۳۶۲۵۳۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

فرصت‌ها و چالش‌های روحانی

غلامعباس توسلي در روزنامه آرمان نوشت: امروز براي جامعه ايراني پس از ۳۸ سال گذر از عمر انقلاب دست يافتن به يك نقطه آن هم ثبات اقتصادي و اجتماعي اعم از رفاه، شغل، مسكن، درآمد كافي، آرامش، افزايش حقوق و مزاياي شهروندي مهم‌تر از هر مساله ديگري است.

غلامعباس توسلي در روزنامه آرمان نوشت: امروز براي جامعه ايراني پس از ۳۸ سال گذر از عمر انقلاب دست يافتن به يك نقطه آن هم ثبات اقتصادي و اجتماعي اعم از رفاه، شغل، مسكن، درآمد كافي، آرامش، افزايش حقوق و مزاياي شهروندي مهم‌تر از هر مساله ديگري است.

جامعه ايراني با افزايش سطح تحصيلات، آگاهي سياسي و در نظر گرفتن منابع خدادادي سرزمين ايران خود را با جوامع جهان اول و حتي توسعه يافته برخي از همسايه‌هاي جهان سوم مقايسه كرده و انتظار بهبود وضعيت اقتصادي و تحقق ساير مطالبات به حق خود را دارند. گرچه صداقت، تعهد و اخلاق مي‌تواند دولت‌ها را نسبت به يكديگر متمايز كند اما صرف نظر از اين مساله آنچه در پيش روي مردم ايران قرار دارد، آينده خود و فرزاندنشان است.

دولت روحاني همان طور كه از همان ابتدا در وعده‌هاي خود اولويت را به برجام و سپس به بهبود وضعيت اقتصادي اختصاص داده است، گرچه كشورمان از گردنه مساله هسته‌اي به سلامت عبور كرد و تورم نيز تك‌رقمي شده است اما زمان آن فرا رسيده كه مساله ركود حل شده تا بهبود وضعيت اقتصادي را مردم ايران به‌طور ملموس در زندگي خود تجربه كنند. از اين رو با توجه به رويدادهاي اخير به ويژه مساله فيش‌هاي حقوقي و اهرم ساختن مخالفان از آن براي تخريب دولت و تك دوره‌اي خواندن رياست‌جمهوري روحاني، به نظر رئيس دولت يازدهم قصد دارد درباره مسائل مطرح نشده و پشت ابر پنهان مانده در سه‌شنبه شب سخناني به ميان آورد.

علاوه بر آن رئيس‌جمهور مي‌خواهد افق تازه‌اي در برابر نگاه مردم بگشايد، همچنين به ملت ايران بگويد كه دولت در مقابل مشكلات و موانع موجود در بعد اقتصادي به دنبال راه‌حل است. از سويي بعيد نيست كه در گفت‌وگوی مستقیم با مردم در بعد اقتصادي به ويژه مساله فيش‌ها دست به افشاگري بزند. چراكه طي دو ماه اخير مساله فيش‌ها تبديل به اهرم و ابزاري براي تخريب روحاني در ميان افكارعمومي شده است.

مخالفان همواره با بزرگنمايي برخي از فيش‌هاي قانوني با ارقام نه چندان بالا نسبت به رقم‌هاي اختلاس های ميلياردي سعي نمودند تا اذهان عمومي را از مساله فسادهاي مالي و ميلياردي منتسب به دولت سابق منحرف سازند. اگرچه مبارزه با فساد و هرگونه زياده خواهي اقدام بسيار پسنديده‌اي است، اما به هيچ رو تخلف مالي برخي ازمديران روحاني با فسادهاي گسترده قابل قياس نيست. در اينجا هدف تخريبگران ايجاد فضايي در جامعه براي كاهش اعتماد مردم نسبت به دولت و عدم راي روحاني در انتخابات آتي بود.

بنابراين سخن گفتن بی پرده با مردم فرصت مناسبي است تا برخي از حقايق روشن شود و اعتماد مردم به دولت به نقطه نخست خود بازگردد. گسترش روابط روحاني و مردم مي‌تواند هرگونه اقدامي از سوي مخالفان عليه دولت را خنثي سازد.

روحاني بايد از این فرصت و همچنين ماه‌هاي آینده نهايت بهره را ببرد؛ چراكه دولت مي‌تواند گام‌هاي اساسي را از هم‌اكنون براي افزايش جلب اعتماد افكار عمومي و حل مشكلات كشور بردارد. زيرا اگر مشكلات موجود از سر را ه دولت برداشته نشود و به مرحله حاد ممكن برسد، نه تنها روحاني فرصت‌هاي لازم را براي تجديد پيمان با مردم و افزايش اعتماد ملت به دولت از دست مي‌دهد.

بلكه وعده‌هاي بر زمين مانده وي در بعد اقتصادي سبب مي‌شود مشاركت عمومي در انتخابات آينده كاهش يافته و از سويي افكارعمومي با خود بگويند روحاني هم نتوانست كاري براي اقتصاد كشورانجام دهد؛ از سويي عدم حل مساله ركود سبب مي‌شود كه حتي ساير دستاوردهاي دولت به ويژه برجام، كاهش تورم، كاهش نرخ سود بانكي، بازگشت اعتماد جامعه جهاني نسبت به ايران، توافق هسته‌اي و ساير موفقيت‌هاي ديپلماسي ناديده گرفته شود. در نهايت ضعف عملكرد دولت در اقتصاد فرصتي جهت دميدن مخالفان بر دهل و بازگشت افراطيون به عرصه قدرت خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه قربون شکلت نمیدونم چرا اخر کار که میشه به یاد جلب اعتماد مردم یعنی واقعا شما مردم را چی حساب میکنید و خودتان را کجا؟ .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج