۳۶۱۹۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افزایش تعداد فرزندخواندگی

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از افزایش واگذاری کودکان به فرزندخواندگی نسبت به قبل خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ کودک واگذار و ۸۰۰ کودک از مراکز ترخیص می شوند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از افزایش واگذاری کودکان به فرزندخواندگی نسبت به قبل خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ کودک واگذار و ۸۰۰ کودک از مراکز ترخیص می شوند.

محمد نفریه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: نزدیک به ۱۰ هزار کودک از این تعداد در خانه های بهزیستی در شیرخوارگاه ها و خانه های کودک و نوجوان نگهداری می شوند.

وی گفت: همچنین ۱۵ هزار کودک نیز به خانواده های جایگزین سپرده شده اند که فرزندخواندگی و یا نگهداری در خانواده نزدیکان فرزند با دریافت کمک هزینه ای از سوی سازمان از جمله خانواده های جایگزین محسوب می شوند.

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه سالانه حدود ۱۵۰۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده می شوند، گفت: همچنین ۸۰۰ کودک از مراکز سازمان بهزیستی ترخیص می شوند که فرزندان بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی یا به دلیل ازدواج و یا سربازی و تحصیلات دانشگاهی، از مراکز خارج می شوند که البته مددکاران ما چندین سال آنها را حمایت می کنند.

وی گفت: نگهداری از کودکان در خانه های سازمان بهزیستی نسبت به اوایل انقلاب روند افزایشی نداشته چرا که تعداد کودکان ما نسبت به اوایل انقلاب کمتر شده است و دلیل آن نیز این است که هدف ما نگهداری کودکان در خانواده ها است.

نفریه از افزایش تعداد فرزندخواندگی کودکان نیز خبر داد و گفت: در گذشته سالانه هزار کودک واگذار می شد که این در حال حاضر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کودکان نگهداری شده بدسرپرست هستند، گفت: برخی از کودکان دچار بیماری و معلولیت هستند و شرایط فرزندخواندگی را ندارند و یا اینکه سنشان بالاست، به همین دلیل در مراکز ما نگهداری می شوند.

مدیر کل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تاکید کرد: در مجموع هر چه سن کودک بیشتر می شود، متاسفانه درصد شانس فرزندخواندگی نیز کم خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج