۳۶۱۸۹۴
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش تعداد فوتی‌ های بیمارستان سینا

فوت بیماران دیالیزی در بیمارستان سینای کارون واکنش‌هایی گسترده‌ای را به دنبال داشته است. در حالی که آخرین اخبار از افزایش تعداد فوت‌شدگان حکایت دارد، برخی از اسناد منتشرشده نشان می‌دهد در پنج ماه اخیر ۱۹ بیمار دیالیزی در اهواز فوت کرده‌اند.

روزنامه آرمان- نگین باقری: فوت بیماران دیالیزی در بیمارستان سینای کارون واکنش‌هایی گسترده‌ای را به دنبال داشته است. در حالی که آخرین اخبار از افزایش تعداد فوت‌شدگان حکایت دارد، برخی از اسناد منتشرشده نشان می‌دهد در پنج ماه اخیر ۱۹ بیمار دیالیزی در اهواز فوت کرده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته استاندار خوزستان مرگ چهار بیمار دیالیزی را تایید کرد. همزمان وزارت بهداشت اعلام کرده است برای بررسی موضوع یک تیم کارشناسی را به اهواز فرستاده است. از سوی دیگر نمایندگان مجلس هم می‌گویند اتفاق بیمارستان سینای کارون در کمیسیون بهداشت بررسی خواهد شد.

«از عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه (ع پ) اهواز و وزارت بهداشت گلایه داریم و فوت این چهار بیمار به دلیل عفونت نیز قابل قبول نیست.» این اظهارنظر روز گذشته توسط مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در واکنش به فوت چهار دیالیزی اهواز شده است. چهار بیماری که اخیرا فوت شده‌اند به ۱۵ بیمار دیالیزی دیگر که در سه ماهه سال ۹۵ فوت شده بودند، ‌افزوده شدند. هاشم قاسمی می‌گوید: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به هیچ عنوان در زمینه بیماران کلیوی و دیالیزی آمار و اطلاعات نمی‌دهد و حتی بنده به عنوان مدیرعامل این انجمن وقتی با رئیس دانشگاه تماس می‌گیرم به هیچ عنوان پاسخگوی ما نیست.

این در حالی است که در طول پنج ماه امسال بالغ بر ۱۹ بیمار دیالیزی جان خود را از دست داده‌اند. در حالی که دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه مرگ این بیماران اطلاعاتی در اختیار قرار نمی‌دهد، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی می‌گوید: ما نمی‌توانیم دلیل عفونت را بپذیریم و معتقدیم که سهل‌انگاری صورت پذیرفته است. این در حالی است که این بیماران کارت‌های بیماری خاص دارند و می‌توانند با این کارت‌ها داروهای خود را که بسیار گرانقیمت است با سوبسید دولتی دریافت کنند.

بنابراین وقتی اطلاعات بیماران متوفی به دست ما نرسد هرگونه سوءاستفاده از این کارت‌ها برای فروش دارو صورت می‌پذیرد. به گزارش تسنیم، قاسمی ادامه می‌دهد: ما این عدم همکاری دانشگاه اهواز را به وزارت بهداشت اعلام کردیم ولی متاسفانه آنها نیز به ما پاسخ نمی‌دهند. بنابراین ما نسبت به مرگ این بیماران مطالبه داریم.

مرگ ۴ بیمار دیالیزی

با آنکه اخبار بیماران دیالیزی شهرستان کارون در فضای مجازی دست به دست می‌شود، علت فوت شدن بیماران هنوز مشخص نیست. روز گذشته استاندار خوزستان با تایید مرگ چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان‌های گلستان و سینا گفت: دو بیمار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. غلامرضا شریعتی افزود: برای بررسی دقیق این حادثه به معاون سیاسی اجتماعی دستور داده شد کمیته‌ای تخصصی مامور بررسی این حادثه در بیمارستان سینا و گلستان شوند. به گزارش فارس، او عنوان کرد: قطعا بعد از اعلام نتیجه بررسی‌ها، ضمن اطلاع‌رسانی عمومی با مقصران احتمالی برخورد خواهد شد.

تازه‌ترین نتایج درباره فوت ۴ بیمار دیالیزی

روز گذشته مدیرکل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت آخرین اقدامات انجام‌شده برای بررسی علت فوت چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان اهواز را تشریح کرد. محمدحسین میردهقان گفت: جهت بررسی زوایای مختلف این موضوع، شنبه همراه با تیم ویژه وزارت بهداشت به اهواز رفتیم.

گرچه منابع خبری بر اساس اظهارات اولیه عفونت روده‌ای را دلیل فوت این بیماران اعلام کردند، اما به گفته میردهقان طی بررسی پرونده‌ها و جلسات کارشناسی ویژه که تا ساعت چهار بامداد به طول انجامید، انتقال عفونت مربوط به دستگاه‌ها و روند دیالیز نبوده و احتمالا به عفونت گوارشی مربوط می‌شود. البته چگونگی انتقال عفونت نیز در دست بررسی است.

او عنوان کرد: از طرف دیگر جهت جلوگیری از موارد مشابه، تصمیمات مدیریتی و کارشناسی لازم اتخاذ شده است. این در حالی است که به گفته میردهقان روند درمان این بیماران مورد ارزیابی گرفت و خوشبختانه حال عمومی بیماران مساعد است و روند درمانشان در بیمارستان ادامه دارد. به گزارش ایسنا، میردهقان تاکید کرد: تیم کارشناسی اعزامی وزارت بهداشت جهت بررسی عامل عفونت، همچنان در بیمارستان سینا مستقر است.

وزارت بهداشت آماده پاسخگویی باشد

همزمان نماینده مردم اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه در حق چهار بیمار دیالیزی فوت‌شده اجحاف شد، گفت: مسئولان وزارت بهداشت باید بر امور درمانی نظارت کنند و نگذارند چنین مساله‌ای اتفاق بیفتد. جواد کاظم‌نسب الباجی با بیان اینکه در هفته گذشته چهار نفر از بیمارانی که برای دیالیز به بیمارستان سینای اهواز مراجعه کرده‌اند، بعد از ترخیص و رفتن به منزل فوت کرده‌اند، عنوان کرد: نماینده‌های اهواز در مجلس پیگیر این مساله هستند تا علت فوت این افراد مشخص شود.

او ادامه داد: طی تماسی که با وزارت بهداشت گرفته‌ایم، هیاتی از این وزاتخانه به اهواز آمده‌اند تا مساله را مورد بررسی قرار دهند. با این وجود، عدم امکانات و پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها آنچنان امر مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، چرا که ارتباط مستقیم با جان بیماران دارد. الباجی گفت: این بیمارستان از نظر پرسنل و تجهیزات کمبودهای زیادی دارد و داروخانه این بیمارستان نیز تخلفاتی را داشته است. او ادامه داد: به گفته مسئولان به دلیل کمبود اعتبارات، امکان تجهیز و جذب نیرو برای بیمارستان وجود نداشته است. به گزارش ایلنا، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولان باید علت فوت این بیماران را به ما گزارش کنند، چرا که حق مردم خوزستان این نیست که از کمترین امکانات در کشور بهره‌مند باشند.

علائم عفونی بیماران دیالیزی بیمارستان اهواز قبل از فوت

در همین زمینه، حسینی نژاد، رئیس بیمارستان سینای کارون می‌گوید: ۸۵ بیمار دیالیزی به صورت یک‌روزدرمیان به این مکان مراجعه می‌کنند و در سه شیفت کاری مورد درمان و خدمت‌رسانی قرار می‌گیرند. همزمان یک عضو کمیسیون بهداشت گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این مساله را پیگیری می‌کند تا اگر تخلفی بوده، بازماندگان فوت‌شدگان به حق خود برسند. احمد همتی اظهار کرد: بیماران فوت‌شده یکی دو روز بعد از ترخیص از بیمارستان، اسهال و استفراغ داشتند و این علائم عفونی منجر به فوت آنها شده است.

او ادامه داد: این بیماران در یک روز فوت نکرده‌اند و هر کدام در روزهای مختلف فوت کرده‌اند که در حال حاضر در کمیته تخصصی در حال بررسی است. به گزارش ایلنا، همتی افزود: بیماران دیالیزی به دلیل مشکلات مزمن کلیوی و از کار افتادن کلیه‌ها از نظر ساختار ایمنی بدن مشکل دارند و با کوچک‌ترین عفونتی ممکن است دچار مشکل شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه چه اتفاقی باید بیوفته که وزیر بهداشت استیضاح بشه؟!

    • رسول

      فقط خوش به حال مردم ما که همچین مسئولهایی دارند.

    • بدون نام

      عزیزم جون ملت مهم نیست که. مهم جیب این دکترای لعنتیه.

    • بدون نام

      ای خدا کمی این رشته روست بگیری از امتیازات استفاده نکنی کمی سنجش کنی حتی روان هم بکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج