۳۶۰۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

قدرتمندترين زنان عرصه رسانه در سال ۲۰۱۲

«فوربس» فهرستي از ۱۵ زن تاثيرگذار عرصه رسانه منتشر كرده است؛ زن‌هايي كه نام آنها را كم و بيش شنيده‌ايم. اين ۱۵ زن فرمان گفت‌و‌گوهاي جهاني را در دست دارند و خبرهاي مهمي را به گوشمان رسانده‌اند

تهران امروز: هميشه از رسانه‌ها و قدرت رسانه‌ها حرف‌هاي زيادي گفته شده است. با اين حال نبايد از ياد برد كه آنچه به رسانه‌ها قدرت مي‌دهد اشخاصي هستند كه سكان هدايت و راهبري آنها را به عهده مي‌گيرند. بسياري از افرادي كه در رسانه‌ها چهره مي‌شوند چنان قدرتي مي‌گيرند كه در اتفاق‌هاي تاثيرگذار كشورشان - مثلا انتخابات رياست‌جمهوري- نقش موثري ايفا مي‌كنند.

«فوربس» فهرستي از ۱۵ زن تاثيرگذار عرصه رسانه منتشر كرده است؛ زن‌هايي كه نام آنها را كم و بيش شنيده‌ايم. اين ۱۵ زن فرمان گفت‌و‌گوهاي جهاني را در دست دارند و خبرهاي مهمي را به گوشمان رسانده‌اند كه گاهي تاثيرهاي انكارناپذيري روي زندگي ما داشته‌اند. در اين مطلب با ۱۲نفر از اين زنان قدرتمند آشنا مي‌شويم. لورا لانگ، گرتا فان سوسترن و مارجوري اسكاردينو؛ سه زن از ديگر زنان اين فهرست هستند .

جيل آبرامسون

قدرتمندترين زنان عرصه رسانه در سال 2012

نخستين زني كه سردبيري «نيويورك تايمز» را به دست آورد، مديريت راه‌اندازي نسخه اينترنتي اين نشريه ۱۶۱ ساله را برعهده گرفت. حالا NYTimes.com بيش از نيم ميليون مشترك پولي دارد و هر ماه بالغ بر ۴۰ ميليون بيننده از سراسر دنيا از اين سايت ديدن مي‌كنند.

اپرا وينفري

اپرا وينفري شايد سرشناس‌ترين چهره اين فهرست باشد. ملكه رسانه‌ها حضور خود را روي امواج كانال ۲۴ ساعته PROPRE همچنان حفظ كرده و با طرفدارانش از راه وب سايت، مجله، برنامه‌هاي راديويي و شبكه‌هاي اجتماعي در تماس است.

آن سوويني

جانشين رئيس شبكه تلويزيوني ديزني و رئيس گروه Disney-ABC Television هدايت بيش از ۱۰۰ شبكه را برعهده دارد. آمارها نشان مي‌دهند كه مجموع بينندگان اين شبكه‌ها به ۶۰ ميليون نفر مي‌رسد كه از ۱۶۹كشور به ديدن آنها مي‌نشينند.

دايان ساوير

قدرتمندترين زنان عرصه رسانه در سال 2012

ساوير با تبديل‌شدن به يكي از شناخته‌شده‌ترين و باثبات‌ترين افراد دنياي خبر، براي زنان ژورناليست نقش يك پيشگام را دارد. او نخستين مهمان زن برنامه «۶۰ دقيقه» مايك والاس بود و هرروز بيش از ۷ميليون‌نفر را تحت‌تاثير خبرهاي خود در ABC قرار مي‌دهد.

سو نايجل

«اتاق خبر» برنامه‌اي است كه سو نايجل شهرت خود را مديون آن است. با اين حال نايجل وقت خود را صرف سريال‌‌سازي نيز مي‌كند. رسانه‌هاي خبري از صرف بودجه‌هاي هنگفتي بالغ بر ۱۰۰ ميليون دلار براي اين سريال‌ها خبر داده‌اند. يكي از سريال‌هايي كه او در توليد آن نقش داشته و به موفقيت‌هاي جهاني هم رسيده «بازي شاهان» است.

كريستين امانپور

اگرچه امانپور را مركز ثقل اخبار خارجي شبكه ABC و تهيه‌كننده گفت وگوهاي شبانه «امانپور» در شبكه سي‌ان‌ان مي‌دانند اما نمي‌توان گزارش‌هاي او را از كشورهاي حساسي همچون افغانستان، عراق، پاكستان و رواندا و مصاحبه با تقريبا تمامي سران كشورهاي دنيا - از جمله معمر قذافي و حسني مبارك در زمان بيداري اسلامي - از ياد برد.

بوني هامر

قدرتمندترين زنان عرصه رسانه در سال 2012

رئيس شبكه كابلي و استوديوهاي NBCUniversal قدرتمندترين مدير تلويزيوني شناخته مي‌شود. او توانسته است USA Network را طي شش سال گذشته در رده نخست نگه داشته و شبكه SyFy را بين پنج شبكه برتر كابلي قرار دهد. اكنون او وقت خود را صرف ارتقاي يك شبكه سرگرمي‌كرده است.

تينا براون

او از دبيران مجله قديمي نيوزويك و همچنين The Daily Beast است. تينا براون كه به‌عنوان يكي از بزرگترين طرفداران حقوق زنان شناخته مي‌شود، هرساله گردهمايي‌اي تشكيل مي‌دهد. نكته قابل توجه در اين همايش اين است كه او به مصاحبه با يكي از زنان مشهور دنيا همچون «آنجلينا جولي»، «شريل ساندبرگ» و «كريستين لاگار» مي‌پردازد.

آ ريانا هافينگتون

«هافينگتون پست» را حتما همه مي‌شناسيد. هافينگتون پست كه در ابتداي سال۲۰۱۱ به AOL فروخته شد، نخستين جايزه پوليتزر را براي آريانا به ارمغان آورد. گزارش‌هاي او باعث شده است كه ديدي تازه نسبت به عرصه خبر و خبررساني پديد آيد.

ميندي‌گروسمن

قدرتمندترين زنان عرصه رسانه در سال 2012

او مدیر عامل شرکت HSN است. با اين حال او علايق ديگري هم دارد. علاوه بر مديريت شركت ياد شده، گروسمن در دنياي موسيقي نيز فعاليت دارد و كنسرت‌هاي معروفي را مديريت كرده است. فعاليت‌هاي او باعث شده است كه درآمد سالانه‌اش به ۳.۲ ميليارد دلار برسد.

آنا وينتوور

او را قدرتمندترين زن در دنياي رسانه‌هاي مد مي‌دانند. آنا وينتوور از سال ۱۹۸۸ در نشريه Vogue حضوري فعال داشته است. نسخه كاغذي اين نشريه ۱۱.۴ ميليون نفر خواننده دارد و ۱.۲ ميليون نفر نيز از سايت اين ماهنامه ديدن مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج