۳۶۲۸۵۶
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

جهان در ۲۱۷۵ نابود می‌شود؟

نام سیارک «۱۰۱۹۵۵ بن‌نو» این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می‌شود. این سیارک با قطر ۵۰۰ متر قرار است سال ۲۱۳۵ عبور نزدیکی از زمین داشته باشد و همین مسئله باعث نگرانی‌هایی درباره احتمال تغییر مسیر آن و برخودش با زمین شده است.

خبرآنلاین: نام سیارک «۱۰۱۹۵۵ بن‌نو» این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می‌شود. این سیارک با قطر ۵۰۰ متر قرار است سال ۲۱۳۵ عبور نزدیکی از زمین داشته باشد و همین مسئله باعث نگرانی‌هایی درباره احتمال تغییر مسیر آن و برخودش با زمین شده است.
جهان در 2175 نابود می‌شود؟

سیاک بن‌نو(Bennu) مورد آشنایی برای علاقه‌مندان به نجوم است. این سیارک از زمین قابل مشاهده است چون هر شش سال یک بار از مدار زمین عبور می کند. اما این سیارک بر اساس محاسبات صورت گرفته قرار است در سال ۲۱۳۵ از میان زمین و ماه عبور کند. این مسئله نگرانی‌های بسیاری را درباره احتمال تغییر مسیر این سیارک و برخورد آن با زمین ۴۰ سال پس از این عبور به وجود آورده است. برخی محققان این مسئله را یک خطر جدی می‌دانند و می‌گویند برخورد این سیارک با زمین می‌تواند قدرتی ۲۰۰ برابر بیشتر از بمب هسته‌ای که در هیروشیما منفجر شد داشته باشد.

این سیارک یکی از سیارک‌های آپولو است که کشف آن توسط پروژهٔ «لینیر» بررسی سیارک‌های نزدیک به زمین لینکلن (LINEAR) در ۱۱ سپتامبر ۱۹۹۹ صورت گرفت. این سیارک به صورت بالقوه برای زمین یک سیارک برخوردی به حساب می‌آید و سالهاست که درباره احتمال آن بحث شده است.
در جدول ریسک Sentry در مقیاس خطر پالرمو سومین مورد ذکر شده است. قرار است ماه آینده ناسا در ماموریت اسیریس-رکس کاوشگر خود را به سیاره بفرستند تا در سال ۲۰۲۳ نمونه‌های خود را از این سیارک برای مطالعات بیشتر به زمین بیاورد.

جهان در 2175 نابود می‌شود؟

اُسیریس-رِکس (Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security, Regolith Explorer)، و یا (OSIRIS-REX)، به معنای ریشه‌ها، تفسیر طیفی، شناسایی منابع، ایمنی، سنگپوش (لایهٔ بیرونی سیارک یا سیاره)، یک مأموریت برنامه‌ریزی شدهٔ ناسا برای بررسیِ سیارک و بازگرداندن نمونه است. راه اندازی این پروژه برابر برنامه‌ریزی قبلی، قرار است در ۸ سپتامبر ۲۰۱۶ انجام شود.
کاوشگر اُسیریس-رکس در این ماموریتِ «بررسی و بازگشت» یک نمونه برگرفته از سیارک ۱۰۱۹۵۵ بن‌نو که یک سیارک کربنی است را برای تجزیه و تحلیل دقیق با خود به زمین خواهد آورد. انتظار می‌رود بررسی این مواد دانشمندان را قادر به یادگیری بیشتر در مورد زمان قبل از شکل گیری و تکامل سامانهٔ خورشیدی، مراحل اولیهٔ شکل‌گیری سیاره، و منبع ترکیبات آلی که منجر به پیدایش زندگی در زمین شده کند.

اطلاعات جمع آوری شده در جریان این کاوش، به دانشمندان در زمینه درک این که چگونه مسیر این سیارک تحت تاثیر جذب و تابش نور خورشید به صورت گرما قرار می گیرد، کمک می کند.

جهان در 2175 نابود می‌شود؟

در مقابل نگرانی برخی که می‌گویند این سیارک می‌تواند زمین را در سال ۲۱۷۵ نابود کند دانشمندان دیگر می‌گویند که نباید زیاد نگران بود. به گفته آنها احتمال اینکه نیروی گرانش بتواند این سیارک را از مسیرش خارج کند و به سمت زمین بکشاند پایین است. از سوی دیگر این سیارک مدتهاست تحت نظر دانشمندان قرار دارند و هر نوع تغییر مسیر آن رصد می‌شود و در صورت محاسبه خطر می‌تواند برای آن اقدام‌های لازم صورت بگیرد.
یکی از مهمترین کاوش‌ها ماموریت اُسیریس-رِکس است که شناخت کاملی نسبت به این سیارک فراهم می‌کند. اگر مسیر این سیارک هم تغییر کند دانشمندان می‌گویند حداقل ۴۰ سال زمان وجود دارد تا خودشان را برای خوش‌آمد گویی به آن آماده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیدرمضانی

      تا اون موقع علم اونقدی پیشرفت میکنه که با بمب های اتمی قبل ازاین که به زمین برخورد کنه اونرو منفجر کنند.

    • مهدی متین

      تا زمانی که ایشالا آقا امام زمان (عج) ظهور نکردند ، صحبت درباره ی نابودی زمین و دنیا و از این جور چیزا...
      بهیوده و عبث هس.

    • حسن

      خیلی دور است ، انشاالله که هرچه زودترنابودبشه

    • مهدی

      ای بابا سال 2012 هم میگفتن یه شهاب سنگ میخوره تو زمین و زمینو منفجر میکنه ولی اون یه نظریه و بهتره بگیم یه دروغی بیش نبود اینم یه نظریس ، تازه بقول دوستمون تا اون موقع علم اونقدر پیشرفت کرده که دانشمندا بتونن هر تحدیدی برای زمین رو از بین ببرن.

    • فروشگاه

      اگه بیدار بودم ایمیل بزن قبل ویرانی بیدار بشیم

    • بدون نام

      داشت تلویزیون راجبش صحبت میکرد ناسا اعلام کرده مسیرش رو تغییر میدن تا اون موقع علم هم خیلی خیلی پیشرفت کرده

    • پپه

      امیدوارم بخوره ب زمین همه با هم بمیریم راحت شیم از اینهمه دروغ و زندگی مزخرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج