۳۶۳۰۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راهکارهایی برای خروج بازار خودرو از رکود

با اینکه زمان زیادی از فروش قسطی خودرو با تسهیلات ۲۵میلیون تومانی می‌گذرد؛ اما هنوز هم این طرح با واکنش‌های زیادی روبه‌رو است. درواقع هرگاه صحبت از شرایط خودرو و بازار این محصول می‌شود، منتقدان دوباره پای طرح فروش خودرو با وام ۲۵میلیون تومانی را وسط می‌کشند.

روزنامه فرهیختگان: با اینکه زمان زیادی از فروش قسطی خودرو با تسهیلات ۲۵میلیون تومانی می‌گذرد؛ اما هنوز هم این طرح با واکنش‌های زیادی روبه‌رو است. درواقع هرگاه صحبت از شرایط خودرو و بازار این محصول می‌شود، منتقدان دوباره پای طرح فروش خودرو با وام ۲۵میلیون تومانی را وسط می‌کشند.

برخی هم اعتقاد دارند که رکود بازار خودرو با این طرح رفع نشده است. نکته‌ای که در این میان مغفول مانده این است که در صورتی که این تسهیلات ارائه نمی‌شد، بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه که نیاز به خرید خودرو داشتند، بدون خودرو می‌ماندند. درواقع دوران خرید نقد خودرو به پایان رسیده است. این موضوع نه‌فقط در کشور ما، بلکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته هم وجود دارد. اما در ایران به دلیل اینکه شکاف طبقاتی زیاد است، قشر متوسط و ضعیف جامعه مجبور به خرید قسطی خودرو است چون بودجه‌ای برای پرداخت نقدی ندارد. اما درباره خرید اقساطی خودرو با تسهیلات ۲۵میلیون تومانی اشکالاتی وجود داشت که امیدواریم اگر تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تکرار این طرح است، این اشکالات رفع شود.

همان زمان با اجرای این طرح به نعمت‌زاده پیشنهاد شد که منابع تسهیلات، باید به شرکت‌های لیزینگ داده شود و بانک‌ها هم درگیر می‌شدند. اما در طرح اخیر خرید خودرو اقساطی خودروسازها درگیر شدند، در صورتی که این گروه نباید درگیر این داستان می‌شدند. چراکه وظیفه آنها تولید و عرضه خودرو به بازار است. در صورتی که شرکت‌های لیزینگ وارد می‌شدند، قرارداد میان این شرکت‌ها، بانک و خریدار خودرو بود و هر سه طرف منتفع می‌شدند و در نتیجه خودروساز هم تولید خودش را می‌فروشد.

درواقع پیشنهاد ما هم این بود، نه اینکه مستقیم این وام در اختیار مردم قرار بگیرد آن هم با ضمانت خودروساز که احتمال این وجود دارد که برگرداندنش کمی مشکل باشد. اما برای خروج بازار خودرو از رکود، فقط نباید به سیاست‌های تسهیلاتی روی آورد. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که تاکنون درباره آن صحبت می‌شود و بدون هیچ‌گونه عملی، بحث جایگزینی خودروهای فرسوده است. براساس آمارها سالانه ۵۰۰ هزار خودرو باید از رده خارج شود. زمانی که نه خودروساز تولید بالایی دارد و نه بخشی از این تولیدات به سمت جایگزینی با خودروهای فرسوده می‌رود، و نه صادرات داریم و از همه مهم‌تر توان خرید مردم هم پایین است، رکود بر بازار خودرو حاکم می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج