۳۶۲۹۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

همکاری ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی

نخستین قرارداد همکاری ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت بین پتروشیمی کیان و شرکت لینده آلمان نهایی شد.

خبرگزاری ایرنا: نخستین قرارداد همکاری ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت بین پتروشیمی کیان و شرکت لینده آلمان نهایی شد.
به گزارش وزارت نفت، قرارداد تامین تکنولوژی و آماده سازی برای انجام طراحی پایه (FEED) واحد الفین پتروشیمی کیان با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به امضای مدیران ارشد دو شرکت طرف قرارداد رسید.
شرکت پتروشیمی کیان در سال 1391 به منظور اجرای طرح الفین 12 در زمینی به مساحت 78 هکتار در فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه تأسیس شد.

الفین دوازدهم به صورت یک مجتمع الفین- آروماتیک به همراه واحدهای پایین دستی با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون و ۴۷۸ هزار تن محصولات میانی و نهایی، بزرگترین مجتمع متمرکز پتروشیمی در جهان محسوب می شود.

این طرح عظیم شامل واحدهای پیش تفکیک خوراک مایع، آروماتیک، الفین، اتیل بنزن، آلفا الفین، پروپیلن اکساید و بوتادین است که تولید انواع محصولات از خانواده آروماتیک ها، زایلین ها و صنایع پایین دستی اتیلن را در بر می گیرد.

میزان خوراک سالانه پیش بینی شده در این طرح بیش از ۴.۵ میلیون تن، شامل سه هزار تن میعانات گازی از محل فازهای ۴ و ۵ و ۹۰۰ هزار تن اتان از محل فازهای ۱۳ و ۱۴ میادین گازی پارس جنوبی و همچنین ۳۵۰ هزار تن C۳+ از الفین های پنجم و یازدهم و ۳۴۰ هزار تن برش سبک از آروماتیک چهارم است.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان مالکیت 60 درصد طرح یادشده را در اختیار دارد.

لینده، بزرگترین تولیدکننده گازهای صنعتی در جهان است؛ سهام این شرکت در همه بازارهای بورس اوراق بهادار موجود در آلمان، از جمله بورس فرانکفورت، معامله می شود. این شرکت با توجه به میزان قیمت سهام، در فهرست ۳۰ شرکت نخست شاخص دکس(مهمترین شاخص سهام در آلمان) قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج