۳۶۳۱۶۲
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا

در سراسر دنیا و برای تهیه و پخت انواع غذاها، طعم‌های گوناگونی به کار می‌رود که به فرهنگ و نوع ذائقه مردم هر خطه بستگی دارد. طعم تند، یکی از طعم‌های مورد استفاده در غذای بسیاری از مردم دنیاست. در این مقاله به معرفی تندترین فلفل‌های دنیا می‌پردازیم...

وب‌سایت کجارو - فرشته کمال منش: در سراسر دنیا و برای تهیه و پخت انواع غذاها، طعم‌های گوناگونی به کار می‌رود که به فرهنگ و نوع ذائقه مردم هر خطه بستگی دارد. طعم تند، یکی از طعم‌های مورد استفاده در غذای بسیاری از مردم دنیاست. در این مقاله به معرفی تندترین فلفل‌های دنیا می‌پردازیم.

تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا

طعم‌های تند در غذاهای مختلف سراسر دنیا معمول و رایج بوده و فلفل‌ها منبع اولیه تندی انواع مختلف سس‌ها و غذاها هستند. احساس سوزش فلفل‌های تند، از مقدار کاپسایسین (capsaicin) موجود در آنها می‌آید و با استفاده از مقیاس اسکوویل (Scoville - مقیاسی برای سنجش میزان تندی) اندازه‌گیری می‌شوند. در ادامه برخی از تندترین فلفل‌های سراسر دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. فلفل‌های سرانو (Serrano Chilies)

فلفل‌های سرانو یک ماده غذایی متداول در تهیه سس‌های مکزیکی هستند که از نظر میزان تندی، در پایین‌ترین سطح قرار دارند و میزان تندی آنها بر اساس مقیاس اسکوویل بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ واحد است.
تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا

۲. فلفل‌های آجی (Aji Chilies)

فلفل‌های آجی که انواع مختلفی دارند برای استفاده در غذاهای «پرویی» رایج هستند و میزان تندی آنها براساس مقیاس اسکوویل بین ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ واحد است.
تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا

۳. فلفل‌ پیری‌پیری (Piri-Piri Chilli)

فلفل‌های پیری‌پیری که فلفل چشم پرنده آفریقایی (African bird's eye chilli) نیز نامیده می‌شوند، در سراسر آفریقا رشد می‌کنند و میزان تندی آنها براساس مقیاس اسکوویل به ۱۷۵۰۰۰ واحد می‌رسد و در تهیه سس پیری‌پیری پرتقالی استفاده می‌شود.
تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا
۴. فلفل چشم پرنده (Bird's eye Chilli)

فلفل چشم پرنده که به نام فلفل تای (thai chilli) نیز شناخته می‌شود، معمولا در جنوب شرقی آسیا یافت شده و میزان تندی آن براساس مقیاس اسکوویل بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۲۵۰۰۰ واحد است.

تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا
۵. فلفل اسکاچ بونت (Scotch Bonnet Chilli)

فلفل اسکاچ بونت عمدتاً در جزایر کارائیب یافت می‌شوند و میزان تندی آن بر اساس مقیاس اسکوویل بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰۰ واحد است. این فلفل‌ها به دلیل تندی خاص و شیرینی که هنگام استفاده در سس‌ها ایجاد می‌کنند، شناخته شده هستند.

تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا
۶. فلفل هابانرو (Habanero Chilli)

میزان تندی فلفل هابانرو براساس مقیاس اسکوویل بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰۰ واحد است و به‌طور فراوان در مکزیک و آمریکای جنوبی رشد می‌کنند.

تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا
۷. فلفل ساوینا هابانروی قرمز (Red Savina Habanero)

فلفل ساوینای قرمز گونه‌ای از فلفل هابانرو است که در کالیفرنیا تولید شده و از گونه‌های نرمال اولیه تندتر است. میزان تندی این فلفل بر اساس مقیاس اسکوویل ۵۷۷۰۰۰ واحد است.

تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا
۸. فلفل کارولینا ریپر (Carolina Reaper)

فلفل کارولینا ریپر، ترکیب دورگه‌ای از دو فلفل قست و هابانروی قرمز، تندترین فلفل دنیاست که میزان تندی آن بر اساس مقیاس اسکوویل به ۱۵۶۹۳۰۰ واحد می‌رسد.
تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا
۹. فلفل‌های قست (Ghost Chilli)

فلفل‌های بات جلوکیا (Bhut Jolokia) که با نام فلفل قست نیز شناخته می‌شوند، گونه‌ای فلفل تند است که در درجه اول در هند تولید می‌شود و میزان تندی آن بر اساس مقیاس اسکوویل بین ۸۵۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ واحد است. این فلفل قبل از تولید فلفل کارولینا ریپر (Carolina Reaper)، تندترین فلفل دنیا محسوب می‌شد.
تندترین فلفل‌ های سراسر دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فلفل گست نه قست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج