۳۶۲۷۵۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

درد دندان یکی از رایج ترین بیماری ها در میان مردم است. این درد که اصولا از عصب های فک و دندان نشأت میگیرد راه حل دائمی آن فقط یک چیز است، دندان پزشک! اغلب برای ما پیش می آید که به دندان پزشک مراجعه کرده و از علت درد دندان خود با خبر شدیم.

وب سایت howcanu: درد دندان یکی از رایج ترین بیماری ها در میان مردم است. این درد که اصولا از عصب های فک و دندان نشأت میگیرد راه حل دائمی آن فقط یک چیز است، دندان پزشک! اغلب برای ما پیش می آید که به دندان پزشک مراجعه کرده و از علت درد دندان خود با خبر شدیم.
وجود حفره هایی در بدنه ی دندان ها که بعضا عمق زیادی داشته و به ابتدای عصب میرسد، باعث وجود این درد هاست. در این مقاله از هاو کن یو روش هایی را به شما معرفی میکنیم تا بتواند از خراب شدن و پیشرفته شدن حفره های دندانی شما، قبل از مراجعه به مطب دکتر جلو گیری کند.توجه داشته باشید که این روش ها هم به عنوان پیشگیری از به وجود آمدن پوسیدگی و هم پیشگیری از پیشرفت آنها قلمداد میشوند.

راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

صحیح مسواک بزنید

به طور کلی مسواک یکی از موثر ترین روش ها برای حفاظت از مینای دندان شما میباشد. در صورتی که در دندان خود در احساس میکنید، مسواک بزنید. وجود باکتری های غذایی در بین دندان ها میتواند موادی تولید کند که به پوسیدگی شما شدت بخشد.

توجه: سعی کنید تا با دقت اطراف محل پوسیده را مسواک بزنید.

توجه: از مسواک با برس های نرم استفاده کرده و هنگام مسواک زدن به هیچ عنوان مسواک را به دندان های خود فشار ندهید.

راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان
از خمیر دندان های فلوراید استفاده کنید

فلوراید یک ماده ی باکتریوستاتیک میباشد بدین معنی که میتواند از دو یا چند برابر شدن باکتری ها در دهان و دندان شما جلو گیری کند. خمیر دندان های فلوراید به وفور در بازار یافت میشود البته باید به این نکته توجه داشت که میزان فلوراید موجود در آنها میتواند به ترتیب ١٠٠- ١۵٠٠ و ۵٠٠٠ ppm باشد.

برای ماندگاری بیشتر میتوانید از خمیردندان های فلوراید ژل استفاده کنید.

آب نمک قرقره کنید

نمک از دیرباز برای التیام بخشیدن به زخم های باز بوده است. اکنون نیز دندان پزشکان در صورت نیاز به بیماران خود قرقره کردن آب نمک را توضیه میکنند، چرا که با خاصیت سود نمک و قدرت کشتار باکتری ها، رشد پوسدگی دندان متوقف شده یا پیشرفت آن کند خواهد شد.

یک قاشق چایخوری نمک خوراکی را در یک فنجان آب گرم ریخته و کاملا به هم بزنید. این حرکت را روزی سه بار و تا مدت لازم تکرار نمایید تا از پیشرفت باکتری های ساینده ی دندان شما جلوگیری شود.
راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان
خوراکی های مفید

آدامس جویدنی: جویدن روزانه ی آدامس ها به خصوص آدامس هایی حاوی xylitol است کمک بسیاری به متوقف کردن پیشرفت پوسیدگی دندان ها می باشد. علاوه بر این، آدامس ها با فعال کردن هر چه بیشتر غدد بزاقی به شستشوی دهان و دندان های شما کمک میکند.
آب: خوردن آب به طور روزانه به مرطوب کردن دهان شما کمک کرده که باعث میشود باکتری های مضر از بین دندان های شما رخت بربندند. اگر دهان شما علیرغم میزان آب مورد استفاده در روز همچنان خشک باقی میاند با یک پزشک متخصص ملاقات کنید.
راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان
پنیر: محققان بر این باورند که کازئین موجود در پنیر می تواند از پوسیدگی بیش از حد دندان جلو گیری کرده و یا روند آن را کند تر کند. همچنین کلسیم پنیر و سایر لبنیات به مقاومت و بهبود جنس دندان ها کمک شایانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصیب نعمتی

      عامل پوسیدگی دندان خمیر دندان است
      اگر خواسته باشید دندان های سالم داشته باشید بایددندانهای خود رافقط باآب نمک مسواک بزنید تاهیچ وقت نیاز به دندان پزشک نداشته باشیدچون آب نمک باعث خنثی شدن اسید می شود و اسیدهایی که ازمواد غذایی موجود دردهان بوجود می آید راازبین می برددیگر اسید ی در دهان باقی نمی ماند که باعث خرابی دندان شودو وقتی شما با خمیردندان مسواک می زنید خود خمیر دندان با دارابودن مواد قندی باعث تولید اسیددر دهان می شوددرنتیجه این اسید تولید شده باعث خرابی دندان می شود وشما هروقت که صورت خود رامی شویید مقداری آب نمک دردهان قرقره کنید ویا با مسواک دندان های خود رابا آب نمک مسواک بزنید تاعلاوه برسلامتی دندان خود باکتری ها وویروسی های دهان خود را ازبین ببرید چون دانشمندان بررسی کرده اند که حدود500نوع باکتری و ویروس در دهان انسان وجوددارد که باآب نمک ازبین می رودوهیچنین آب نمک باعث می شود که شما هیچ وقت به بیماری سرماخوردگی دچارنشویدبا توجه به اینکه بچه های ما دردوره ابتدایی چون با خمیردندان مسواک می زنند. بیشتر دندان هاشان خراب است واگر آنها یاد بگیرند که فقط چند بار درشبانه روز آب نمک قرقره کنندو دندان هاشان راباآب نمک مسواک بزننددندان های آنهاهرگز خراب نخواهدشد . همان طور که می دانید آب دریا شور است واین به این علت است تا آب دریا هیچ وقت اسیدی نشود وآب دریاها همیشه ، برای استفاده موجودات دریایی مفید باشد واگر آب دریا شور نمی بود ،می گندید و با عث خرابی دندان های موجودات دریایی می شد شما فکر کنید اگر دندان یک کوسه یا نهنگ که عمری بسیار طولانی دارد خراب می شدچه اتفاقی می افتاد .شما می توانید بادرست کردن مقداری آب نمک در یک ظرف نوشابه خانواده آن را با یک لیوان کوچک کنار دستشور قرار دهید وهر وقت لیوان شما ازآب نمک خالی شد مقداری آب نمک از ظرف نوشابه خانواده درداخل لیوان ریخته وازآن استفاده کنید.
      این تحقیق به مدت سیزده سال توسط آقای نعمتی اجرا شده وهیچ گونه دندان خرابی نداردودرضمن خود آب نمک سفید کننده دندان می باشد. درحال حاضر بیش ازچهار سال است که اقوام ،دانش آموزان ،خانواده آنهاوعده ای ازهمکاران وهمسایگان ایشان ازاین طرح استفاده می کنند ومشکلی ندارند.
      اگر شما به خمیر دندان عادت کردید ونمی توانید آن راکناربگذارید دندان های خود را بعد ازمسواک زدن حتمأ با آب نمک مسواک بزنید.
      روش ازبین بردن جرم دندان
      برای ازبین بردن جرم دندان اعمال زیر راانجام دهید.
      1-مقدار یک لیوان آب نمک آماده نمایید .
      2-به آب نمک های تهیه شده یک قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه کنید
      3-مقداری آب نمکی که باسرکه مخلوط شده؛ درداخل دهان خود بریزید وبا مسواک خود مسواک بزنید.
      4- شستشوی دندان خود را با آب نمک وسرکه هر ماه یک بار انجام دهید .به این ترتیب شما دندان های سفید مرتبی خواهید داشت وبه دندان پزشک نیازی نخواهید داشت.
      زکات علم نشرآن است امام علی علیه السلام با چاپ 110 برگه بیاد علی بن ابیطالب باعث سلامتی دندان دیگران شوید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج