۳۶۲۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سه سناريوی احتمالی در خصوص قيمت ارز

عضو هيأت علمي دانشگاه تهران گفت: سه سناريوي احتمالي در خصوص قيمت ارز در ايران قابل پيش بيني است که بر اساس دو مورد آن قيمت ارز کاهش خواهد يافت.

خبرگزاری فارس: عضو هيأت علمي دانشگاه تهران گفت: سه سناريوي احتمالي در خصوص قيمت ارز در ايران قابل پيش بيني است که بر اساس دو مورد آن قيمت ارز کاهش خواهد يافت.

ميثم موسايي اظهارداشت: در خصوص قيمت ارز در ايران طي ۶ ماه آينده سه سناريو محتمل است که براساس سناريو اول، توافقاتي در حوزه بين‌الملل حاصل شود که به اين ترتيب قيمت دلار قطعا به زير ۲هزار تومان خواهد رسيد.

وي افزود: سناريو دوم اين است که تحريمها تشديد شود و تنشها افزايش يابد که در اين صورت بازار ارز نيز دچار نوسان مي‌شود.اين استاد تمام دانشگاه تهران گفت: براساس سناريو سوم نيز شرايط مبتني بر روند فعلي پيش رود و حرکت جديدي صورت نگيرد که در اين صورت نرخ ارز روال فعلي را داشته و با اندک کاهشي نيز روبرو مي‌شود.

قيمت واقعي دلار زير ۲هزارتومان است

موسايي گفت: قيمت فعلي دلار با با قدرت خريد واقعي ارز فاصله زيادي دارد. اگر سبد کالايي ايران با کشوري که پول اصلي آن دلار است مقايسه شود در خواهيم يافت که به نسبت دستمزدها و قدرت خريد، نرخ واقعي دلار زير ۲هزار تومان است. براين اساس انتظار اين است که طي ۵ يا ۶ماه آينده قيمت دلار با اندکي کاهش روبرو شود.

ايران توافق تاکتيکي کند

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه اگر ايران مبتني بر هزينه و فايده‌ها و احتساب هزينه ها، به انجام توافق تاکتيکي اقدام کند، قطعا قيمت ارز در کشورها کاهش خواهد يافت گفت: گرچه خواسته‌هاي غرب در قبال ايران فراتر از بحث انرژي هسته اي است که با اصل جمهوري اسلامي در تضاد است همچون عدم حضور فعال ايران در خاورميانه، فلسطين و لبنان، اما ايران مي‌تواند با حفظ مواضع خود با توافقات تاکتيکي، از ميزان فشار تحريمها بکاهد.

تحولات داخلي موثر در قيمت ارز

وي افزود: از ديگر مسايلي که در قيمت ارز طي ماه‌هاي آينده در ايران موثر است بحث انتخابات رياست جمهوري، شوراها و فضاي حاکم بر کشور و تأثير آنها بر تغيير تاکتيکها است.موسايي گفت: غرب از اعلام آمادگي خود براي توافق با ايران خبر داده و بايد منتظر باشيم ببينيم که تغييرات صورت گرفته در دولت و... چه تغييرات تاکتيکي را به دنبال خواهد داشت که در اين صورت بر بازار ارز نيز موثر است.

رسانه‌ها مردم را به آرامش دعوت کنند

موسايي گفت: رسانه‌ها بايد مردم را به سمت آرامش و کاهش انتظارات دعوت کنند، در عين حال که مسائل تقابل با غرب را مورد تأکيد خود قرار ندهند.وي افزود: اقتصاد کشور در حال حاضر با ارز و به ويژه دلار گره خورده و لازم است تا در اين حوزه حساب شده تر عمل کرد. اگر بحث تحريمها نبود، آثار برخي سوء مديريتها، خود را طي ۲سال آينده نشان مي‌داد ولي تحريمها سرعت بروز آنها را افزايش داد.

اولويت دولت و مجلس بر کاهش تورم باشد

اين اقتصاددان با بيان اينکه بانک مرکزي بايد بر اعمال سياستهاي انقباضي و دولت بر بودجه انقباضي تأکيد کنند، گفت: مجلس نيز بايد اين مسأله را مورد دقت جدي خود قرار دهد، چرا که اولويت اصلي کنوني کشور کنترل تورم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج