۳۶۲۲۴۶
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

موضع دولت در قبال جنجال «جشن حافظ»

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی‌امین نشست خود با اهالی رسانه که در برج آزادی برگزار شد، اولین و مهمترین خبر این نشست را به پرونده تخلف نشریه یالثارات اختصاص داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی‌امین نشست خود با اهالی رسانه که در برج آزادی برگزار شد، اولین و مهمترین خبر این نشست را به پرونده تخلف نشریه یالثارات اختصاص داد.

نوش‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال جشن‌هایی از قبیل جشن حافظ و اتفاقی که شکل گرفت، اظهار کرد: موضوعی که در جریان این جشن پیش آمد بزرگنمایی شد. در این جشن که هر ساله توسط قشر غیردولتی برگزار می‌شود و ارتباطی هم به دولت ندارد و در آن تعدادی از پیشکسوتان را دعوت و از آن‌ها تجلیل می‌کنند، مداخله‌ای نداریم.

این اتفاق هم که هفته گذشته رخ داد ارتباطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشت. تنها ارتباطی که دارد مربوط به استفاده از محیط‌های تحت پوشش دولت بود که هر ساله برگزار می‌شود و پیش از این در ۱۶ دوره برگزار شده است. بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی در برگزاری آن نداشته است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس یادآور شد: بحث نوع پوشش‌ها و این قبیل اتفاقات و صحنه‌ها و جلوه‌ها در سالن‌های سینما و موسیقی همواره متداول است و کار جدیدی نیست که از سوی رسانه‌ها زیر سوال برده شود و مورد تخریب قرار بگیرد. این پوزیشین‌های پوششی و آرایشی همیشه وجود داشته که شاید به زعم ما و شما خوش نیاید؛ البته کسانی هم احساس رضایت نسبت به این صحنه‌های نامتعارف ندارند. اما به هر حال در همه جامعه ما ممکن است این جلوه‌ها اتفاق بیفتد و یک نشریه آن را بزرگنمایی کند و به بهانه نقد دلسوزانه توهینی کند که مورد پسند هیچکس نبوده و از انعکاس آن همه دلخور شوند.

وی همچنین درباره‌ی اظهارات پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که اظهار کرده بود مجلس، وزیر ارشاد را به خاطر اتفاقاتی که در این جشن رخ داده است، استیضاح خواهد کرد، گفت: این یک اظهار نظر شخصی است؛ ضمن اینکه اتفاق خاصی نیفتاده است که حالا وزیر ارشاد بخواهد پاسخگوی آن باشد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مواردی که مسئولیت مستقیم دارد، دغدغه‌های دینی و اسلامی خود را اعمال می کند و ما معتقدیم که محیط‌های فرهنگی ما باید از سلامت کامل برخوردار باشند. اما واقعیت این است که این قبیل پوشش‌ها هر روز در جامعه دیده می‌شود.

او گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه مسئولیت خود متوجه این جریان است. حالا فردی نظر شخصی‌اش این بوده است که بالاترین جایگاه مسؤول در ارشاد به مجلس احضار شود. در این مورد باید گفت، اینگونه نیست که وزارت ارشاد پاسخگوی جشنی باشد که ده‌ها بار برگزار شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منطقیه حرف
      بحث نوع پوشش‌ها و این قبیل اتفاقات و صحنه‌ها و جلوه‌ها در سالن‌های سینما و موسیقی همواره متداول است و کار جدیدی نیست که از سوی رسانه‌ها زیر سوال برده شود و مورد تخریب قرار بگیرد. این پوزیشین‌های پوششی و آرایشی همیشه وجود داشته که شاید به زعم ما و شما خوش نیاید؛

    • بدون نام

      نماینده مملکت رو تهدید به استیضاح میکنه جای واکنش به روزنامه مجرم و خاطی

    • بدون نام

      درست میگه چیز جدیدی نیست این نوع پوشش ساده متدواله اکثریت مردم این پوشش عامیانه رو دارند برای همینه توهین به همه است

    • بدون نام

      اما واقعیت این است که این قبیل پوشش‌ها هر روز در جامعه دیده می‌شود.

    • بدون نام

      همه مشکلات جامعه حل شده مونده پوشش بازیگران.

    • بدون نام

      مگه شما وزیر ارشاد آنگولایید که میگید به ما ربطی نداره؟

    • بدون نام

      چشمتون روشن! که سال هاست برقراره و شما انگار نه انگار! این شد توجیه! حالا هم که یه جریان درست کرده،بهش حمله میکنید! ................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی فکر کردین که با یه پتک بشینید و ببینید کی کاری می کنه که شما دوست ندارید تا بزنیدتو سرش
        نه ازین خبرا نیست

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه با این نظارتتون........

    • بدون نام

      لخت که نبودن بابا همه کلی پارچه مصرف کردن تو لباساشون.....مسخره بازیا چیه آخه

    • بدون نام

      این‌جوری الگو درست میکنین ؟ ... آزادگی چی ؟ تا کی بنده هوای نفس و شهوت دیگران میخواید باشین. کافیه

    • مریم

      خوبه...به جز مانتوی مشکی میشه پوشش دیگه ایی داشت...من این نوع پوشش ندارم،ساده ام.اما از دیدن رنگهای مختلف و طرحهای مختلف،خوشحال می شوم.حالا یه جشن ساده را اینقدر بزرگ نکنید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج