۳۶۳۱۶۱
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

مشخصات و قیمت مزدا ۳ جدید

مزدا نسل جدید سدان کامپکت و محبوب خود را با بهینه‌سازی‌های متعددی عرضه کرده است تا روند فروش موفق آن ادامه یابد.

zoomit.ir - حسین ریاحی: مزدا نسل جدید سدان کامپکت و محبوب خود را با بهینه‌سازی‌های متعددی عرضه کرده است تا روند فروش موفق آن ادامه یابد.

مشخصات و قیمت مزدا 3 جدید

مزدا ۳ محبوب‌ترین خودروی تولیدی سازنده‌ی خود است که به لطف طراحی جذاب، امکانات رفاهی خوب، قیمت مناسب و لذت رانندگی بالا، همواره علاقه‌مندان زیادی داشته است. این خودرو در بازار داخلی ایران نیز بسیار محبوب است.

نسل فعلی مزدا ۳ هاچ بک و سدان این هفته بارزترین و چشمگیرترین بهینه‌سازی‌ها را از زمان عرضه‌ی خود در سال ۲۰۱۴ تجربه کرد. این تغییرات هر چند در بخش ظاهری جزئی هستند اما در بخش ایمنی فعال و سیستم‌‌های دینامیک خودرو تغییرات بسیاری را تجربه کرده‌اند.

همانند سابق، مزدا ۳ با هر دو بدنه‌ی سدان و هاچ‌بک در تیپ‌های Neo، Maxx، تورینگ، SP25، SP25 GT و SP25 Astina قابل سفارش است. پیشرانه‌ها نیز از انواع ۲ یا ۲.۵ لیتری هستند که می‌توانند به همراه جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی یا شش سرعته‌ی خودکار عرضه گردند.

مشخصات و قیمت مزدا 3 جدید

تغییراتی که در میانه‌ی عمر این مدل اعمال شده‌اند در وهله‌ی نخست شامل شامل تغییرات نامحسوسی در بخش جلوپنجره است که طراحی آن نسبت به قبل کمی گود‌تر و عمیق‌تر شده است. همچنین در تمامی مدل‌ها حتی نسخه‌ی پایه‌ی Neo نیز از چراغ‌های مه شکن LED استفاده شده است. تمامی نسخه‌های مزدا ۳ جدید از آینه‌های الکتروکرومیک برخوردار خواهند بود که در تیپ‌های تورینگ و بالاتر عملکرد این آینه‌ها بصورت خودکار است.

به علاوه، مدل‌های SP۲۵ جی‌تی و آستینا از رینگ‌های آلومینیومی جدید استفاده می‌کنند و در چراغ‌های اصلی خود نیز از لامپ‌های LED به همراه لامپ‌های روشنایی در روز (DRL) برخوردار هستند. سایر مدل‌ها همچنان از چراغ‌های هالوژن قبلی اما با طراحی جدیدی استفاده خواهند کرد.

مشخصات و قیمت مزدا 3 جدید

در داخل کابین از نشان دهنده‌هایی با طراحی ساده‌تر و غریبیلک فرمان با طراحی جدید استفاده شده است؛ ورودی‌های USB هم به کنسول مرکزی تغییر مکان داده‌اند. مدل‌های GT و Astina به سیستم نمایشگر سربالا (HUD) رنگی مجهز خواهند شد. ضمنا سیستم ارتباطی و سرگرمی MZD در مدل‌های Maxx و بالاتر به صفحه نمایش جدید و رادیوی دیجیتال DAB+ مجهز خواهد شد. در تیپ‌های تورینگ و بالاتر نیز ترمز پارک به انواع الکترونیک تغییر یافته که باعث افزایش فضای داخل کابین شده است.

مدل پایه‌ی Neo که پر فروش‌ترین تیپ مزدا ۳ است (این مدل ۳۵ درصد از فروش این خودرو را به خود اختصاص داده است در حالی که مدل Maxx به میزان ۳۰ درصد، مدل‌های تورینگ، SP۲۵ و SP۲۵ GT نزدیک به ۱۰ درصد و مدل Astina تنها ۵ درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند) همچنان از نمایشگر لمسی و دوربین دید عقب بی‌بهره خواهد بود که البته با پرداخت ۶۵۰ دلار می‌توان دوربین دید عقب را در این خودرو نصب کرد. سایر مدل‌ها همگی از سیستم رهیاب ماهواره‌ای بهره مند خواهند بود.

مشخصات و قیمت مزدا 3 جدید

تمامی نسخه‌های مزدا ۳ حالا دیگر مجهز به سیستم ترمز خودکار در سرعت‌های پایین هستند؛ مزدا این سیستم را پشتیبانی هوشمند ترمز شهری می‌نامد که اختصارا (SCBS) خوانده می‌شود. تمامی نسخه‌های بالاتر از تیپ Neo از این سیستم برای حرکت به سمت عقب نیز برخوردار هستند. همچنین در این تیپ‌ها که شامل Maxx و بالاتر می‌شوند سامانه‌های هشدار نقطه کور و هشدار ترافیک نیز موجود است. مدل‌های بالاتر مزدا ۳ همچنین به دو سیستم هشدار تمرکز راننده و هشدار انحراف از خطوط مجهز هستند که پیش از این تنها در محصولات لوکس‌تر مزدا اعم از CX-۵ موجود بودند. این دو آپشن سابقا در مزدا ۳ تنها به صورت سفارشی قابل نصب بودند.

امکان سفارش سیستم تشخیص علایم جاده برای مزدا ۳ جدید در برخی بازارها وجود دارد و سامانه‌ی جدید این شرکت با نام G-Vectoring Control نیز روی این خودرو قابل سفارش است، این سیستم با دریافت ورودی فرمان و تحلیل آن، میزان گشتاور ارسالی به هر چرخ را تنظیم می‌کند.

مشخصات و قیمت مزدا 3 جدید

کاهش گشتاور ارسالی به چرخ ها سبب انتقال وزن خودرو به سمت محور جلو می‌شود که در تئوری مانند این است که در یک پیست پای خود را از روی پدال گاز بردارید. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی می‌توانید مقاله‌ی آشنایی با فناوری G-Vectoring را مطالعه کنید.

مزدا ادعا می‌کند که توانسته پایداری خودرو در خط مستقیم، چسبندگی تایرها و راحتی رانندگی را بهبود بخشد و این کار از طریق انجام اصلاحاتی در فنرها، کمک فنر‌ها و ضربه‌گیرها انجام شده است. همچنین به گفته‌ی مزدا ارتعاشات و لرزش‌ها نیز در مدل بهینه سازی شده‌ی مزدا ۳ به حداقل رسیده است.

مشخصات و قیمت مزدا 3 جدید

در انتها نیز مزدا، سه رنگ جدید را نیز به رنگ‌های این مدل اضافه کرده است، که شامل خاکستری ماشینی متالیک، نقره‌ای سونیک متالیک و آبی میکا اترنال هستند. قیمت مدل‌های مختلف مزدا ۳ از تیپ Maxx و بالاتر تنها به مقدار چند صد دلار افزایش یافته است؛ اما در مقایسه با مدل قبلی مجهز به آپشن‌های ایمنی اضافی می‌توان گفت که قیمت این خودرو در حقیقت کاهش نیز یافته است.

مشخصات و قیمت مزدا 3 جدید

مزدا ۳ جدید در طی حیات خود فروشی حدود ۳۳۵۰ دستگاه در ماه را تجربه کرده است اما امسال فروش این خودرو ۱.۷ درصد کاهش را تجربه کرد و همچنان در بازار فروش پس از تویوتا کرولا و هیوندای i۳۰ قرار داد. مزدا برنامه دارد تا فروش ماهانه‌ی این خودرو را برای سال آینده به تعداد ۳۲۰۰ خودرو در ماه برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و فیمت؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج