پذیرفته بود دهن کجی نمودند. صدراعظم آلمان همچنین تأکید کرد که ترس تأثیری در تصمیمات سیاسی وی نخواهد داشت.

گفتنی است که اظهارات اخیر آنگلا مرکل به دنبال یک هفته پرآشوب در آلمان صورت گرفت. طی این هفته، یک پناهجو مسافران یک قطار را در شهر وورتسبورگ آلمان با چاقو مورد حمله قرار داد و یک متقاضی پناهندگی از سوریه نیز در محوطه بیرونی یک فستیوال موسیقی در شهر آنسباخ به عملیات انتحاری دست زد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارش درسته به قضیه به عنوان فرصت جبران کاهش جمعیت و نیروی کار استفاده میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج