۳۶۲۲۷۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۷ نکته جالب درباره مقررات استفاده از شبکه های اجتماعی

در دنیای اینترنت زمانیکه در شبکه ای ثبت نام می کنید یا نرم افزاری را می خرید ، با قسمتی به نام "مقررات استفاده از خدمات" ( Term of service) آن شبکه یا محصول مواجه خواهید شد که باید با ان موافقت کنید. معمولا هیچ کدام از ما حتی یک مورد از این موارد را نخوانده آن را تیک می‌زنیم و به اصطلاح موافقت می‌کنیم. اما شاید وقت آن رسیده بدانیم در برخی از این قوانین چه چیزی نوشته‌اند. در این مقاله به چند نمونه از این قوانین مربوط به چند شبکه اجتماعی معروف اشاره می کنیم که شاید حدسش را هم نمی زدید وجود داشته باشد.

وب سایت آی تی ایران: در دنیای اینترنت زمانیکه در شبکه ای ثبت نام می کنید یا نرم افزاری را می خرید ، با قسمتی به نام "مقررات استفاده از خدمات" ( Term of service) آن شبکه یا محصول مواجه خواهید شد که باید با ان موافقت کنید. معمولا هیچ کدام از ما حتی یک مورد از این موارد را نخوانده آن را تیک می‌زنیم و به اصطلاح موافقت می‌کنیم. اما شاید وقت آن رسیده بدانیم در برخی از این قوانین چه چیزی نوشته‌اند. در این مقاله به چند نمونه از این قوانین مربوط به چند شبکه اجتماعی معروف اشاره می کنیم که شاید حدسش را هم نمی زدید وجود داشته باشد.

فیس بوک صاحب تمامی مطالبی است که به اشتراک می گذارید

- " شما به فیس بوک اجازه غیر مشروط، قابل انتقال و در سطح جهانی می دهید تا به تمامی مطالبی که روی این شبکه به انتشار می گذارید دسترسی داشته باشد."

معنی این جمله این است که اگر مطلبی در فیس بوک به انتشار می گذارید، فیس بوک این اجازه را دارد که هر کاری دوست دارد با آن بکند که این یعنی هم میتواند از پست شما در جای دیگر استفاده کند و یا اطلاعات شما را برای تبلیغات عرضه کند.

"انتشار مطالب به صورت عمومی، معنی این را میدهد که به دیگران -حتی افراد خارج از فیس بوک- این اجازه را میدهید تا از مطالب شما استفاده کنند و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند."

-اسنپ چت نمیخواهد شما به خاطر گرفتن عکس، جان خود را به خطر بیاندازید.

" در صورت تمایل به تخلف از قوانین ترافیکی و سایبری، از این سرویس استفاده نکنید و هرگز جان خود و دیگران را برای گرفتن عکس های بهتر به خطر نیاندازید."

این یعنی اگر با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت درحال رانندگی هستید و میخواهید با سرعت سنج ماشین سلفی بگیرید! به عاقبت کار دوباره فکر کنید زیرا که دقیقا همین اتفاق مدتی قبل برای یکی از کاربران اسنپ چت رخ داد.

برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی و یا استفاده نابه جا از تلفن همراه، این برنامه، چنین موردی را در لیست قوانین خود گنجانده و از کاربران تقاضا کرده برای گرفتن عکسای مختلف قوانین را زیر پا نگذارند و با چنین کاری عملا در مورد رفتارهای پرخطر مخاطبین از خود سلب مسئولیت کرده است.



در اینستاگرام،شما اجازه سواستفاده از دیگران را ندارید

شما حق آزار،تهدید و زیرنظر گرفتن و تعقیب مخفیانه هیچ شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی را ندارید. زیر نظر گرفتن البته اینجا به معنی اقدام به تعقیب با نیت شرورانه و همراه با تهدید و آزار و اذیت است .مثلا با فرستادن پیغام های پی در پی به دایرکت دیگران و یا پیغام های حاوی تهدید


طبق قوانین لینکدین شما اجازه دروغ گفتن ندارید

- با قبول شرایط ضمن ثبت نام در لینکدین، شما قبول می کنید که تمامی اطلاعات پروفایل شما عین حقیقت وارد شده است.

دروغ گفتن کلا کار خوبی نیست، و اگر این دروغ بخواهد روزمه کاری شما را سیاه کند که چه بدتر. اگر لینکدین را به عنوان مکانی امن برای ارسال رزومه کاری تان و جذب کارفرمایان قبول دارید، سعی کنید در مورد تجارب و دستاوردهای گذشته خود هیچ دروغی سرهم نکنید زیرا اگر دروغتان لو برود باید با پروفایل خودتان و تمامی راه های ارتباطی با آن خداحافظی کنید.



اینستاگرام می تواند هر زمان که صلاح بداند یوزرنیم شما را تغییر دهد

" ما حق دست بردن در یوزر نیم کاربران خود را به هر دلیل و انحصاری خواهیم داشت."

هیچ یوزر نیمی از دستبرد اینستاگرام در امان نیست ، که البته این برنامه اشتراک عکس تا کنون از این قدرت خود زیاد استفاده نکرده و به نظر می رسد که بیشتر منظورش یوزر نیم هایی است که از افعال زشت و ناسزا و یا نام شخص دیگری استفاده کرده باشد.



توییترهیچ گونه مسئولیتی در قبال هک شدن کاربران خود ندارد

- مسئولیت ایمن سازی پسورد در شبکه توییتر تماما به عهده کاربر است.

"پیشنهاد می کنیم رمز ورود ایمن و قوی انتخاب کنید ( شامل حروف کوچک و بزرگ،اعداد و علامت ها). توییتر در صورت هک شدن اطلاعات شما به دلیل قصور در ایمن سازی اکانت هیچ مسئولیتی ندارد. "

البته هک شدن حتی با وجود پسورد قوی باز هم امکان پذیر است و طبق قوانین توییتر، حتی اگر دیتا بیس رمز عبورهای این شرکت هک شود (که تا به حال اتفاق افتاده)، بازهم توییتر مسئولیتی در قبال افشا شدن رمزها برای هکرها ندارد.

- توییتر می تواند اکانت کاربر را به دلیل انتشار مطالب شامل قوانین کپی رایت حذف کند.

توییتر به شکایات مربوط به نقض قوانین کپی رایت در مورد فیلم، عکس و حتی توییت های منتشر شده سریعا رسیدگی می کند و اکانت کابر خاطی از این شبکه حذف می شود.

معمولا همه ما از قسمت " قوانین ضمن ثبت نام" در شبکه های مجازی به سرعت عبور می کنیم که گاهی اوقات ممکن است شامل مواردی باشد که به یک بار خوانده شدن بیارزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج