جاباما
۳۶۰۹۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درگیری مجدد پلیس ارمنستان با معترضان

نیروهای پلیس ضد شورش ارمنستان بار دیگر با حامیان گروه مسلحی که اقدام به گروگان‌گیری در یک مقر پلیس در پایتخت این کشور کردند، درگیر شدند.

خبرگزاری ایسنا: نیروهای پلیس ضد شورش ارمنستان بار دیگر با حامیان گروه مسلحی که اقدام به گروگان‌گیری در یک مقر پلیس در پایتخت این کشور کردند، درگیر شدند.

در جریان این درگیری‌ها ده‌ها تن از معترضان زخمی شدند. این در حالی‌ است که در درگیری‌های قبل از آن نیز سه فرد مسلح زخمی شده بودند. این در حالی است که دو هفته پیش گروهی از مردان مسلح با حمله به ساختمان مقر پلیس در شهر ایروان تعدادی را به گروگان گرفته و خواهان آزادی کسانی که آنها را زندانیان سیاسی خواندند از جمله ژیرایر سفیلیان یک رهبر سرشناس مخالفان دولت شدند.

سفیلیان کسی است که شدیدا از نحوه مدیریت سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان در مساله درگیری ناگورنو قره باغ انتقاد کرده است. بر اساس گزارش‌ها نیروهای پلیس ارمنستان در درگیری‌ با معترضان متوسل به باتوم و گاز اشک آور شدند.

معترضان نیز شعار می‌دادند «ارمنستان مستقل آزاد باد» و «سرژ باید کناره گیری کند.»

دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در ارمنستان گزارش داد که در این آشوب‌ها بالغ بر ۶۰ تن مجروح شدند و حدود ۴۰ تن از آنها همچنان در بیمارستان بستری هستند.

رسانه موسوم به رادیو لیبرتی نیز گفت، سه تن از خبرنگارانش جز این مجروحان هستند و یک دوربین متعلق به آنها نیز شکسته است. بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ تن نیز توسط پلیس ارمنستان بازداشت شدند. سه فرد مسلحی که زخمی شدند در تبادل آتشی که اوایل روز جمعه رخ داد، جراحت برداشته بودند. ظاهرا تک تیراندازان نیروهای امنیتی ارمنستان آنها را از ناحیه پا هدف قرار دادند و دو تن از آنها با همراهی محافظان مسلح به بیمارستان منتقل شدند.

معترضان از زمان آغاز گروگان‌گیری ایروان در ۱۷ ژوئیه مرتبا در این شهر دست به تظاهرات زدند. گروه گروگان‌گیران در تاریخ ۱۷ ژوئیه با کشتن یک مامور پلیس و گرفتن چندین گروگان‌گیر مقر پلیس در ایروان را اشغال کردند. از آن زمان تاکنون برخی از گروگان‌ها به تدریج آزاد شده‌اند.

گروگان‌گیران با انتشار ویدیویی خواهان آزادی سفیلیان و تعداد دیگری از مخالفان دولت شده و از حامیان و معترضان خواستند که به خیابان‌ها بیایند.

این گروه هشدار داده که اگر مورد حمله قرار گیرد دست به تلافی جویی خواهد زد و هیچ تمایلی برای تسلیم شدن ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج