۳۶۳۴۰۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حملات سایبری به زیر آب رفت

آمریکا از زیردریایی‌های جاسوسی خود برای حمله سایبری به دیگر کشورها استفاده می‌کند.

وب سایت سایبربان: آمریکا به تازگی از نوع خاصی از زیردریایی‌ها استفاده کرده است که از آن‌ها، برای حملات سایبری به سایر کشورها استفاده می‌کند. در صورتی که این ادعای آمریکایی‌ها صحت داشته باشد، جهان باید در انتظار رخدادهای غیر قابل تصوری در دنیای حملات سایبری باشد.
حملات سایبری به زیر آب رفت

درحقیقت، این زیردریایی‌ها بخش مهمی از راهبرد سایبری آمریکا هستند. دولت آمریکا ادعا می‌کند که از این زیردریایی‌ها فقط به عنوان دیوار دفاعی در مقابل حملات استفاده می‌کند، اما شفاف‌سازی‌های برخی از مقامات واشنگتن نشان داده که این طور نیست و قطعاً زیردریایی‌های مذکور، کاربردی فراتر از امور دفاعی دارند.

مایکل جبالی (Michael Jabaley)، افسر مسئول زیردریایی ارتش آمریکا، در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: «ظرفیت بالای دفاعی با بودجه‌ی بالا وجود دارد؛ اما من نمی‌توانم زیاد در مورد آن صحبت کنم، فقط در این حد بدانید که زیردریایی‌های زیادی در خط مقدم حملات سایبری وجود دارند که از آخرین فناوری‌ها بهره می‌برند.»

ظاهراً بر اساس برخی اطلاعاتی که منابع ناشناس منتشر کرده‌اند، این زیردریایی‌ها که «خدمات خاموش» (silent service) نامیده می‌شوند از دهه‌ی ۱۹۷۰ کار خود را در نزدیکی سواحل روسیه آغاز کردند. امروزه، این زیردریایی‌ها مجهز به آنتن‌های پیچیده و ابزارهای کنترل ترافیک اطلاعات هستند.

در سال 2013 و در پی حمله‌ی جاسوسی به ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، اطلاعات یکی از این زیردریایی‌های جاسوسی و هکر به نام آناپولیس (Annapolis)، افشاء شد و نشان داد که در هفته، هزاران حمله‌ی سایبری از طریق این زیردریایی انجام می‌شده است.

طبق این اطلاعات افشا شده، این زیردریایی و دیگر زیردریایی‌های ارتش آمریکا، به مناطق درون منطقه‌ای کشورهای مختلف رفته و از داخل خود این کشور و به‌وسیله‌ی ابزارهای جاسوسی مدرن، به هک شبکه‌های این کشور می‌پردازند و یا اطلاعات لازم برای جنگ‌های احتمالی در آینده را به دست می‌آورند.

این در حالی است که ارتش این کشور اعلام کرده به دنبال ساخت پهپادهای زیردریایی برای اجرای مانورهای دریایی است. تولید این پهپادها احتمالاً با اهداف جاسوسی انجام شده و حملات سایبری به دیگر کشورها را افزایش خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج