جاباما
۳۶۱۱۹۶
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

می خواهند رقيبان خود را ردصلاحيت كنند

هم اصولگرايان را زده است و هم دولت روحاني را. محمود احمد‌ي‌نژاد صريح‌ترين حرف‌هايش را در عرصه عمومي از سال ٩٢ به اين‌سو در حسينيه ارشاد مشهد زده است. اگر سخنان او را در اين ماه‌هاي اخير روي گراف و نمودار ببريم، به رابطه معني‌دار آن با انتخابات رياست‌جمهوري آينده پي خواهيم برد.

روزنامه شرق: هم اصولگرايان را زده است و هم دولت روحاني را. محمود احمد‌ي‌نژاد صريح‌ترين حرف‌هايش را در عرصه عمومي از سال ٩٢ به اين‌سو در حسينيه ارشاد مشهد زده است. اگر سخنان او را در اين ماه‌هاي اخير روي گراف و نمودار ببريم، به رابطه معني‌دار آن با انتخابات رياست‌جمهوري آينده پي خواهيم برد.

او در قالب تبيين «گفتمان انقلاب اسلامي» - ماجرايي كه او و يارانش دو سال قبل راه‌اندازي كردند- به اين شهر و آن شهر سفر مي‌كند، اما هرچه به زمان انتخابات نزديك‌تر مي‌‌شويم، كنش او انتخاباتي‌تر مي‌شود و جهت‌گيري‌اش از سخنان كلي و غير‌سياسي كه مشي او در اين مدت بود، به سمت انتقاد و حمله به ياران قبلي و دولت فعلي ميل مي‌‌كند. اگرچه او همين را هم تكذيب مي‌‌كند.

ايسنا كه نه با عنوان رئيس سابق دولت يا رئيس‌جمهوري سابق بلكه با عنوان «فعال سياسي» به انتشار صحبت‌هاي احمدي‌نژاد پرداخته، نوشته است: «او (احمدي‌نژاد) با اشاره به عملکرد دولت‌های نهم و دهم مدعی شد: «تمامی تهمت‌ها ازجمله ضدولایت‌فقیه‌بودن، بهایی‌بودن و... را به این دولت زدند. مشکل این جریان‌ها با احمدی‌نژاد نیست، من که کسی نیستم و تنها سرباز کوچک ملتم. این هجمه منظور دیگری دارد. با نزدیک‌شدن به انتخابات دوباره هجمه و تهمت‌ها دوچندان می‌شود. درحال‌حاضر به‌خاطر مصلحت کشور سکوت می‌کنیم و بنده خود را فدای انقلاب می‌کنم».

او مدعي شده زمانی که در سال ٨٤ دولت را تحویل گرفتیم، تهدید به حمله نظامی شده بودیم، اما در سال ٩٢ اوباما برای همکاری با ایران نامه می‌نوشت. احمدي‌نژاد در حالي چنين ادعايي طرح كرده است كه حجم تحريم‌ها عليه ايران در آن دوران روزبه‌روز در حال افزايش بود. علي‌اكبر صالحي، وزير وقت امور خارجه ايران هم به‌صراحت درباره علت به‌نتيجه‌نرسيدن مذاكرات هسته‌اي در دولت احمدي‌نژاد گفته بود: «برخلاف تلاش گروه مذاكره‌كننده ايراني، آنها آمادگي تعامل و همكاري با ايران را نداشتند». همچنين براساس آنچه صالحي روايت كرده، مسيري كه در ماجراي پرونده هسته‌اي و مذاكره با آمريكا در دولت روحاني طي شد، با هماهنگي و زير نظر رهبري، از اواخر دولت احمدي‌نژاد كليد خورده بود.

هزينه‌هاي بي‌سند شهرداري

«احمدي‌نژاد» از آب گل‌آلود هم ماهي مي‌‌گيرد، به ماجراي فيش‌هاي حقوقي نامتعارف اشاره كرده و در مقايسه با دولتمردان خودش مدعی شده است: «تمامی ثروت این افراد یک‌صدم یک نفر از افراد دولت جدید نمی‌شود! این موضوع مشخص می‌کند چه کسی برای خود تلاش می‌کند و چه کسی تمامی تلاش خود را برای مردم دارد!» اين درحالي است كه پيش از اين، غلامحسین کرباسچی، دبيركل حزب كارگزاران از محصولی، علی‌آبادی و سعیدلو به عنوان سه نفر از اعضای هیأت دولت احمدی‌نژاد یاد کرده بود که ثروت آنها بیش از تمامی وزرا و رؤسای‌جمهور دولت‌های گذشته است.

به بهانه سخنان احمدي‌نژاد، گفته‌هاي كرباسچي دوباره در سايت‌هاي مختلف بازنشر شده است. غلامحسین کرباسچی با اشاره به مفقودشدن ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری در دوره خدمت احمدی‌نژاد گفته بود: «هیچ سندی مبنی‌بر چگونگی هزینه‌کرد این مبلغ هنگفت وجود ندارد اما شورای شهر و مجلس هم‌خط با شهرداری تهران اجازه ندادند که تحقیق‌وتفحص برای پیداکردن این مبلغ انجام شود. این در حالی است که تحقیق‌وتفحص مذکور در کمیسیون‌های مجلس هفتم به تصویب رسیده بود..».

او در ادامه از احمدی‌نژاد به‌عنوان فردی كه به ادعاي خود «دنبال گرفتن دزد است» نام برده و گفته بود: «ما هم اگر بخواهیم دزد بگیریم باید به حضور پسر آقای احمدی‌نژاد در شستا و معاملات اقتصادی‌شان در کیش اشاره کنیم. علاوه‌بر موضوع مفقودشدن ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرداری تهران، آقای احمدی‌نژاد باید توضیح دهد که چرا مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری را در شب پیروزی‌شان در انتخابات ریاست‌جمهوری، هزینه کرده و به مردم شیرینی دادند. پس از افشای این مسئله، آقای سعیدلو به‌سرعت آمدند و این پول را به شهرداری بازگرداندند».

ثروت محصولي

ثروت صادق محصولي در هنگام جلسه رأی اعتماد به او، برای تصدی پست وزارت نفت در مجلس هفتم ایران، بسيار حاشيه‌ساز بود. برخی نمایندگان مجلس با طرح موضوع ثروت محصولی با انتصاب او به این پست مخالفت کردند به‌طوری‌که در نهایت خود او مجبور به انصراف شد. قدرت‌الله علیخانی، نماینده قزوین در مجلس هفتم شورای اسلامی ایران، درباره محصولی گفته ‌است: «محصولی باید پاسخ دهد که منزل گران‌قیمت، درآمد میلیاردی، برج‌های میرداماد و زمین‌های بزرگ منطقه حسنی‌کیا را چگونه به دست آورده‌ است».

حرف‌وحدیث‌ها پیرامون ثروت محصولی بسیار گسترده بوده است. در همان مناظره معروف احمدي‌نژاد، رقيب احمدي‌نژاد درباره محصولي بدون اشاره به نامش گفته بود: «... یکی از دلایل این مشکلاتی که دولت فعلی پیدا کرده همین نوع رفتارهاست... بعد یک وزیر دیگر مطرح می‌شود که هنوز پرونده‌ای دارد در رابطه با اردبیل. خودش محل سؤال است و این ثروت چند صدمیلیاردتومانی. بعد در حساس‌ترین پست گماشته می‌شود برخلاف خط و روشی که حضرت امام ترسیم کرده بود که وزیران را از بین چه کسانی انتخاب کنید».

«احمدي‌نژاد» در پاسخ گفته بود: «راجع به کسی که می‌گویند صدها میلیارد تومان سرمایه دارد نمی‌دانم چه بگویم، راجع به کسی که فرمانده لشکر بوده و در دوره آقای هاشمی و خاتمی در کار اقتصادی وارد و پولدار شده است، به وی پیشنهاد دادم که وارد دولت شود و این کار را انجام داد».

اين در حالي است كه كمال‌الدين پيرمؤذن، نماينده مجلس نهم، هم درباره محصولي گفته است: «رئیس جمهور وقت، زمانی که امتیاز سوآپ نفت را به استان نوبنیاد اردبیل واگذار کرد، احمدی‌نژاد به صورت غیرقانونی آن را به محصولی سپرد تا وی از این طریق به ثروت‌اندوزی نامشروع بپردازد». او تأکید كرده بود كه حاضر است در یک مناظره رودررو دروغ‌پردازی محصولی را برای افکار عمومی روشن کند.

بگم بگم

احمدي‌نژاد در مشهد از بي‌اخلاقي در انتخابات گلايه كرده و گفته است: «تمامی تهمت‌ها از جمله ضدولایت فقیه‌بودن، بهایی‌بودن و ... را به این دولت زدند. مشکل این جریان‌ها با احمدی‌نژاد نیست، من که کسی نیستم و تنها سرباز کوچک ملتم. این هجمه منظور دیگری دارد». اين فعال سياسي در حالي گلايه‌مند است كه در آن مناظره معروف انتخاباتي در سال ٨٨ اتهاماتي را متوجه ناطق‌نوري و هاشمي‌رفسنجاني كرده و گفته بود: «پسر آقای ناطق چطوری میلیاردر شد؟ خود، آقای ناطق چطوری دارد زندگی می‌کند».

همچنين اتهاماتي را متوجه همسر نامزد رقيب خود كرد اما مدركي براي سخنان خود ارائه نكرد و اتهاماتي كه مطرح كرد هم بعدا پيگيري قضائي نشد. احمدي‌نژاد گفته بود: «آیا من می‌توانم راجع به پرونده آموزشی یک خانم صحبت کنم. بگم؟ بگم؟» احمدي‌نژاد در حالي از تخريب و پرونده‌سازي گلايه‌مند است كه آن زمان خطاب به خود شنيد: «بنده می‌خواهم بگویم یکی از مشکلاتی که در کشور ما الان هست شبیه همین روشی است که الان در این صحنه با آن روبه‌رو هستیم. مثل پرونده‌سازی. دنبال یک واژه‌هایی گشتن».

سال ٩١ و در جريان جنجالي كه احمدي‌نژاد در ماجراي استيضاح وزير كار بر سر انتصاب مرتضوي در مجلس برپا كرد، علي لاريجاني خطاب به او گفت: «خوب شد شما که مرتب در جامعه «بگم بگم» راه انداخته‌اید این فیلم را پخش کردید و حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند».

در شرايطي كه به اعتقاد بسياري، نقطه شروع تشنج‌ها در رخدادهاي سال ٨٨، آن مناظره معروف و دوقطبي‌سازي‌اي بود كه احمدي‌نژاد با اتهامات خود ايجاد كرد، حالا او از تخريب و بي‌اخلاقي گلايه دارد و گفته است: «متأسفانه عنوان انتخابات در کشور مجوزی برای تخریب و بی‌اخلاقی است. افراد در زمان انتخابات به معرفی خود نپرداخته و دیگران را تخریب می‌کنند. حتی عده‌ای تلاش دارند رقیبان خود را رد صلاحیت کنند. در زمان انتخابات‌های قبلی هجمه‌های زیادی به من وارد شد و زمانی که مطرح کردیم برنامه‌ خود را ارائه دهید اعلام کردند که در حال تدوین برنامه هستند».

سهم ايران تقريبا هيچ

سعید جلیلی رقيب پيشين روحاني هم، در یادواره شهدای بسیج مسجد لولاگر که چهارشنبه‌شب برگزار شد، با كنايه به دولت گفت: می‌گفتند با اجرای برجام تحریم‌ها لغو و موانع بانکی برطرف می‌شود؛ پس امروز با گذشت شش ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد اما چرا آمار خود شما این نیست؟ جليلي در ادامه به تكرار موضع كيهان و وطن امروز پرداخته و گفته است: چرا به بعضی کشورهای منطقه که امکان صادرات وجود دارد و رقبای ایران شما هم ضعیف شده‌‌اند، سهم ایران آنجا هم «تقریبا هیچ» است؟

او در پایان تأکید کرد: اگر بی‌عدالتی و نبود ‌توازن و تبعیض را در فضای جهانی به رسمیت شناختیم و گردن گذاشتیم، در داخل هم همان توازن و بی‌عدالتی و تبعیض بازتولید خواهد شد. حقوق‌های نجومی بی‌نسبت با تلقی ما از مناسبات جهانی نیست. بعضی خواهند گفت اگر دنیا کدخدا و رعیت دارد، چرا در داخل کدخدا و رعیتی نباشد؟ صاحبان حقوق‌های نجومی احساس کدخدایی دارند و صریحا خود را محق می‌دانند. این فرهنگ کدخداپذیری است.

جدال مراجع و احمدي‌نژاد بر سر فردوسي

انتخاب: پس از واکنش آیت‌الله مکارم‌شیرازی به سخنان اخیر احمدی‌نژاد که «فردوسی را نجات‌بخش اسلام» خوانده بود، این‌بار نوبت به آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی رسید. این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگرچه شعرا مفاخر فرهنگی ما هستند و ازدست‌دادن آنها ضایعه است اما فردوسی با کدام شعرش اسلام را نجات داد؛ آیا کربلا و خون شهدا و فقها و مراجع در طول تاریخ اسلام، اسلام را نجات دادند یا شعرا.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار کرد: این جمله مضحک و خنده‌داری است و افرادی که آن را می‌گویند دنبال کم‌رنگ‌کردن نقش مرجعیت و فقها هستند و نفی روحانیت را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقها همواره در صف اول مجاهدت در راه خدا و مقابله با ظلم و جور بوده‌‌اند، اضافه کرد: نظریه‌پردازان استعماری به این نتیجه رسیده‌‌اند که برای مقابله با اسلام باید مرجعیت را از بین ببرند و در داخل هم برخی این فکر را در سر می‌پرورانند و به زبان می‌آورند و تلاش مهم دشمنان انقلاب امروز نفی مرجعیت و فقاهت است. فاضل‌لنکرانی اظهار کرد: کسانی که می‌گویند مراجع احکام را از خود درآورده‌اند، دلسوز دین و احکام شرعی نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی نژاد هر کار کرده وهرچی گفته .کاری هم برای ملت کرده.اما بعضیها مجانی خود را طلبکار مردم میدانند.

    • علی

      درود بر احمدی نژاد...اما به مصلحت نیست که در انتخابات شرکت کند.. اوپیروز میشود اما بدخواهان اذیتش میکنن

    • منصور

      اگر کسی نابودی ایران را هر چه سریعتر می خواهد به احمدی نژاد رای بدهد

    • بدون نام

      ببن خوب وبد را بایدتشخیص بدیم .زنده باد بهار

    • علی

      اصلا چرا به حرفای این آدم میپردازید، که فکر کنه مهمه،، ایشون یازده روز خونه نشست و قهر کرد،، اگه خاطرات حمله مغول به ایران رو میخواید یادآوری کنید یوزارسیف رو برگزینید

    • حسن

      خدابه تمام اونای که برای مملکت زحمت میکشن حالاتوهرلباسی که هستن سلامتی بده سلامتی بده به آقای احمدی نژاد به فکرپابرهنها است تمام مردم رابیمه کرد یارانه سهام عدالت وخیلی چیزهای دیگه .روحانی تاالان بیست شش میلیون حذف یارانه حذف سبدکالا وخیلی چیزهای دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج