جاباما
۳۶۲
۶ نظر
۶۷۹۴
۶ نظر
۶۷۹۴
پ

رپورتاژ آگهی

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

به طور کلی بهترین سن ارتودنسی ۱۲ تا ۱۴ سالگی است. این زمانی است که دندان‌های دائمی رویش پیدا کرده‌اند و دیگر دندان‌های شیری در دهان وجود ندارند. در این سنین می‌توان از رشد طبیعی بدن استفاده کرد زیرا استخوان‌ها آنقدر محکم و سخت نشده‌اند و عموما کار روی دندان‌ها در این سنین بسیار آسان‌تر است.

برترین‌ها: سالانه نوجوانان زیادی برای این درمان به مطب دندان‌پزشکان مراجعه می‌کنند، اما بزرگسالان هم می‌توانند از این روش درمانی بهره‌مند شوند. کلینیک دندانپزشکی ایثار به این سوالات پاسخ می‌دهند.

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

آیا ارتودنسی فقط مخصوص کودکان و نوجوانان است؟

امروزه تجهیزات مورد استفاده در تکنیک‌های ارتودنسی، بسیار کوچک و نامحسوس شده‌اند. براکت‌های فلزی، براکت‌های سرامیکی رنگ دندان و براکت‌هایی که از سمت زبان به دندان متصل می‌شوند مشکلات متعاقب درمان ارتودنسی را برای دندان‌ها به حداقل رسانده‌اند. نامحسوس شدن ابزار و نتایج بهترو مشکلات کمتر سبب شد سن مراجعان ارتودنسی هم افزایش یابد و دیگر فقط کودکان و نوجوانان به عنوان تنها گروه درمانی به متخصصان ارتودنسی مراجعه نمی‌کنند و امروزه مراجعان بالای ۳۰ سال هم داریم.

سنین طلایی درمان ارتودنسی چیست؟

به طور کلی بهترین زمان درمان ارتودنسی ۱۲ تا ۱۴ سالگی است. این زمانی است که دندان‌های دائمی رویش پیدا کرده‌اند و دیگر دندان‌های شیری در دهان وجود ندارند. در این سنین می‌توان از رشد طبیعی بدن استفاده کرد زیرا استخوان‌ها آنقدر محکم و سخت نشده‌اند و عموما کار روی دندان‌ها در این سنین بسیار آسان‌تر است. اما محدوده‌های سنی جزئی‌تری هم برای درمان‌های ارتودنسی داریم.

کسی که به سنین میانسالی رسیده هم می‌تواند برای درمان ارتودنسی مراجعه کند؟

اگر مشکل بیمار تنها نامرتب بودن دندان‌هایش باشد و مشکلات فکی و صورتی نداشته باشد، محدودیت سنی برای درمان وجود ندارد البته به شرطی که وضعیت سلامت لثه‌ها و دندان‌هایش مناسب باشد. گاهی فرد تا سنین بالا مثلا ۵۰ سالگی حداقل ۲۰ دندان سالم دارد و لثه‌های وی نیز از سلامتی کافی برخوردار است. این فرد به راحتی می‌تواند درمان ارتودنسی را با هدف ردیف کردن دندان‌ها انجام دهد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که هرچه سن بالاتر می‌رود استخوان‌ها هم محکم‌تر می‌شوند، ریشه‌های دندان‌ها شکل می‌گیرند و دندان‌ها در دهان سخت‌تر جابه‌جا می‌شوند و در نتیجه طول درمان بلند مدت‌تر و نتیجه درمان دیرتر حاصل می‌شود. بر عکس در سنین پایین‌تر دندان‌ها به آسانی جابه‌جا می‌شوند، طول درمان کوتاه‌تر است. به علاوه ریشه‌های دندان‌ها هم آسیب کمتری می‌بینند.

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

جدیدا تنوع براکت‌های ارتودنسی بالا رفته، درباره انواع براکت‌ها توضیح دهید.

با افزایش سن، بیمار نیاز به براکت‌های مخفی‌تری دارد. ابتدا براکت‌های پلاستیکی، سپس کامپوزیتی و امروزه براکت‌های سرامیکی تولید شده‌اند. براکت‌های پلاستیکی و کامپوزیتی به راحتی تغییر شکل می‌دهند و اتصال آن‌ها به دندان نیز ضعیف است. در عین حال این براکت‌ها بعد از مدتی دچار تغییررنگ می‌شوند. براکت‌های سرامیکی به راحتی خرد و شکسته می‌شوند ولی براکت‌های فلزی به دلیل خاصیت چکش‌خواری فلزات تنها تحت اثر نیرو‌های زیاد تغییر شکل می‌دهند. تکنولوژی سرامیک هنوزبه پای تکنولوژی فلزات نرسیده بنابراین ظرافت براکت‌های فلزی بیشتر از براکت‌های سرامیکی است. در نتیجه به‌رغم اینکه براکت‌های سرامیکی رنگ دندان هستند و کمتر دیده می‌شوند ولی از براکت‌های فلزی بزرگ‌ترند. می‌توان گفت امروزه بهترین نوع براکت‌های سرامیکی آن دسته‌ای هستند که در شیارشان یک لایه فلزهم باشد.

می‌گویند برای افرادی که سن بالاتری دارند از روش ارتودنسی سمت زبان استفاده می‌شود. این روش چه ویژگی‌هایی دارد؟

این روش بیش از ۲۰ سال قدمت دارد که در آن براکت‌ها پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند و دیده نمی‌شوند، اما به دلیل مشکلات خاص خود چندان فراگیر نشده و به ندرت استفاده می‌شوند. مثلا زبان بین براکت‌ها گیر می‌کند و در نتیجه آسیب خواهد دید. به علاوه بر ساختار سیم‌ها اثر می‌گذارد وسبب تغییر شکل آن خواهد شد که بر مرتب شدن دندان‌ها اثر منفی دارد. دوم اینکه دندان‌های فک پایین درتماس با براکت‌های دندان‌های فک بالا قرار می‌گیرند یا براکت‌ها خیلی نزدیک به لثه قرار می‌گیرند که برای لثه آسیب‌زاست. در عین حال این براکت‌ها بیشتر تحت تاثیر مواد غذایی سخت قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند. سوم اینکه در هر نوبت ملاقات، معاینه و اعمال روش‌های درمانی به دلیل موقعیت این نوع ارتودنسی هم برای بیمار و هم برای متخصص بسیار دشوار است. مشکل چهارم این است که دندان‌ها از طرف زبان کاملا ردیف می‌شوند و از نمای جلو به دلیل تفاوت ضخامت دندان‌ها نامرتب خواهند بود که البته نمای جلویی نیز مهم است! بنابراین باید بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی زبانی، یک دوره ارتودنسی از سمت خارج اجرا شود تا دقت نهایی حاصل شود.

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

کلینیک دندانپزشکی ایثار

  • بزرگترین و مجهزترین کلینیک دندانپزشکی شرق تهران در محدوده افسریه و مشیریه
  • دندانپزشکی فوق تخصصی دارای بیش از ١٧ پزشک متخصص و مجرب و جراح‌هایی با برد تخصصی
  • دارای مرکز ایمپلنت تخصصی و مجزا تضمین کیفیت بالا
  • خدمات جراحی، ارتونسی و زیبایی
  • ویزیت و مشاوره رایگان
  • شروع ساعت کاری از ۱۰ صبح تا ۸ شب
  • ٢٥ درصد تخفیف خدمات ایمپلنت

چرا دندانپزشکی ایثار را انتخاب کنیم؟

  • دسترسی آسان
  • تیم پزشکی متخصص در لاین‌های مجزا
  • مرکز ایمپلنت مجزا
  • ارائه خدمات به صورت اقساط و تعرفه‌های دولتی
  • پذیریش مراجعی از انواع شرکت‌های بیمه کشور

برای مشاوره و اطلاع از شرایط اقساط کلیک کنید.

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۴۹۹۹۵۰

۰۹۳۸۵۰۰۸۱۳۰

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

Isar.Dental.Clinic@

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

isarclinic.com

بهترین سن برای ارتودنسی دندان

آدرس سه راه افسریه، مشیریه، خیابان ٣٠ متری صالحی، پلاک ٢٤٢، طبقه اول

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mari

      سلام.واقعا ممنون فقط یه سوال داشتم.من شنیدم ارتودنسی درده زیادی داره دندونام هم خیلی خرابه ولی میترسم میخواستم بدونم واقعا درد داره یا نه؟ من 19 سالمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام عزیزم من چون ارتودنسی انجام دادم و دستیار دندون پزشک هستم جوابتون میدم
        بلاخره طبیعی هست چون یه جسم خارجی روی دندون هات قرار میگیره چند روزی درد داشته باشی ولی انقدر نیست که نشه تحملش کرد در عوض به زیبایی و منظم شدم دندونها و لبخندت فکر کن ارزشش داره...موفق باشی

      • نرگس

        سلام دوست عزیز من ارتودنسی کردم و ۱ هفته ی اول خیلی درد داشت و ولی باید تحمل کنی دیگه تا خوشگل بشی

      • بدون نام

        فقط چند روز اول... و خب هر چند ماهی که باید بری عوض کنی درد داره ولی قابل تحمله و ارزششو داره

      • mobi

        منم شنیدم

    • ریحانه

      مراحل بعدی ارتودنسی چگونه است؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج