۳۶۱۶۲۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

خسارت میلیاردی به‌ دلیل ممنوعیت تور ترکیه

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران اظهار کرد: عدم اعلام رسمی دولت برای ممنوعیت تور ترکیه موجب افزایش زیان آژانس‌های مسافرتی شده‌است.

خبرگزاری ایلنا: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران اظهار کرد: عدم اعلام رسمی دولت برای ممنوعیت تور ترکیه موجب افزایش زیان آژانس‌های مسافرتی شده‌است.

حرمت‌الله رفیعی در مورد وضعیت برگزاری تورهای ترکیه گفت: باید متولیان گردشگری یعنی سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان گردشگری، ممنوعیت برگزاری تور ترکیه را به صورت رسمی اعلام کنند، در حالی که اکنون این مساله در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰روز پیش جلسه‌ای داشتیم و قرار شد؛ این دستگاه‌ها ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام کنند که برگزاری تور ممنوع است یا خیر، اما تاکنون بخش نامه‌ای صادر نشده است، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده که مسافر نباید به ترکیه برود که حق هم دارند؛ اما سازمان هواپیمایی می‌گوید؛ پروازهای برنامه‌ای ما باید انجام شود، اما هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

رفیعی با بیان اینکه اطلاعیه‌ای که گردشگری منتشر کرده، وجاهت قانونی و اعتبار لازم در مجامع حقوقی را ندارد که ما بتوانیم به آن استناد کنیم، افزود: اگر دولت به صورت رسمی اعلام وضعیت فوق‌العاده کند و از آژانس‌های مسافرتی حمایت کند، آنها می‌توانند؛ بخشی از ضرر و زیانشان را از دولت ترکیه جبران کنند، اما در غیر این صورت این امر ممکن نیست.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر آژانس‌های مسافرتی توضیح داد: ما از مدت‌ها قبل به دلیل محدودیت‌ها و کمبود هواپیما در کشور، پروازهای خارجی را چارتر کرده و هزینه آنها را نیز به ترکیه پرداخته‌ایم و هتل‌ها نیز رزرو شده‌اند، اگر به صورت رسمی دولت ایران اعلام وضعیت فوق العاده کند، ترکیه باید پول‌های ما را پس بدهد، در غیر این صورت آژانس‌های مسافرتی می‌توانند در محاکم حقوقی، به استناد اعلام رسمی دولت پیگیر پول‌هایشان باشند و پول‌هایی که به هواپیمایی ترکیه و هتل‌ها داده‌اند را استرداد کنند، اما تا وقتی این اتفاق نیفتاده، آژانس‌ها نیز نمی‌توانند؛ هزینه‌هایی که کرده‌اند را از ترکیه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مسافران تمایلی به سفر به ترکیه ندارند، اظهار کرد: اکنون در موارد خاص و تنها کسانی که فعالیت کاری دارند به صورت موردی سفر می‌کنند، اما اینکه مثل سال‌های گذشته ۲۰ تا ۴۰ پرواز در روز داشته باشیم، دیگر این گونه نیست. آژانس‌ها در زمان خلوتیِ کار، زحمت کشیدند و اکنون که زمان پیک کار است و زیانشان باید جبران می‌شده ، تورها برگزار نمی‌شود. در حال حاضر نیز آژانس‌ها نمی‌خواهند؛ ضررشان جبران شود، بلکه فقط می‌خواهند؛ زیانشان انباشته نشود، بنابراین دولت باید همت و حمایت کند تا این مشکل حل شود.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ادامه داد: اکنون سازمان گردشگری می‌گوید؛ من متولی ممنوع کردن سفر به ترکیه و اعلام وضعیت فوق‌العاده نیستم، سازمان هواپیمایی نیز همین را می‌گوید. در جلسه‌ای که با هر دو اینها داشتیم، قرار شد؛ بررسی کنند که این مساله از شورای امنیت ملی، نهاد ریاست جمهوری یا نهادهای دیگر اعلام شود.

رفیعی در مورد خساراتی که به آژانس‌های مسافرتی وارد شده است، گفت: خسارات در هر آژانس متفاوت است؛ اما کمتر از خسارات میلیاردی نیست، هرچند که همه اینها در صورت اعلام رسمی دولت می‌تواند حل شود.

وی افزود: سفیر ترکیه درخواست کرده است که اجازه داده شود؛ مسافران دوباره به ترکیه بروند، اما پیش‌بینی ما این است که ۳ ماه تابستان را کاملا از دست داده‌ایم و حداقل تا آخر تابستان، آژانس‌ها تورهای ترکیه را از دست داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر رفتید ترکیه یک کفن با خودتان ببرید یدفعه توی انفجاری چیزی انا لله انا الیه راجعون نشوید

    • بدون نام

      تو ایرانم همینطوره عزیزم فقط ترکیه نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج