جاباما
۳۶۲۸۲۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

زیرزمین یک خانه‌ای قدیمی حوالی ملاصدرا حدود شش سال است که دفتر برنامه‌سازی برادران دوقلوی صفاریان‌پور است. اینجا در ابتدا با هدف آماده‌سازی میزانسن برنامه تیک‌تاک اجاره می‌شود و به مرور دکور برنامه‌های دیگری مثل ارتباط ایرانی، کندو، مداربسته و...

مجله زندگی ایده آل - شیرین كرمی: زیرزمین یک خانه‌ای قدیمی حوالی ملاصدرا حدود شش سال است که دفتر برنامه‌سازی برادران دوقلوی صفاریان‌پور است. اینجا در ابتدا با هدف آماده‌سازی میزانسن برنامه تیک‌تاک اجاره می‌شود و به مرور دکور برنامه‌های دیگری مثل ارتباط ایرانی، کندو، مداربسته و... هم در همین فضا اجرا می‌شود. این استودیو - آفیس با حداقل هزینه دکور شده است.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»
فواد صفاریان‌پور می‌گوید: «برای من و برادرم مهم است از چیزی که دورریز است استفاده درست کنیم. وسایلی که شاید ارزش مادی ندارد اما با کمی تغییر قابل استفاده است.» این روزها این آفیس بیشتر دفتر برنامه‌سازی، مونتاژ و تدوین فواد صفاریان‌پور محسوب می‌شود. او در ادامه از روحیاتش و مراحل اجرای دکور برنامه‌های مختلف در این دفتر ۱۷۴ متری می‌گوید.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

این فضا را برای ساخت برنامه تلویزیونی تیک‌تاک اجاره کردیم. چون اینجا زیرزمین بود و صدا منتقل نمی‌شد، برای ضبط برنامه بسیار مناسب بود. از ابتدا می‌خواستیم برنامه تیک‌تاک را در یک کافه فیلمبرداری کنیم و چون مقدور نبود تصمیم گرفتیم خودمان دکور مناسبی برای این منظور طراحی کنیم. اینجا را به اتفاق آقای بهرنگ سهرابی شبیه یک کافی‌شاپ دکور کردیم. در نهایت به‌قدری این دکور خوب از آب درآمد که تا پایان برنامه همه مخاطب‌ها و همکارها تصورشان این بود که برنامه داخل یک کافی‌شاپ حقیقی ضبط شده است.

شاید آن زمان فکر نمی‌کردیم این فضا به دفتر کار تبدیل شود و بعدها برای دکور برنامه‌های مختلف از آن استفاده کنیم.

به مرور زمان اینجا به استودیوی کاری تبدیل شد و بارها با تغییر دکوراسیون، استفاده‌های مختلفی از این فضا کردیم. بعد از تیک‌تاک، برنامه تلویزیونی ارتباط ایرانی را همین جا کار کردیم. تهیه‌کننده این برنامه آقای اسماعیل میرفخرایی بود و آقای مجید میرفخرایی دکور این برنامه را در همین فضا طراحی کرد.
کوتاه بودن سقف دغدغه اصلی‌مان هنگام طراحی دکور برنامه بود. اما با وجودی که ارتفاع سقف کوتاه بود در تصاویر فیلمبرداری شده فضا بسیار وسیع به نظر می‌رسید.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

از رشد، صحبت و لمس کردن این گیاهان لذت می‌برم. همیشه در مجاورت یک حیات حقیقی بودن لذت‌بخش‌تر است. مراقبت کردن از گل‌ها به من انرژی می‌دهد. خیلی بد است که بهترین گل‌های مصنوعی را با هزینه‌ای بالا می‌خریم و تازه به هم نشان می‌دهیم که ببینید چقدر طبیعی است! مگر ما در قطب شمال زندگی می‌کنیم که گل و گیاه رشد نمی‌کند و گل مصنوعی می‌خریم؟!

پایه‌های این میز قبلا دو لاستیک غیر قابل استفاده تریلی بود. آنها را شسته و ضدعفونی کرده بودیم و به عنوان پایه میز استفاده می‌کردیم اما بعد از حدود دو سال پوسیده شد و آنها را با این فیلترهای کامیون تعویض كردیم.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

این بشکه‌ها مربوط به دکور برنامه مداربسته است. برای من و برادرم مهم است از چیزی که دورریز است استفاده درست کنیم. تمیز کردن بشکه‌های آهنی مستعمل آسان نیست اما بعد از رنگ‌آمیزی شدن کانتر خوبی می‌شود. این بشکه‌ها را آقای مهدی میرباقری در کارگاه خودش رنگساژ و سپس رنگ کرد تا در دکور برنامه مداربسته استفاده کنیم. یک‌سوم هر کدام از این بشکه‌ها برش خورده تا بتواند به دیوار تکیه کند. تخته‌ای چوبی هم روی آن قرار گرفت تا کاربری یک کانتر را پیدا کند.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

برای اینکه از متریال چوبی استفاده کنیم مجبوریم درخت قطع کنیم که از این نظر به محیط زیست آسیب می‌رسد اما بهتر از این است که از پلاستیک یا وسایل مصنوعی دیگر استفاده کنیم و حتی این قبیل متریال‌ها را تولید کنیم. مسلما استفاده از چوب به مراتب بهتر از پلاستیکی است که تجزیه نمی‌شود...
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

میزها و چهارپایه‌های اتاق‌های کار چوبی است. یکی از وسایلی که در دکور هر برنامه بسیار مهم است، صندلی است اما برای فضاهایی مثل اتاق ایده چهارپایه‌هایی چوبی را انتخاب کردیم. نشستن روی این صندلی‌ها کمی سخت است اما نسبت به میز در شرایطی استاندارد قرار دارد. در تایم کاری از رها شدن روی صندلی لذت نمی‌برم. مبلمان راحت برای نشیمن خانه مناسب است تا روی آن لم بدهید.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

اینجا حدود شش سال است که در اجاره ما است. خیلی‌ها تصور می‌کنند اینجا را خریده‌ایم اما این طور نیست و متاسفانه استطاعت برنامه‌سازی در تلویزیون به قدری نیست که بتوانیم جایی را برای برنامه‌سازی خریداری کنیم.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»
شاید خیلی‌ها این تصور اشتباه را بکنند که در کار برنامه‌سازی همه می‌توانند یک زیرزمین اجاره کنند و برنامه بسازند. اما اینجا حداقل‌هایی داشت که این امکان را به ما می‌داد؛ در غیر این صورت مسلما همیشه بهترین گزینه برای برنامه‌سازی استودیویی مناسب است که برای همین منظور در نظر گرفته شده باشد.

نورهای سفید گاهی بیش از حد آزار‌دهنده هستند. شاید به نظر برسد این فضا نور کمی دارد اما به اندازه است. خودم هم فضاهای تاریک را نمی‌پسندم. نور این آفیس به شکلی است که برای مطالعه، دیدن چهره افراد و تشخیص رنگ‌ها مشکلی به وجود نمی‌آورد.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»

می‌خواستیم دیوار شبیه یک پارکینگ واقعی باشد! به همین خاطر این لوله‌ها به شکلی دکوراتیو روی دیوار اجرا شد. این ساعت را هم از فروشگاهی خارج از ایران خریدم. من جزو آن دسته از افرادی هستم که اول دکمه می‌گیرم و بعد برایش لباس می‌دوزم!

دیوار اتاق‌های مختلف اینجا پر از تخته و کاغذ رنگی است. این تخته گچی را خودمان ساخته‌ایم و هر چند وقت یک‌بار جمله روی آن را تغییر می‌دهیم. کاغذهای رنگی روی دیوار هم عموما چهار تاست و برای برنامه‌ریزی هفته‌های یک ماه در نظر گرفته شده است.

خیلی از افرادی که به اینجا می‌آیند اتمسفر حاکم در اینجا را دوست دارند
و دکور متفاوت این دفتر فرهنگی را می‌پسندند. اعتقادات عجیب و غریبی ندارم و خرافاتی هم نیستم اما فکر می‌کنم خوب کردن حال آدم‌ها روی حال خوب خودمان هم اثرگذار است.
دکوراسیون دفتر کار «دوقلوهای صفاریان پور»
عروسک‌های کوچکی از کاپیتان هوک و تن‌تن دو کاراکتر محبوب من در اتاق ایده‌ام حضور دارند!

تیله‌ها سرمایه‌های زندگی من است و هر کدام‌شان یکی از رویاهای کودکی مرا به همراه دارد. اینها را از جمعه بازار خریدم و به آرزوی همیشگی‌ام رسیدم. گاهی با خساست این تیله‌ها را به دوستانم هدیه می‌دهم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین

      ای جان این 2تا داداش عالین. دست مریزاد

    • بدون نام

      چرا بعد از بروز رسانی عکسا باز نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج