۳۶۲۵۴
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

رقم شگفت انگیز واردات قاچاق لوازم آرایشی

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود ۸۰۰ میلیون دلار لوازم آرایشی قاچاق به کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با اشاره به فعالیت حدود ۲۰ کارخانه تولید محصولات و لوازم آرایشی در کشور گفت: ممنوعیت واردات محصولات و فرآورده‌های آرایشی می‌تواند باعث تشدید قاچاق این کالاها به کشور شود.

بختیار علم‌بیگی با اشاره به نیاز کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی به تامین نقدینگی افزود: کارخانه های تولید لوازم آرایشی باید ماشین‌آلات خود را نوسازی کنند که در همین راستا نیاز به تامین نقدینگی دارند.

او با اشاره به این که حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از بازار لوازم آرایشی کشور از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود گفت: در کنار تولیدات داخلی واردات قانونی وغیر قانونی هم بخش قابل توجهی از نیاز بازار کشور را دراین حوزه تامین می‌کند.

دبیر انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی با بیان این‌که ارزش بازار لوازم آرایشی در ایران بیش از ۱.۸ میلیارد دلار است اظهار کرد: ممنوعیت واردات لوازم آرایشی علاوه بر این که می‌تواند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی برای افزایش سهم در بازار باشد در صورت عدم برنامه ریزی مناسب به تشدید قاچاق این مواد به کشور منجر خواهد شد.

بخش تحقیقات بازار یورومانیتور نیز چندی پیش اعلام کرد که ارزش بازار محصولات مراقبت از پوست در ایران به دلیل تبلیغات و بازاریابی گسترده با رشد ۲۴ درصدی بالای به ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ رسید. در این گزارش عنوان شده با رشد جمعیت افراد جوان در ایران و تغییر الگوی مصرف در این کشور پیش بینی می‌شود ارزش بازار محصولات مراقبت از پوست در ایران تا سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۴.۶ میلیارد دلار برسد.

در همین حال معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود ۸۰۰ میلیون دلار لوازم آرایشی قاچاق به کشور خبر داده است.

به گفته مهدی ابویی، سالانه به صورت قانونی و غیر قانونی در مجموع حدود ۱.۵ میلیارد دلار انواع لوازم آرایشی وارد کشور می‌شود.

این درحالی است که رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت عنوان کرده که بیش از هزار و ۴۰۰ قلم محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور تولید می‌شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون آمار دقیقی از تعداد واحدهای تولید محصولات آرایشی در کشور منتشر نکرده است، اما آمار انجمن صنایع بهداشتی، آرایشی و شوینده ایران حاکی از عضویت ۹۶ واحد تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در این انجمن است.

در بین این واحدها، هشت واحد در زمینه تولید ادکلن، یک واحد در زمینه تولید خط چشم، چهار واحد در زمینه تولید رژ لب، هشت واحد در زمینه تولید رنگ مو، دو واحد در زمینه تولید رژ گونه، دو واحد در زمینه تولید ژل بدن، ۳۳ واحد در زمینه تولید کرم، چهار واحد در زمینه تولید کرم پودر، چهار واحد در زمینه تولید کرم موبر، دو واحد در زمینه تولید لاک ناخن، شش واحد در زمینه تولید کرم ضد آفتاب و پنج واحد نیز در زمینه تولید ژل دست و صورت فعالیت می کنند. بیشترین تعداد واحد تولید انواع کرم نیز در استان تهران واقع شده است.

همچنین واحدهایی در این حوزه در استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، خراسان رضوی، سمنان، قزوین، قم، کرمانشاه، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، بوشهر، زنجان، لرستان و همدان برای فعالیت پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند و دارای ظرفیت تولید هستند که تعداد آنها در مجموع به ۱۱۳ واحد می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که برخی از واحدهای تولیدی اقدام به صادرات نیز کرده‌اند. براساس آمار گمرک در سال ۱۳۹۰ حدود پنج میلیون دلار فرآوردهای مرتبط با مراقبت از پوست از کشور صادر شد. حجم صادرات فرآورده‌های پاکیزگی و زیبایی مو نیز به حدود ۹۶۰ هزار دلار رسید. ارزش صادرات بو زداهای بدن و ضد ترشح عرق نیز به کمی بیش از ۳۳۰ هزار دلار رسید. در سایر حوزه‌های تولید محصولات آرایشی کشور صادراتی نداشته است. بیشترین صادرات واحدهای داخلی مربوط به حوزه‌هایی مانند تولید شامپو، صابون و به طور کلی شوینده‌ها می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج