جاباما
۳۶۲۴۷۸
۳ نظر
۵۰۳۳
۳ نظر
۵۰۳۳
پ

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!

پارکیتکچر سبکی از معماری است که در پارک‌های طبیعی ساختمان‌هایی شبیه به آن محیط درست می‌کنند.

برترین ها: مستندساز معروف آمریکایی، کن برنز (Ken Burns) از سیستم پارک های ملی آمریکا به عنوان "بهترین ایده آمریکایی" یاد می کند. برخی از بهشتی ترین ملک های دنیا بر طبق اساسنامه از یورش مدرن سازی محافظت شده است. نمونه های آمریکایی آن مانند Yosemite، Grand Canyon و Yellowstone تا جایی که در جهان مدرن امکان پذیر بوده، طبیعی و دست نخورده باقی مانده اند.
اما مسئله ای که در قرن اخیر کمتر مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفته است، هتل ها، مهمان خانه ها و کلبه هایی است که در این پارک ها وجود دارد، که به دوستداران طبیعت نه تنها امکان بازدید از پارک ها را می دهد، بلکه امکان اقامت در آن را هم فراهم می کند.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!

تاریخی ترین و سنتی ترین این مکان ها پارکیتکچر نام-گذاری شده اند، ساختمان هایی با معماری برجسته در محدوده پارک های ملی. نه در حد افراطی، اما این مناطق در تضاد کامل با گردشگری معاصر در تمام مقصدهای مشهور دنیا مانند کارابین (Caribbean) است. بیشتر آنها در مناطق "Rustic Chic" و یادآور دوران مسافرت با قطار، واقع شده اند تا زمانی ساده برای فرار از گرما و دود شهر را برای کسانی که استطاعت آن را دارند فراهم کنند.
این مناطق پیشنهاداتی عالی در بازار تعطیلات است. بسیاری از رسانه ها، بهترین های خود را در چندین سال اخیر منتشر کرده اند، ما فکر کردیم که بهترین زمان برای صحبت در مورد این موضوع است. جایی برای فرار، 12 نمونه از بهترین های پارک معماری ملی.

12. قلعه دریاچه لوییز- پارک ملی بنف، آلبرتا (Chateau Lake Louise -Banff National Park, Alberta)

بهترین راه برای شروع، لیستی از سایت میراث جهانی یونسکو (UNESCO) است. پارک ملی بنف دارای یخچال های ویکتوریا است و دریاچه آب های سبز زمردین مشهور آن از اسم دختر ملکه ویکتوریا که با یک ژنرال کانادایی ازدواج کرده بود، گرفته شده است. این پارک در 350 مایلی از شمال اسپوکین (Spokane) یا از غرب کالگری (Calgary) در 110 مایلی قرارداد. در سال 1890، با کلبه ای چوبی شروع شد، گسترش یافته و سوخته اش بسیاری از ساختار امروز آن از سال 1925 است.
فعالیت های آن در تمام طول سال امکان پذیز است و اسکی آن واقعا در سطح جهانی عالی است. اگر فیلم دکتر ژیواگو (Dr. Zhivago) را دیده باشید، ایستگاه قطار آن احتمالا برایتان آشنا خواهد بود، اما اگر مرجع جدیدتری می خواهید در فیلم مجرد (The Bachelor)، قسمتی که در هتل تیراندازی می شود. تجملات بیش از حد طبقه هفتم را هتل نام گذاری کرده اند، هتلی با مبلمانی که تا به حال نظیر آن را ندیده اید.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!

11. هتل شاهزاده ولز- پارک ملی واترتون، آلبرتا (Prince of Wales Hotel- Waterton National Park, Alberta)

یکی از هتل های یادبود راه آهن کانادا، دقیقا در مرز مونتانا (Montana)، هتل شاهزاده ولز است. البته این هتل توسط کانادایی ها ساخته نشده بلکه توسط شرکت راه آهن آمریکایی برای توریست های ثروتمند پارک ملی یخچالی (در پایین می بینید) که سوار بر اسب سفر می کنند، ساخته شده است.

این سفر 1000 دلار هزینه داشت و امروزه بیش از 13000 دلار هزینه دارد. طراحی خیره کننده آن، که مثل یک کلبه کوهستانی بزرگ است و تا دریاچه پیش می رود، بی شک یکی از بهترین منظره های تاریخ است. این بنا در سال 1927 ساخته شده است، و در حال حاضر از بناهای تاریخی پارک ملی کانادا محسوب می شود. همچنین می توانید در حال قدم زدن در خیابان های شهر با گله های گوزن های وحشی هم قدم شوید. با نرخ های اخیر بازار، هر شب اقامت در این هتل 162 دلار آمریکا می شود.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!
۱۰. کلبه های کوه های چیسس پارک ملی بیگ بند، تگزاس (Chisos Mountains Lodge- Big Bend National Park, Texas)

در مرز تگزاس و مکزیکو، در ۳۰۰ مایلی جنوب شرقی ال پاسو (El Paso) و در ارتفاع ۵۰۰۰ فوتی واقع شده است، نام آن به افتخار راه پرپیچ وخم ریو گراند (Rio Grande) گذاشته شده است. دهانتان از زیبایی خیره کننده آن باز می ماند و کلبه های فوق راحت آن نقطه مناسبی برای دیدن مسیر پیاده روی و پرندگان است.

این کلبه ها به زیبایی از شلوغی دیوانه کننده پارک های ملی مشهور جدا شده است، حداقل قبل از انتشار این مطلب! خود کلبه ها شاهکارهای معماری نیستند، اما کلبه های سنگی دست ساز و خشتی آن تا چهار ماه آینده رزرو هستند.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!


۹. آهواهنی پارک ملی یوسمیت، کالیفرنیا (Ahwahnee -Yosemite National Park, California)

احتمالا بهترین آثار هنری در سیستم آن به کار رفته است، آهواهنی مجموعه ای منحصربه فرد و رویایی از هنر تزئینی، آمریکایی اصیل و حتی از خاورمیانه است که از سال ۱۹۲۷ پذیرای دوست داران طبیعت می باشد. همچنین احساس خوب تقوا در میان ناکجا آباد را در سیرا نوادا تجربه خواهید کرد. این محل در ۹۳ مایلی فرنسنو (Frensno)، که به میان ناکجاآباد معروف است، قرار دارد.

اتاق های لوکس آن منظره ای خنده دار از افسانه های یوسمیتی مانند نقطه یخچال، نیمه گنبدی و آبشارهای یوسمیت دارد. داخل آن، اتاق نهارخوری با سقف بلند و اتاق های بزرگ، مناظر به یادماندنی که به آن خانه می گوییم را منعکس می کند حتی اگر چشم شما به مناظر طبیعی پارک عادت کرده باشد.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!

8. مهمانخانه پردایز- پارک ملی مونت رینیر، واشنگتن (Paradise Inn- Mount Rainier National Park, Washington)

این مهمانخانه کلاسیک روستایی که در سال 1916 به اتمام رسید، در سازمان ثبت ملی به عنوان بنای تاریخی به ثبت شده است و دارای 117 اتاق مهمان است. داخل ساختمان، به طور جذابی با چوب سروهای آلاسکایی که سوخته بودند و به رنگ نقره ای درآمده بودند، ساخته شده است. وسایل دست ساز که شامل مبلمان، ساعت بزرگ و پیانو (که هری ترومن Harry Truman با آن می نواخت) می باشد، همگی ساخته صنعتگر آلمانی در سال 1919 است. کلبه، منظره-ای تماشایی از مونت رینیر باشکوه دارد، با وجود اینکه ممکن است بپرسید آیا منظره ای از مونت رینیر وجود دارد که تماشایی نباشد.

پرتوهای عظیم و شومینه ها لابی را زینت داده است. وب سایت این مهمانخانه کوه های پردایز را با "مناظر تماشایی از یخچال های عظیم، مراتع سرسبز پر از گل های وحشی و آبشارهای مسحورکننده"، توصیف می کند. شاید بهتر پیشنهاد آن، اتاق های 117 دلاری آن باشد که قیمت آن تقریبا برابر با صبحانه ای در یک هتل لوکس است.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!

7. مهمانخانه اولد فیس فول- پارک ملی یلواستون، وایومینگ (Old Faithful Inn- Yellowstone National Park, Wyoming)

تصور کنید که از پنجره اتاق هتل تان بیرون را نگاه می کنید و در حال تماشای چشمه آب گرم اولد فیس فول هستید که آب با قدرت و به اندازه 3 تیرآهن از آن فوران می کند. به نظر می رسد که این ارتفاع غیرممکن باشد، اما لابی هتل به شما امکان دیدن این ارتفاع را از فاصله ای معقول می دهد. در لابی ترکیبی فوق العاده از ستون های سنگی و چوبی است که از سقف طاقی شکل با 80 فوت ارتفاع پشتیبانی می کنند.

قسمت اول این مهمانخانه در سال 1903 تمام شده و بررسی ها نشان می دهد که از "شش رئیس جمهور و از تمام شخصیت های سه کله پوک (سه شخصیت کمدی)" میزبانی کرده است. یکی از مقالات بیان می کند که اتاق ها ساده هستند و مبلمانی عادی دارند. وب سایت مهمانخانه بارها تکرار می کند که در مهمانخانه پارک "دسترسی به تلویزیون، رادیو و تهویه مطبوع وجود ندارد". این بهشت قرن 21 است و یا برای تمامی هزاره ها. سلام زمین.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!


۶. کلبه دریاچه کراتر- پارک ملی دریاچه کراتر، اورگان (Crater Lake Lodge -Crater Lake National Park, Oregon)

محلی ها ادعا می کنند که این دریاچه زیباترین دریاچه آمریکا است. هرچند که این ادعا قابل بحث است، اما درباره دو چیز نمی توان بحث کرد؛ تصدیق شده است که عمیق ترین دریاچه است و زیبایی منحصربه فردی دارد، زمانی جای بحث دارد که این مسئله مطرح می شود خداوند از منظومه شمسی دیگری تصمیم می گیرد که آن را دقیقا در همین نقطه زمین پرتاب کند. به طور جدی و بسیار مهم، این مسئله قسمت مهمی از باورهای بومی این منطقه را ساخته است و حالتی معنوی را به همگان القاء می کند.

از تاریخ ۱۹۱۵، خود کلبه جذابیت خاصی برای مردم نداشت، اما نوسازی سال ۱۹۹۵، زیبایی روستایی شمال غربی را با ناز و نعمت دوران جاز ادغام کرد. کلبه با سرود پایداری مدرنیته همگام شد و اتاق نهارخوری بر ارزش ها و ظروف روستایی تاکید می کند. استیک های ارگانیک اورگان ولی، صدف های اورگان و قطعا در شهری که همه تیم فوتبال دانشگاه اورگان را می پرستند، کسی حق ندارد منوی غذایی بدون اردک چاپ کند.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!

5. کلبه دریاچه کرسنت- پارک ملی المپیک، واشنگتن (Lake Crescent Lodge -Olympic National Park, Washington)

کلبه تاریخی اصلی که در سال 1916 ساخته شده است، از هر لحاظ که به آن نگاه کنید، در هیچ چیز افراط نکرده، اما دقیقا با محیط اطرافش متناسب است، زیبایی روستایی همیشه سبز با منظره ای از دریاچه در طبقه دوم. اگر به سایت آن بروید و منظره طلوع ماه را بالای دریاچه و در فاصله با قله کوه ببینید، متوجه می شوید که چرا این کلبه انتخاب شماره 5 ما است. در آنجا کلبه های کوچک دوستداشتنی و حتی یک به اصلاح متل عالی وجود دارد.

اگر علاقه ای به قدم زدن در حومه پارک ندارید، می توانید در صندلی خود بنشینید و کتاب بخوانید و یا حتی جدول سودوکو حل کنید. اما بهتر است از کلبه به عنوان کمپ استفاده کنید و از دیدن مناظر لذت ببرید و حتی می توانید هیجان بیشتری را تجربه کنید، این محل جذابیت های زیادی دارد.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!


۴. ال توار- پارک ملی گرند کنیون، آریزونا (El Tovar -Grand Canyon National Park, Arizona)

قبل از اینکه کنیون پارک ملی باشد، ال توار به عنوان دروازه تجاری در سال ۱۹۰۵ معرفی شد، زیرا دقیقا بر لبه گرند کنیون نشسته بود. در آن زمان این محل خیلی دور بود، حتی آب آشامیدنی با قطار آورده می شد. برخی معتقدند که معماری ال توار دارای شجرنامه است، در ابتدا ال توار توسط چالرز ویتلسی (Charles Whithlesey) طراحی شد، بعد از آن معمار ارشد از آچیسون (Atchison)، توپکا (Topeka) و سانتافه (Santa Fe) ادامه آن را انجام دادند.

ویتلسی اهل شیکاگو بود و طراحی پایتخت آمریکا را انجام داده بود. با وجود موقعیتی که داشت، دوست داشت استفاده از سلیقه اروپایی را در آمریکا امتحان کند. برای مدت زمان بسیار زیادی، این هتل به عنوان لوکس ترین هتل در غرب می سی سی-پی و نقطه ای تاریخی تا ۱۹۸۷ شناخته می شد. قهوه های صبح یا کوکتل های عصر در منظره مشرف به جنوب، تجربه ای عالی بعد از گذران یک روز در طبیعت شگفت انگیز است.

از مهمانان والامقام این کلبه می توان آلبرت انیشتن (Albert Einstein)، بیل کلینتون (Bill Clinton)، سر پل مک کارتی (Sir Paul McCartney) و تدی روزولت (Teddy Roosevelt) را نام برد. نرخ قیمت در زمستان فقط با ۸۹ دلار آمریکا شروع می شود!!! این باید اشتباه تایپی وبسایت باشد.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!


۳. کلبه رودخانه جکسون- پارک ملی گرند تتون، وایومینگ (Jackson Lake Lodge -Grand Teton National Park, Wyoming)

این کلبه بزرگ نسبت به سایر لیست از رفت وآمد بیشتری برخوردار است و سرگرمی هایی مانند استخر روباز آب گرم، زمین گلف و قایق های اجاره ای دارد. محل های پیاده روی عالی با ضریب سختی های متفاوت وجود دارد که شما را به چهار قله عظیم گرند تتون می رساند.

تنها برخی از ۴۰۰ اتاق این کلبه چشم انداز منظره اصلی را دارند، اما لابی بزرگ آن با پنجره های قدی امکان دیدن منظره ای کارت پستالی از کوه ها در کنار دریاچه و حتی کمی دورتر گله های گوزن ها و گاومیش ها را می دهد. در هرجایی که زندگی می کنید، تنها ۲۲ مایل دورتر از یلوستون (Yellowstone)، شما دو انتخاب بی نظیر در پارک ملی دارید.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!

2. هتل های یخچالی، پارک ملی یخچالی، مونتانا (Many Glacier Hotel -Glacier National Park, Montana)

این بنا در ابتدای جنگ جهانی اول توسط راه آهن بزرگ شمالی ساخته شد. هتل های یخچالی در کنار دریاچه سویفت (Swift) کنونی که توسط کوه های راکی احاطه شده است قرار دارد. این بنا مانند کلبه های سوئیسی است و مانند دیگر بناهای لیست دارای لابی است که محور ساختمان است، سه طبقه با ستون های چوبی، بالکن داخلی و یک شومینه مخروطی شکل که در واقع از سقف آویزان است.

وبسایت این مجموعه بیان می کند که اتاق ها روستایی و کاملا راحت هستند و "سبک قدیمی جهان در آن برای هم خوانی با محیط رعایت شده است" که در واقع این معنی را می دهد که هیچ تلویزیون یا تهویه مطبوعی درکار نیست. می توانید عصرها از یخچال ها دیدن کنید، ماهیگیری کنید و در کنار همه اینها از کوه های راکی لذت ببرید. قطعا این بنا تصادقی رتبه 2 را نیاورده است.

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!


1. مهمانخانه پیزگاه- پارک بلو ریج، اشویل کارولینا شمالی (Pisgah Inn -Blue Ridge Parkway, Asheville North Carolina)

کارشناسان تورات نام پیزگاه را از کتاب دوم تورات، به عنوان کوهی کهی در آن حضرت موسی برای اولین بار سرزمین موعود را دید، می شناسند. و به راستی که هیچ جای دیگری لایق این نام نیست. کلمات قادر به توصیف منظره مهمانخانه در ارتفاع 5000 فوتی قله نیستند، منظره ای از پارک بلوریج و ارتفاعات آپالاش (Appalachian Highlands). خدمات پارک ملی بیان می کند "پارک قسمتی از پارک ملی است که هر ساله بیشترین آمار بازدیدکنندگان را از سال 1946 تا 2012 داشته است." 51 اتاق آن راحت اما ساده هستند، همچنین تمام تجهیزات از صندلی راک تا چراغ-های LED، پنل های خورشیدی، ماهوار و وای فای را دارد.

این منطقه بسیار غنی است و دارای پیشینه ای طبیعی، فرهنگی و تاریخی برای بازدید است. برای کسانی که فعال تر هستند، پیاده روی در کوه بزرگ اسموکی (Great Smoky Mountain) پارک ملی، که 100 مایل رو به غرب است، جزو 10 سرگرمی برتر پارک ملی معرفی شده است. و در پایان روز، تخصص مشهور آشپرخانه مهمانخانه، ماهی قزل الای تازه شکم پر همراه با رب زغال اخته، همه را جذب می کند. بهار تا پاییز نرخ اتاق ها از 138 دلار آمریکا شروع می شود. باور کنید...

این هتل ها و کلبه ها، شاهکارهای معماری دنیا!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا قسمت ماهم کنه چند صبایی اقامت و ........

    • مصطفی

      بهشت دیگه....

    • بدون نام

      بسیار زیبا♡♡

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج