۳۶۳۷۳۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سرانه آرایش بیش از سرانه بیمه!

رئیس پژوهشکده بیمه روز گذشته اظهار نظر‌های جالبی درباره سرانه بیمه در ایران و مقایسه آن با دیگر سرانه‌ها داشته است، آن‌چنان که از گفته‌های او چنین بر می‌آید که سرانه آرایش در ایران بیشتر از سرانه بیمه است، همان‌طور که خرید لباس برای ایرانیان نسبت به بیمه عمر اهمیت بیشتری دارد.

روزنامه آرمان - حجت صالحی: رئیس پژوهشکده بیمه روز گذشته اظهار نظر‌های جالبی درباره سرانه بیمه در ایران و مقایسه آن با دیگر سرانه‌ها داشته است، آن‌چنان که از گفته‌های او چنین بر می‌آید که سرانه آرایش در ایران بیشتر از سرانه بیمه است، همان‌طور که خرید لباس برای ایرانیان نسبت به بیمه عمر اهمیت بیشتری دارد.

آمارها نشان می‌دهد ایران دومین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه و هفتمین کشور در جهان در این زمینه است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران بعد از عربستان، بیشترین میزان مصرف لوازم آرایشی را در خاورمیانه دارد.

زنان ایرانی ده‌ها تریلیون تومان آرایش می‌کنند!

کل مصرف لوازم آرایشی در خاورمیانه در سال ۲۰۰۸ در حدود ۷/۲ میلیارد دلار است که با میانگین رشد حدود هشت درصد در سال، بعد از کشورهای اروپای شرقی بالاترین رشد را دارد و این بدان علت است که تقریبا نیمی از جمعیت منطقه زیر ۳۰ سال هستند. در عین حال ۱۴ میلیون خانم ایرانی از نظر مصرف لوازم آرایشی گوی سبقت را تقریبا از کل کشورها منطقه ربوده اند، به نحوی که تقریبا ۲۹ درصد کل مصرف‌کنندگان منطقه خاورمیانه را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر اگر جمعیت زنان خاورمیانه ۱۵۵ میلیون نفر باشد، ۹ درصد این زنان یعنی ۱۴ میلیون نفر زنان ایرانی حدود یک سوم یعنی ۲/۱ میلیارد دلار هزینه لوازم آرایشی از ۷/۲ میلیارد دلار بازار لوازم آرایشی خاورمیانه را پرداخت می‌کنند.

این رتبه خیره‌کننده در مصرف مواد شیمیایی آرایشی در حالی است که سهم بالایی از این کالاها قاچاق هستند و بدون هیچ‌گونه نظارت کیفی در بازارها به فروش می‌رسند. سهم ایران در سال ۹۴ از بازار لوازم آرایشی در خاورمیانه دو میلیارد و یک صد میلیون دلار است که این به معنای آن است که ۳۰ درصد بازار فروش این لوازم به ایران تعلق دارد که موسسه تحقیقات بین‌الملل در لندن این رقم را در ایران پنج میلیارد دلار اعلام کرده است. بر اساس آمارها در سال ۹۴، ۱۷ میلیون زن ایرانی هر ساله ۱۰ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند!

این در حالی است که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد بازارهای لوازم آرایشی ایران در اختیار چین، ترکیه و تایلند قرار گرفته است؛ کشورهایی که هر ساله میلیون‌ها دلار از صادرات لوازم آرایشی بهداشتی به ایران سود می‌برند! همچنین به گزارش ایلنا،‌ رئیس فدراسیون مد و پوشاک ایتالیا هدف شرکت‌های زیر مجموعه این فدراسیون را ارتباط مستقیم با مشتریان ایرانی عنوان کرد زیرا ایرانی‌ها سالیانه پنج میلیارد یورو برای خرید لباس در سایر کشورها هزینه‌ می‌کنند که عمده این پوشاک‌ها، برند هستند.

جامعه ما برای بیمه اهمیت قائل نیست

بررسی این آمارها در حالی است که به گفته رئیس پژوهشکده بیمه سرانه هزینه آرایش در ایران و خرید لباس بیش از بیمه است. به گفته عضو هیات مدیره بیمه ایران در حالی که بیمه‌های عمر در دنیا به‌طور میانگین نیمی از بازار بیمه جهان را در اختیار دارند، این میزان در ایران تنها ۱۰ درصد است. به گزارش ایلنا، محمد حیدری اظهار داشت: به‌طور کلی ضریب نفوذ بیمه در ایران بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است، در حالی که این شاخص در دنیا عدد هشت را نشان می‌دهد، ضریب نفوذ بیمه در ایران بین ۲/۱ تا ۳/۱ است. او با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولات شرکت‌های بیمه در ایران به بیمه‌های مسئولیت مربوط می‌شود و بیمه عمر چندان در بین عامه مردم شناخته شده نیست، اظهار داشت: بخشی از دلیل مغفول ماندن بیمه عمر در ایران به این نکته مربوط می‌شود که اغلب مردم آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای آینده قلمداد می‌کنند. رئیس پژوهشکده بیمه درباره رشد ضریب نفوذ بیمه در ایران اظهار داشت: سال ۱۳۹۰ ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی ۳۷/۱ درصد بود. این رقم در سال‌های بعد از آن به ترتیب به ۸۵/۱ و ۷۳/۱ و سرانجام به ۹/۱ درصد تا سال ۹۴ رسیده که این آمار موید آن است که این صنعت روند در حال توسعه‌ای را در پیش گرفته است.

امیر صفری افزود: به علاوه، این ضریب، ضریب نفوذ بخشی از بیمه‌های بازرگانی است که با لحاظ بیمه بازنشستگی و سایر بیمه‌های مرتبط، این ضریب عملا بالای پنج درصد برآورد می‌شود. او تصریح کرد: برخی از خانم‌های ایرانی از طبقه مالی متوسط و حتی پایین‌تر، لباس عروسی را فقط برای یک بار عروسی می‌خرند و حاضر نیستند با وجود عدم استطاعت مالی کافی دوباره آن را در عروسی بعدی استفاده کنند، اما بیمه عمر اصلا برای آنها اولویت ندارد. صفری گفت: مردم عادی ما با آگاهی کافی از بیمه، شب‌ها برای صرف شام در صف رستوران‌ها می‌ایستند، اما به ندرت در مورد بیمه عمر با یکدیگر صحبت می‌کنند. اینها تفاوت در انتخاب و اولویت است.

جامعه ما برای بیمه همین‌قدر اهمیت قائل است. صفری ادامه داد: بسیاری از ایرانی‌هایی که از رفاه مالی بالایی برخوردارند و مدرن‌ترین خودروهای سواری آلمانی را سوار می‌شوند و با بیمه نیز آشنایی کافی دارند، بیمه عمر ندارند، اما خیلی از آلمانی‌هایی که حتی استطاعت خرید خودروهای سطح متوسط خود را ندارند، حداقل یک بیمه‌نامه عمر را دارند. او با بیان اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد با پایه بانکی است گفت: جامعه ما با آگاهی کافی از بانک و بیمه، پس‌انداز خود را نزد بانک می‌سپارد و اقبال کمتری به بیمه دارد.

رئیس پژوهشکده بیمه در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان اطلاعات و دانش بیمه‌ای مردم کشور را افزایش داد؟ افزود: در این‌باره دو موضوع حائز اهمیت است، اول اینکه چگونه می‌توان آگاهی و دانش مردم را در مورد بیمه افزایش داد و بیمه را در جامعه گسترش داد و نهادینه کرد و دیگر اینکه چگونه می‌توان مردمی را که به بیمه اعتماد کرده‌اند را حفظ کرد؟ در هر دو مورد صنعت بیمه شامل بیمه مرکزی سهم و مسئولیت بالایی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج