۳۶۲۸۰۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بیابان‌زدایی ۶۰۰ هکتاری تا پایان برنامه ششم

سه میلیون هکتار کانون‌های بیابانی در کشور وجود دارد که رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از کنترل و بیابان‌زدایی این کانون‌ها تا پایان برنامه ششم به شرط تامین اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی آن خبر داد.

ایسنا: سه میلیون هکتار کانون‌های بیابانی در کشور وجود دارد که رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از کنترل و بیابان‌زدایی این کانون‌ها تا پایان برنامه ششم به شرط تامین اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی آن خبر داد.

خداکرم جلالی اظهار کرد: سطح کانون‌های بیابانی کشور که اخیرا به صورت کامل شناسایی شده است به حدود سه میلیون هکتار می‌رسد که برای هر هکتار بیابان‌زدایی در این سطح به سه میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و اگر تا پایان برنامه ششم توسعه ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این سازمان قرار گیرد به راحتی می‌توانیم از پس کانون‌های بیابانی داخل کشور برآییم.

وی افزود: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه سالانه باید ۶۰۰ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی در کشور صورت گیرد که به حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هر سال نیاز داریم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد: گردوغبار در کشور که دارای منشاء داخلی و خارجی است به دلیل کاهش بارندگی، بیابانی‌تر شدن کشور و خشک‌شدن تالاب‌ها این پدیده و معضل روزبه‌روز در حال توسعه است که البته باید در حوزه داخلی به اجرای طرح‌هایی مانند بیابان‌زدایی، تثبیت شن‌های روان و آبخیزداری و آبخوانداری توجه بیشتری شود تا بتوان آن را کنترل کرد.

جلالی با بیان این‌که براساس آمار اطلاعات حدود یک میلیون هکتار از سطح تالاب‌های کشور طی سال‌های اخیر خشک شده‌اند، گفت: خشک شدن به دلیل کاهش بارندگی و عدم تامین حق‌آبه آن از طریق سدهای ساخته شده بالادستی این تالاب‌هاست که باید رعایت شود و در این زمینه برای احیاء این تالاب‌ها و بیابان‌زدایی مناطق اطراف آن کارهایی مانند آبخیزداری و آبخوانداری که به حفظ آب و خاک کمک می‌کند، گسترش یابد.

وی با اشاره به نزدیک‌تر شدن نظرات وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو در زمینه‌ منابع آبی کشور اعلام کرد: پروژه‌هایی مانند آبخیزداری و آبخوانداری و تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چرا که علی‌رغم این‌که ۵۵ درصد منابع آبی کشور از سفره‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود کمتر از یک درصد بودجه‌ها به آن اختصاص پیدا می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج