۳۶۱۸۱۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

توهم توطئه اردوغان

اردوغان می‌گوید کودتای دیگری در راه است. پلیس آدانا اطراف پایگاه هوایی اینجرلیک را محاصره کرده است. با این حال یکی از مقام‌های ترک می‌گوید این اقدام در راستای ارتقای وضعیت امنیتی حاکم بر این پایگاه است

روزنامه فرهیختگان: اردوغان می‌گوید کودتای دیگری در راه است. پلیس آدانا اطراف پایگاه هوایی اینجرلیک را محاصره کرده است. با این حال یکی از مقام‌های ترک می‌گوید این اقدام در راستای ارتقای وضعیت امنیتی حاکم بر این پایگاه است. ورودی این مقر هوایی مسدود شده و نیروهای نظامی مستقر در آن به حالت آماده باش درآمدند. تعدادی از حامیان رجب طیب اردوغان در اطراف پایگاه اینجرلیک تجمع کردند. تعدادشان زیاد نیست.

شعارهای ضد آمریکایی به گوش می‌رسد. پایگاه اینجرلیک برای آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از جنگنده‌های آمریکا از این پایگاه در کمپین بمباران داعش شرکت می‌کنند. علاوه‌بر این اینجرلیک یکی از ۶سایتی است که ناتو از آن برای ذخیره‌سازی تسلیحات هسته‌ای غیر استراتژیکش استفاده می‌کند. با این حال دولت ترکیه مدعی شده است که آمریکا در کودتای نافرجام ۱۵جولای دست داشته است.

این درحالی است که روزنامه گاردین اخیرا اعلام کرده که کودتای ۱۵جولای از امارات و هم از نظر مالی هدایت شد. دیوید هارتز، سردبیر بخش خاورمیانه این روزنامه به داده‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد امارات پیش از وقوع کودتای نافرجام ترکیه با توطئه‌چینان این کودتا همکاری داشته و از محمد دحلان، عضو ارشد دفتر مرکزی جنبش فتح که در تبعید خود خواسته در امارات به سر می‌برد به‌عنوان رابطی میان ابوظبی و فتح الله گولن استفاده کرده است. به نوشته این روزنامه نگار ارشد هم‌اکنون دحلان امارات را ترک کرده و انگار در مصر به‌سر می‌برد. پیش از این یکی از هفته‌نامه‌های ترکیه به نقش احتمالی امارات در وقوع کودتای ترکیه اشاره کرده بود و نوشت دشمنان می‌خواهند اردوغان به سرنوشت محمد مرسی در مصر دچار شود. در این میان پس لرزه‌های کودتای نافرجام کماکان ادامه دارد. اردوغان اخیرا از اعمال تغییرات در قانون‌اساسی این کشور دم زده است.

تغییراتی که اعمالش به موافقت اپوزیسیون نیازمند است. رئیس‌جمهوری ترکیه به واسطه این تغییرات درصدد است تا هم سازمان اطلاعات ملی این کشور و هم ستاد ارتش را تحت کنترلش درآورد. کودتای ترکیه برای اردوغان یک فرصت بود، فرصتی که وی به بهانه آن روزبه‌روز گستره اختیاراتش را گسترش داده و حالا با اعلام وضعیت فوق‌العاده و سرکوب مخالفان و معترضان در تلاش است تا حتی قانون اساسی را در راستای خواسته‌هایش تغییر دهد. براساس اطلاعات نهادهای دولتی ترکیه و اظهارات شخص رئیس‌جمهوری تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۶۹۹ نفر بازداشت شده‌اند و در این میان ۱۰هزار نفر کماکان در بازداشت به سر می‌برند، دولت اردوغان پس از کودتای ۱۵جولای به بهانه مقابله با کودتاگران و حامیان فتح‌الله گولن، روحانی منتقد اردوغان که در آمریکا به سر می‌برد، تا جایی که امکان داشت نهادهای دولتی، قضایی، نظامی و حتی نهادهای آموزشی را از وجود مخالفان و منتقدانش پاک کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توهم نداره اتفاقأ'!؟ خيلي ماهرانه رذيلانه سناريو قتل سرکوب مخالفينش رو اجرإ کرد!!!؟

    • بدون نام

      فکر کنم در ترکیه لیمارستان روانی وجود نداره این ادم دیوانه شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج