۳۶۲۱۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

فیلمی که روزی ۲۰ میلیون خسارت می دهد!

این فیلم به هر حال به جشنواره فیلم فجر سی و یکم نخواهد رسید. ما از روز توقیف این کار تاکنون، روزی ۲۰ میلیون خسارت می دهیم. من یک قران از فارابی نگرفته ام.

فیلمی که روزی 20 میلیون خسارت می دهد!

تماشا: این روزها «آینه شمعدون» و توقف فیلمبرداری اش به خبر دسته اول بسیاری از رسانه ها تبدیل شده است. این فیلم در میانه راه تولید، توقیف شد. خیلی ها این توقیف را به یادداشت یکی از سایت ها ربط دادند که در مورد این فیلم نوشته و در آن، در راه بودن فیلم موهنی دیگر را اعلام کرده بود.

در این یادداشت از کارگردان این فیلم با نام «ب.ب» یاد شده بود: «کارگردان جوان سینما که علاقه فراوانی به سوژه های پرحاشیه دارد.»

مدتی بعد و پس از انجام 60 درصد از فیلمبرداری «آینه شمعدون» این پروژه متوقف شد. در مورد این اتفاق بهرام بهرامیان، کارگردان، از هرگونه اظهار نظری خودداری کرد و به شبکه ایران گفت: «می توانید از عوامل فنی کار و آنهایی که صلاحیت بیشتری برای اظهار نظر دارند سوال کنید. کارگردان هزارتا محدودیت دارد و به همین دلیل نمی تواند صحبت کند.»

محمد کمالی پور، تهیه کننده این اثر هم سکوت را ترجیح داد تا اینکه روز گذشته در گفت و گو با تماشا درباره دلایل این توقف توضیحاتی ارائه داد. اودر این باره گفت: «ما پیش از این با خبرنگاری به نام آقای الف، برای روابط عمومی این کار صحبت کرده بودیم و قرار بود ایشان مدتی آزمایشی با ما کار کنند.

بعد از مدتی ایشان مورد تایید ما قرار نگرفتند و از او خداحافظی کردیم. مدتی بعد، ایشان به من پیامک زدند که هنوز موجود است. او نوشته بود پنبه این فیلم را می زنم و کارتان را می خوابانم. ایشان برای اینکه چنین کاری نکنند، پول بیشتری می خواستند. این کار از نظر من اخاذی بود.»

فیلمی که روزی 20 میلیون خسارت می دهد!

کمالی پور می گوید یادداشت تند و تیزی هم که در سایت ... منتشر شد، کار همین خبرنگار و در راستای همین تهدیدش بوده است: «من شخصا به این خبرگزاری رفتم تا در این مورد صحبت کنیم.» روز گذشته همچنین خبرگزاری فارس، در گزارشی به موضوع و سوژه حساس و بحث برانگیز این فیلم پرداخته بود.

در بخشی از این گزارش آمده بود: «... عکسی که از یکی از بازیگران زن این فیلم در اینترنت منتشر شد، این بازیگر را با چهره ای غیرمتعارف و مخالف با هنجارهای ما نشان می دهد...»

کمالی پور در این باره به تماشا توضیح می دهد: «لیلا بلوکات در این فیلم، نقش زن دوم و قانونی محسن طنابنده را بازی می کند. موی او گریم است و برای این چهره پردازی از موی مصنوعی استفاده شده است. من تمام خط و خطوط قرمز جمهوری اسلامی را می دانم. در حال حاضر هم ۴۰ دقیقه فیلم آماده است. من حاضرم همه روش های فیلم تا الان را به ارشاد ببرم تا با هم ببینیم.»

کمالی پور درباره داستان بحث برانگیز این فیلم هم می گوید: «قطعا هر طرح و فیلمنامه ای که برای ساخت ارائه شده، خوانده می شود و هنیچ فیلمی خارج از ورال، مجوز ساخت نمی گیرد. داستان «آینه شمعدون» داستان دو نبرادر است با بازی رضا عطاران و محسن طنابنده. عطاران، الاغی نر دارد و طنابنده الاغی ماده. الاغ عطاران عاشق الاغ طنابنده می شود ولی طنابنده اجازه ارتباط نمی دهد.»

فیلمی که روزی 20 میلیون خسارت می دهد!

کمالی پور در انتها می گوید: «این فیلم به هر حال به جشنواره فیلم فجر سی و یکم نخواهد رسید. ما از روز توقیف این کار تاکنون، روزی ۲۰ میلیون خسارت می دهیم. من یک قران از فارابی نگرفته ام. امیدوارم مسئولان به خاطر غرض ورزی شخصی افراد، مدیریت خودشان را زیر سوال نبرند. امیدوارم هر چه زودتر ممیزی ها را به ما بگویند تا کار بیش از این ضرر نبیند.»

یکی از دست اندرکاران سینما به تماشا می گوید آینه شمعدون هم قربانی اختلافات سیاسی شده است. درگیری هایی که ظاهرا باز هم سینما هزینه آن را خواهد پرداخت. باید دید این اختلافات حل شده و ساخت فیلم از سر گرفته می شود یا آینه شمعدون هم به پرونده های بلاتکلیف سینمای ایران خواهد پیوست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمي

      من حاضرم همه روش های فیلم تا الان را به ارشاد ببرم تا با هم ببینیم.»

      راش ها نه روش ها

    • بدون نام

      واقعا که! به این آدم میگن خبرنگار؟ زحمات بقیه خبرنگارهای خوب رو به هدر میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج