جاباما
۳۶۲۲۶۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آماده باش آمریکا به مبارزان سایبری

مایکل راجرز، فرمانده سایبری آمریکا و رییس آژانس امنیت ملی: «مبارزان سایبری ما، تقریباً آماده هستند و به زودی وضعیت عملیاتی پیدا می‌کنند.»

وب سایت سایبربان: مایکل راجرز، فرمانده سایبری آمریکا و رییس آژانس امنیت ملی: «مبارزان سایبری ما، تقریباً آماده هستند و به زودی وضعیت عملیاتی پیدا می‌کنند.»
آماده باش آمریکا به مبارزان سایبری

چند ماه پیش بود که مایکل راجرز، فرمانده سایبری آمریکا و رییس آژانس امنیت ملی، در صحبت‌هایی خبر از تربیت نیروهای عملیات سایبری داد و اعلام کرد که این نیروها، به زودی، وارد گردونه عملیاتی در این کشور خواهند شد. حال ظاهراً این کاشته فرماندهی سایبری در آمریکا، کم‌کم به مرحله برداشت نزدیک می‌شود و راجرز مجدداً در صحبت‌هایی، مدعی شد که اولین گروه از مبارزان سایبری تا پاییز امسال، به مرحله عملیاتی خواهند رسید.

واحد نظامی نیروهای عملیات سایبری که مجموعه‌ای از 6200 نفر در قالب 133 تیم است، بزرگ‌ترین گروه در آمریکا است که مسئولیت انجام عملیات در شبکه‌های رایانه‌ای را بر عهده دارند. این گروه، مسئولیت دفاع و حمله در راستای اهداف بین‌المللی آمریکا را در سراسر جهان بر عهده دارند. فرماندهی سایبری آمریکا در سال 2012، دستور ایجاد و ساخت این واحد سایبری را صادر کرد و مدعی شد که این تیم تا 30 سپتامبر 2018، به بالاترین حالت عملیاتی دست خواهند یافت.

در بخش‌هایی از صحبت‌های راجرز در این رابطه آمده است: «ما در موقعیتی قرار گرفتیم که عرصه نظامی امروز، کمی غیرمعمولی و غیرطبیعی به نظر می‌رسد. به محض اینکه ما به چارچوب‌های ابتدایی دست پیدا کنیم، تیم مورد نظر را به مقابله با چالش‌های پیش رو خواهیم فرستاد.»

راجرز در توجیه اینکه چرا این تیم مبارزان سایبری با قابلیت‌های کامل به میدان عملیاتی فرستاده نمی‌شوند گفت: «ما در حال ارسال یک اسکادران جنگنده‌های نظامی به میدان مبارزه هستیم در حالی که تنها 5 جنگنده از 24 جنگنده آن، قابلیت عملیاتی دارند. نیاز به امنیت سایبری، سبب شده است تا این نیروهای سایبری، پیش از موعد به میدان فرستاده شوند و از آن‌ها در میادین عملیاتی استفاده شود.»

رییس آژانس امنیت ملی آمریکا، همچنین تأکید کرد که تلاش می‌کند تا این تیم از بین هر دو گروه افراد نظامی و عادی ایجاد شود و حتی در صورت اتمام بودجه اختصاص یافته به این کار، پروژه مذکور تحت هر شرایطی ادامه پیدا کند.

در بخش دیگری از صحبت‌های فرماندهی سایبری آمریکا آمده است: «من فقط احساس می‌کنم که ما در مسابقه‌ای برای ایجاد ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم تا این کار را زودتر از کسانی انجام دهیم که قصد دارند تابه ما ضربه بزنند.»

بر اساس گفته‌های مقامات وزارت دفاع آمریکا، در حدود نیمی از نیروی‌های مأموریت‌های سایبری در این کشور، به حفاظت از شبکه‌های نظامی در آمریکا مشغول خواهند شد. ۲۰ درصد نیز به مأموریت‌های مبارزاتی خواهند پرداخت. ۱۰ درصد از این افراد، مسئولیت حفاظت از زیرساخت‌های آمریکایی را دارند و ۵ درصد باقی مانده نیز به عنوان تیم‌های حمایتی به‌کارگیری خواهند شد.

راجرز در ادامه صحبت‌های خود، خواستار ادغام سایبر در فضای نظامی و استفاده از سایبر به عنوان ابزاری در دسترس سیاست سازان آمریکایی و فرماندهان عملیاتی شد. راجرز البته به این نکته نیز اشاره کرد که نیروهای تحت امر وی، در تلاش‌اند تا همواره تعادلی بین حریم خصوصی و حق دولت برای حفاظت از شهروندان قائل شوند و کاری نکنند که این دو موضوع با یکدیگر تداخل پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج