۳۶۱۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بی‌توجهی مسئولان و نزدیک شدن تهدید فیلا

کشتی ایران در آستانه تعلیق

متولیان ورزش و مسئولان فدراسیون کشتی ایران در حالی روزهای سرنوشت ساز و حساس کنونی را سپری می‌کنند که کمتر از یکماه دیگر به پایان مهلت فیلا و اجرای حکم تعلیق این فدراسیون باقی مانده است.

خبرگزاری مهر: متولیان ورزش و مسئولان فدراسیون کشتی ایران در حالی روزهای سرنوشت ساز و حساس کنونی را سپری می‌کنند که کمتر از یکماه دیگر به پایان مهلت فیلا و اجرای حکم تعلیق این فدراسیون باقی مانده است.

پس از دومین تهدید رسمی و کتبی فدراسیون کشتی جهانی (فیلا) مبنی بر تعلیق فدراسیون کشتی ایران، این امید می رفت تا متولیان ورزش کشورمان با جدیت و درک حساسیت موضوع، وارد عمل شده و کشتی ایران را از سایه این تهدید بین المللی خارج سازند. متاسفانه نه تنها اینگونه نشد، بلکه سپری شدن زمان به ضرر فدراسیون کشتی، وضعیت را هر روز سخت از روز قبل کرد و کار را به شمارش روزها کشاند.

طبق دومین نامه تهدید آمیز فیلا، متولیان فدراسیون کشتی کشورمان متهعد شدند تا روز ۲۵ آذرماه با برگزاری مجمع عمومی، رئیس جدید و قانونی فدراسیون را انتخاب و به فدراسیون جهانی معرفی کنند. این در حالی است که کمیته بین المللی المپیک IOC هم مدتهاست به دلیل دخل و تصرف در اساسنامه فدراسیون های ورزشی، مجوز برگزاری هیچ مجمعی را تا اطلاع ثانوی به متولیان ورزش ایران نمی دهد تا بدین ترتیب فشار بین المللی بر کشتی کشورمان روز به روز بیشتر از قبل شود.

هر چند برگزاری مراسم اخیر تجلیل از ستارگان ورزش آسیا در ماکائو و حضور برخی از مسئولان کمیته بین المللی المپیک نیز نوید بخش پایان این کشمکش های ورزشی بود، اما سیاست های غیر اصولی متولیان ورزش در حاشیه این مراسم و عدم تعامل و گفتگو با همتایان بین المللی خود باعث شد، گره کور مشکلات بین المللی ورزش ایران کورتر از قبل و همه چیز به تقدیر و قسمت واگذار شود.

هم اکنون باید به این واقعیت تلخ اعتراف کرد که فدراسیون کشتی ایران با توجه به تهدید فیلا و ضرب الاجل سه هفته ای، بیش از هر فدراسیون دیگری در معرض خطر تعلیق است و مطمئنا در صورت عملی شدن تهدیدات بین المللی، بیش از هر رشته دیگری متضرر خواهد شد.

سنگینی مسئولیت میزبانی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد وفرنگی تا اواخر سال جاری و همچنین دفاع از نام و حیثیت کشتی ایران بعد از درخشش نسبی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، شرایط فدراسیون کشتی را به گونه ای درآورده که متولیان آن به هیچ عنوان اجازه بی تفاوتی در قبال این تهدیدات را ندارند.

البته از داخل فدراسیون کشتی خبر می رسد، سرپرست موقت و مشاوران او رغبت و توانایی چندانی برای حل و فصل این ماجرا ندارند، چرا که دیگر کسی برای آنان باقی نمانده تا با رایزنی های دیپلماتیک و تخصصی با فیلا به این قائله خاتمه دهد.

در این میان می توان به نقش خنثی و بی اثر کمیته اموربین الملل فدراسیون کشتی نیز اشاره کرد که چه قبل و چه بعد از استعفای مهدی خالدی از ریاست آن، تاثیر مثبتی بر رابطه دیپلماتیک کشتی ایران با فیلا نداشت و غیبت مدیران متخصص و مجرب عرصه بین الملل در راس این کمیته احساس می شد.

به هر حال آنچه مسلم است مجامع بین المللی ورزش به هیچ عنوان تاب و تحمل بی تفاوتی متولیان کشتی کشورمان به این روند را ندارند و مطمئنا در پایان مهلت مقرر، احکام سنگین خود را عیله ما اجرایی خواهند کرد. جالب تر آنکه فعلا هیچکس در فدراسیون کشتی پاسخگو نیست و اگر اظهار نظری نیز در این رابطه منتشر شود، فقط به پاسخ های دو سه جمله ای و کلیشه ای منتهی می شود.

این شرایط نابسامان بین المللی در حالی عرصه را به کشتی ایران تنگ کرده که سکان هدایت موقت این فدراسیون همچنان در دست مردی است که به نظر می رسد بیشتر از هر چیز به نقطه نظرات مشاوران خود توجه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج