۳۶۲۵۹۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جزییات طرح «اوقات فراغت زنان و دختران»

عضو کارگروه ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح اوقات فراغت زنان و دختران گفت: تلاش می‌کنیم زنان و دختران را برای پرکردن این اوقات به سمت ورزش سوق دهیم و به همین منظور قرار است صدای مشاور ورزشی را راه‌اندازی کنیم.

خبرگزاری ایسنا: عضو کارگروه ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح اوقات فراغت زنان و دختران گفت: تلاش می‌کنیم زنان و دختران را برای پرکردن این اوقات به سمت ورزش سوق دهیم و به همین منظور قرار است صدای مشاور ورزشی را راه‌اندازی کنیم.

فریبا محمدیان افزود: صدای مشاور ورزشی را برای افزایش سواد و تغییر سبک زندگی زنان و دختران در جهت انجام فعالیت‌های ورزشی راه‌اندازی می‌کنیم و زنان و دختران از طریق تلفن و وب سایت می‌توانند مشاوره دریافت کنند و با تجمیع اوقات فراغت خود به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

وی در ادامه گفت: مشاوران به زنان و دخترانی کمک می‌کنند که توانایی تجمیع اوقات فراغت خود را ندارند علاوه بر آن به زنان و دخترانی که توانایی تجمیع این اوقات را دارند نیز کمک می‌کنند که به فعالیت ورزشی متناسب با امکانات و شرایط خود بپردازند.

این عضو کارگروه ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: در سطح کشور وزارت آموزش و پرورش ساختار سازمانی منسجمی از تعداد زیادی از معلم ورزش است، علاوه بر آن کارشناسانی در سطح عالی در ادارات کل وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان ورزش در شهرداری‌ها نیز فعالیت می‌کنند و هدف از طرح اوقات فراغت زنان و دختران بهره‌گیری از ظرفیت‌های همه کارشناسان است.

محمدیان در ادامه گفت: دستورالعمل این طرح را به آنان ارسال می‌کنیم چون طرح اوقات فراغت زنان و دختران باید ملی اجرا شود و در این شرایط علاوه بر مخاطبان باید مجریان طرح را نیز ملی ببینیم.

وی با بیان اینکه قرار است این طرح در برخی از شهرها از جمله کلانشهرها اجرا شود، اظهارکرد: در یک سال اخیر روی این طرح کار کرده و تمام پژوهش‌های انجام شده در زمینه اوقات فراغت در داخل کشور را جمع آوری و با فعالیت‌های کشورهای دیگر در این حوزه مقایسه کرده‌ایم و مجریان این طرح گروه بزرگی از داوطلبان جامعه هستند.

محمدیان افزود: بخش میدانی طرح اوقات فراغت زنان و دختران در سالن‌های ورزشی انجام می‌شود. علاوه بر آن به منظور اطلاع رسانی به مردم مذاکراتی با صدا و سیما می‌کنیم.

این عضو کارگروه ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد:طرح‌های متعددی را دستگاه‌های مختلف بر اساس وظایف و مأموریت‌های خود در زمینه پرکردن اوقات فراغت طراحی و اجرا کرده‌ا ند ولی در مرحله اجرا با چالش‌های مختلفی مواجه شده‌اند. در این شرایط معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در قالب کارگروه ورزش و اوقات فراغت دختران و زنان تلاش می‌کند تا به عنوان متولی این امر به فعالیت بپردازد تا توجه به اوقات فراغت زنان و دختران مربوط به یک فصل خاص نشود.

وی اضافه کرد: معمولا مطالبات و تقاضای جامعه بویژه والدین دانش‌آموزان معطوف به فراهم شدن امکانات لازم برای پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان در تابستان است و این برنامه‌ها را حمایت می‌کنند اما تاکید ما بر اوقات فراغت زنان و دختران در طول سال است.

این عضو کارگروه ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه گفت: هر فرد در طول ۲۴ ساعت زمانی را به عنوان اوقات فراغت دارد که ممکن است در طول شبانه‌روز پراکنده باشد . این اوقات، دائمی است البته ممکن است میزان آن از فصلی به فصل دیگر تغییر کند.

میانگین اوقات فراغت زنان خانه‌دار شهری سه ساعت است

محمدیان با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده میانگین اوقات فراغت زنان خانه‌دار شهری سه ساعت است، اظهار کرد: این مدت زمان، تجمیع شده نیست تا سازمان‌ها بتوانند به راحتی برای آن برنامه‌ریزی کنند و همین امر برنامه ریزی سازمان‌ها را برای پرکردن اوقات فراغت زنان خانه‌دار با چالش‌هایی مواجه کرده است.

وی با اشاره به وجوه تمایز طرح اوقات فراغت زنان و دختران نسبت به سایر طرح‌های اجرا شده در این زمینه گفت: ما تلاش می‌کنیم با افزایش دانش زنان و دختران به آنان کمک کنیم تا اوقات فراغت پراکنده خود را دست کم به مدت۴۵ دقیقه تا یک ساعت تجمیع کنند و در عین حال سایر فعالیت‌های خود مانند فعالیت‌های موظف را بدون خلل انجام دهند. فعالیت موظف به معنای فعالیتی است که هر روز باید به عنوان تکلیف و وظیفه انجام شود اما اوقات فراغت یعنی زمانی است که در آن فرد فعالیت‌های موظف و تکلیفی اعم از شغلی،اجتماعی و ... را انجام نمی‌دهد.

محمدیان اضافه کرد: قصد داریم که پس از تجمیع اوقات فراغت زنان و دختران، آنان را به سمت ورزش سوق دهیم. در این جهت لازم است سواد ورزشی این افراد را ارتقاء دهیم و دلایل ضرورت پرداختن زنان و دختران به ورزش با توجه به نقش های متعدد آنان را تبیین کنیم . درشرایطی که یافته‌های پژوهشی مبین افزایش وزن افراد جامعه است و نبود کنترل روی اعصاب و روان تا حدی نگران کننده است، اگر افراد از خود مراقبت نکنند ممکن است دچار افسردگی و استرس شوند. در این شرایط ورزش می‌تواند موجب کاهش این آسیب‌ها شود.

این عضو کارگروه ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: بر اساس یافته‌های پژوهشی دیگر برخی از بیماری‌ها ناشی از کمبود تحرک و فقر حرکتی است. در این شرایط اگر بتوانیم سبک زندگی زنان شهر نشین و روستانشین را به سمتی سوق بدهیم که آنان سهمی از فعالیت‌های متعدد روزمره خود را برای حفظ سلامت جسم و روان اختصاص دهند، پس از مدتی از یک جامعه با نشاط با سطح بهره‌وری بالا برخوردار می‌شویم.

وی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در زمینه زنان و دختران روستایی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده این دسته از زنان و دختران اگرچه برای انجام کار موظف خود به فعالیت جسمی می‌پردازند ولی فعالیت‌های آنها نمی‌تواند اثر فعالیت ورزشی را در سالم سازی جسم و روح داشته باشد و آنان هم به نوع دیگری دچار آسیب‌ جسمانی می‌شوند.

محمدیان در پایان گفت: آب و هوای روستا خوب است و استرس کمتر از شهرهاست با این حال فعالیت بدنی یک شهری و روستایی با هم تفاوتی ندارد. یک روستایی با انجام فعالیت‌های موظف روزانه خود تنها بخشی از نیازهای حرکتی‌اش تأمین می‌شود. بنابراین طاره طاهریان- دبیر کارگروه ورزش و اوقات فراغت زنان و دختران- تاکید دارند که به فعالیت‌های همه زنان و دختران چه شهری و چه روستایی بپردازیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج