۳۶۱۹۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بدبينان اروپایی، خوش‌بينان آمريكایی

موج مهاجراني كه اروپا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند، اين منطقه از جهان را درگير تفاوت‌هاي فرهنگي كرده است كه تا پيش از اين سابقه نداشته است. اين وضعيتي است كه كشوري مانند آمريكا و كانادا سال‌هاست با آن روبه‌رو است.

هفته نامه تجارت فردا: موج مهاجراني كه اروپا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند، اين منطقه از جهان را درگير تفاوت‌هاي فرهنگي كرده است كه تا پيش از اين سابقه نداشته است. اين وضعيتي است كه كشوري مانند آمريكا و كانادا سال‌هاست با آن روبه‌رو است. اما نظرسنجي كه اخیراً توسط موسسه پيو منتشر شده نشان مي‌دهد شهروندان اروپا، برخلاف آمريكایی‌ها، نظر مثبتي نسبت به اين گوناگوني فرهنگي و موج جمعيتي كه خارج از مرزهاي اروپا متولد شده‌اند، ندارند.
نظر غالب در بين كشورهایی كه اين نظرسنجي در آنها انجام شده است، اين بوده كه تنوع فرهنگي اثر مثبت يا منفي بر كيفيت زندگي در اين كشورها ندارد و در هيچ كشوري اكثريت مردم اعتقاد به اثر مثبت تنوع فرهنگي بر كيفيت زندگي ندارند.
در واقع در بهترين حالت ممكن حدود يك‌سوم جمعيت پرسش‌شوندگان آن‌ هم در كشورهایی مانند سوئیس و انگلستان اعتقاد به اثر مثبت تنوع فرهنگي و نژادی دارند. در مقابل ۶۳ درصد شهروندان يونان و ۵۳ درصد شهروندان ايتاليا اعتقاد دارند حضور افرادي از فرهنگ متفاوت شرايط زندگي در كشور را نامطلوب‌تر كرده است. البته نمي‌توان فشار اقتصادي سال‌هاي پس از بحران بر شهروندان اروپایی را كه اتفاقاً با بحران مهاجران همزمان شده است، بر نظرات اعلام‌شده بي‌تاثیر دانست. اما چون تفكيك اين دو اثر ممكن نيست تنها به بررسي يكي از آنها اكتفا شده است.

اين بدبيني اروپایی‌ها، در حالي است كه در كشوري مانند ايالات متحده كه مي‌توان گفت از همان ابتدا با نژادها و فرهنگ‌هاي متفاوتي پايه‌گذاري شده و در تمام اين سال‌ها هم پذيراي مردم زيادي از همه مناطق جهان بوده است، نگاه به تنوع نژادي و فرهنگي شدیداً متفاوت است. حدود 60 درصد از شهروندان آمريكا اعتقاد دارند اين تنوع كشور آنها را تبديل به جاي بهتري براي زندگي كرده است، كمتر از 10 درصد خلاف اين عقيده را دارند و بيش از 30 درصد نيز اعتقاد دارند تنوع فرهنگي اثر خاصي بر شرايط زندگي نداشته است.
تهيه‌كنندگان گزارش پيو، اعتقاد دارند اين تفاوت نظر در دو سوي اقيانوس، بيشتر به ايدئولوژي سياسي غالب در مناطق بستگي دارد. ليبرال‌ها بيشتر اعتقاد دارند كه تنوع فرهنگي باعث بهتر شدن شرايط می‌شود و در مقابل محافظه‌كاران بيشتر اعتقاد به نسبت معكوس شرايط زندگي و تنوع فرهنگي دارند. همچنين بررسي‌ها نشان مي‌دهد، تحصيلات هم اثر قابل توجهي بر عقيده افراد دارد. درصد بيشتري از پرسش‌شوندگان با تحصيلات بالاتر، اعتقاد دارند كه تنوع فرهنگي شرايط را بهبود مي‌دهد.

بدبينان اروپایی، خوش‌بينان آمريكایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج