جاباما
۳۶۳۷۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنامه گالری‌های تهران در دومین ماه تابستان

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران نمایشگاه‌های متنوعی را از هنرهای تجسمی برای علاقه‌مندان به هنر تدارک دیده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران نمایشگاه‌های متنوعی را از هنرهای تجسمی برای علاقه‌مندان به هنر تدارک دیده‌اند.

چهار نقاش جوان مجموعه‌ای از آثار خود را در یک نمایشگاه گروهی ارایه می‌کنند. در این نمایشگاه، آثاری از امین باقری، سولماز نباتی، هما حسینیان و سینا ایران‌نژاد به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

برنامه گالری‌های تهران در دومین ماه تابستان

این نمایشگاه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ در گالری «علیها» به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم، شماره ۳۱، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ۲۶ مرداد (به‌جز شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

آرت‌سنتر

نمایشگاهی از آثار دهه‌های مختلف کاری زنده‌یاد پرویز کلانتری از دهه‌ی ۳۰ تا ۹۰ در مراسم بزرگداشت این هنرمند افتتاح می‌شود. این آثار از سوی خانواده‌ی او، مجموعه‌داران و مجموعه‌ی آرت‌سنتر برای این نمایشگاه جمع‌آوری شده است.

نقاشی درویش به‌عنوان یکی از نخستین کارهای پرویز کلانتری نیز در این مراسم رونمایی خواهد شد.

بزرگداشت پرویز کلانتری روز جمعه، ۱۵ مردادماه، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در آرت‌سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۵، انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود.

گالری عقیلی

نمایشگاه آثار نقاشی ادیسه لطفی با عنوان «راز هستی» گشایش می‌یابد. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر نقاشی در سبک انتزاعی و غیرفیگوراتیو است و دلیل عنوان «راز هستی» نگاه معماگونه و رازآلود این هنرمند نقاش به جهان اطراف خود است.

نمایشگاه «راز هستی» از ۱۵ تا ۲۱ مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «عقیلی» به نشانی شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، گذر فروردین، شماره ۱۲ برپا خواهد بود. افتتاحیه‌ی این نمایشگاه جمعه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

مجموعه سعدآباد

نمایشگاه آثار خوشنویسان استان قزوین همراه با رونمایی از کتاب مرقع دلگشا و معرفی کتاب عماد ملک خط در موزه میرعماد مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه ۱۴ مردادماه افتتاح می‌شود و تا ۲۴ مردادماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ برپا خواهد بود.

فرهنگسرای امام (ره)

نمایشگاه هنرهای دستی با حضور هفت هنرمند به‌مناسبت دهه کرامت، از ۱۳ مردادماه در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می‌شود. این نمایشگاه با موضوع ویترای، دست‌ساخته‌های نمدی و زیورآلات با حضور هنرمندان دانشکده هنر برای اولین‌بار در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ۱۳ تا ۲۰ مرداد به نشانی تهران، میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه‌راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی، فرهنگسرای امام (ره) مراجعه کنند.

فرهنگسرای شفق

نمایشگاه نقطه‌پردازی ریز آثار ناصر پاریاس برپا شده است. پاریاس هنرمندی است که با استفاده از تکنیک نقطه‌پردازی، آثار برجسته‌ای را خلق کرده و هریک از نقاشی‌های او حاصل میلیون‌ها نقطه‌ریزی است که او براساس طرح‌های مورد نظر خود، با ظرافت خاصی آن‌ها را در کنار هم چیده است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند.

گالری شکوه

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه شامل آثار کودکان با عنوان «انسان پا در هوا» گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه که نگین محمودی گردآورنده‌ی آن است، ۳۰ نقاشی و ۲۰ مجسمه از ۹ هنرجوی پنج تا هفت ساله که هر کدام بین دو تا سه سال دوره‌های مختلف نقاشی، مجسمه و تاریخ هنر را گذرانده‌اند، به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «انسان پا در هوا» ۱۴ مردادماه در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، بلواراندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نگارخانه ابراهیمی‌نژاد

مدیریت نگارخانه «ابراهیمی‌نژاد» اعلام کرد که به‌مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار و با شعار «صحت، دقت، سرعت» یک نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «صدای مردم» برگزار می‌شود.

این نمایشگاه ۱۷ مردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در نگارخانه «ابراهیمی‌نژاد» به نشانی بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد، خیابان آهنگ، روبه‌روی بوستان یاس، کوچه نرگس، گلستان ۲، شماره ۷۲ افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه دوسالانه هنر معاصر با موضوع «صلح روی کاغذ» به‌دلیل استقبال بازدیدکنندگان تا ۱۵ مردادماه تمدید شد.

این دومین دوره‌ی این مجموعه است که توسط مجید عباسی فراهانی گردآوری شده و شامل حدود ۲۰۰ اثر نقاشی، طراحی، چیدمان، ویدئو، چاپ دستی و مجسمه از ۱۳۰ هنرمند ایرانی و خارجی است و اول مرداد با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان گشایش یافت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ به گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. گالری عصر روز جمعه ۱۵ مردادماه نیز برای بازدید عموم باز است.

شهر کتاب فرشته

۱۵ مردادماه نمایشگاهی شامل آثار شیدا حسن‌پور و عظیم مرکباتچی گشایش خواهد یافت. این دو هنرمند که تا کنون تجربه‌ی برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعددی را به‌صورت گروهی و انفرادی داشته‌اند، این‌بار آثار خود را به‌صورت مشترک در معرض دید دوستداران هنر نقاشی قرار می‌دهند.

این نمایشگاه از ۱۵ مرداد تا دوم شهریورماه در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان شهید دربندی، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره ۳۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موسسه صبا

نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان گروه «والو ۲» با عنوان «انهدام، شکوفه ابهام» افتتاح شده است. «والور ۲» شامل ۱۸ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشکده هنر و معماری آزاد (تهران) است که این‌بار با «انهدام، شکوفه ابهام» تلاش خود را در ارائه‌ی رویکردهای خلاقه به یک موضوع در قالب تکنیک‌ها و فرم‌های متنوع به‌نمایش گذاشته‌اند.

۵۷ اثری که در این نمایشگاه ارائه شده، نمایشگر سیری از تولد یک ابهام تا رفع آن در جریان شکل‌گیری و خلق اثر هنری است که در سبک‌های متفاوتی از رئال، سورئال، انتزاعی و ... در قالب‌های مختلفی از جمله رنگ روغن، اکریلیک و چاپ دیجیتال عرضه شده است.

«انهدام، شکوفه ابهام» از ۱۲ تا ۲۱ مردادماه در موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵، نگارخانه «خیال نو» برپاست.

نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه آثار چند کودک نقاش با موضوع «سرزمین خیالی» گشایش می‌یابد. «نقاشان ریز نقش» چهارمین نمایشگاه هنرجویان کودک فتانه پیری‌خواه است که با همکاری و حمایت اولیا و مسؤولان خانه فرهنگ «نور» برگزار می‌شود.

نمایشگاه «نقاشان ریز نقش» از ۱۹ تا ۲۸ مردادماه در نگارخانه «آفرینش نور» به نشانی خیابان آیت‌الله کاشانی، بعد از میدان نور میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

موسسه پلتفرم ۲۸

موسسه «پلتفرم ۲۸» فصل تابستانی خود را با مرور آثار یک هنرمند کره‌ای به نام «دو هو سو» آغاز کرده است. زیربنای آثار «دو هو سو» فیگورهای انتزاعی و طرح‌های معمارانه‌ای است که برگرفته و ملهم از تاریخ زندگی شخصی خود او است.

این نمایشگاه از ۸ تا ۲۲ مرداد هر جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست روشن منش مراجعه کنند.

موزه عکسخانه شهر

به‌مناسبت یکصدودهمین سالگرد صدور فرمان مشروطیت، نمایشگاهی از عکس‌های دوران قاجار برپا شده است. عکس‌هایی که مخاطبان را به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز جنبش مشروطه در تبریز می‌برد. در این عکس‌ها، سوژه‌های مختلفی با محوریت مشروطه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند؛ از عکس‌های یادگاری مشروطه‌خواهان با ستارخان و باقرخان تا وضعیت مردم و شهر در آن روزها.

این نمایشگاه تا ۱۹ مردادماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، ضلع جنوب غربی میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیرازمیزبان علاقه‌مندان است.

نگارخانه بوستان برج آزادی

نمایشگاه آثار نسرین نوش‌فر با عنوان «چاپ نقش رادیولوژی» در نگارخانه بوستان برج آزادی برپا شده است. آثار این هنرمند تلفیقی از هنر نقاشی و رادیولوژی است که تکنیک‌های آن قبل چاپ به صورت یکپارچه روی اثر پیاده‌سازی شده و سپس روی اسلاید رادیولوژی نقش بسته است.

این نمایشگاه تا ۲۲ مردادماه در نگارخانه بوستان برج آزادی برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری گلستان

تازه‌ترین رویداد «صد اثر صد هنرمند» با نمایش آثار متنوع از هنرمندان برپا شده است. کنار هم نشستن ۲۲۰ نقاشی و مجسمه از ۱۹۵ هنرمند از سراسر ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز، بابل، کرمانشاه، قم، مشهد و رشت و سه هنرمند مقیم پاریس، دو هنرمند مقیم میلان و دو هنرمند مقیم آلمان، از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، منیر فرمانفرمائیان، فریده لاشایی، ناصر اویسی، هوشنگ پزشک‌نیا، سیراک ملکونیان، حسین محجوبی، محمدعلی ترقی‌جاه، بهرام دبیری، جلال شباهنگی، محمدحسین عماد، رضا مافی، مش اسماعیل، عبدی اسبقی، بهمن نیکو و از جوان‌ترها شهره مهران، گلناز قدیری، حسین چراغچی، شمس‌الدین غازی و ... برای فروش گذاشته شده است.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» تا ٢٧ مردادماه در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز از پنجشنبه‌ها) ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

خانه هنرمندان ایران

چهارمین دوره نمایشگاه «چهارسوی خیال» از سوی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است. در نمایشگاه گروهی مجسمه‌ی امسال، حدود ۴۰ اثر با موضوع و تکنیک آزاد در ابعاد مختلف به‌نمایش درآمده است.

چهارمین دوره نمایشگاه «چهارسوی خیال» تا ۱۵ مردادماه در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برپاست.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی «تارهای تاریخ» در گالری پردیس ملت برپا شده است. این نمایشگاه شامل ۶۵ اثر از ۱۸ هنرمند است که با رویکردی معاصر از نقوش در نقاشی برنامه‌ریزی شده است.

نمایشگاه «تارهای تاریخ» با هدف ایجاد نگاهی جدید، ارتباط بدیع و جذاب نقوش با نقاشی معاصر تا ۱۵ مردادماه روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی ۲ برقرار است.

گالری بوم

گالری «بوم» نمایشگاه گزیده آثار ۳۰ سال عکاسی عباس کیارستمی را با هدف ستایش این هنرمند و در پاسخ به انبوه درخواست‌های جامعه هنری، بار دیگر به‌نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه ٢٩ عکس در ابعاد بسیار بزرگ و یک ویدئوآرت ارائه شده که شش مجموعه عکس کیارستمی را دربرمی‌گیرد.

گالری «بوم» از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱، «چهار فصل» را به‌نمایش می‌گذارد.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاهی شامل اسناد فرهنگ دیداری کودکان ایران و تأثیر فرهنگ‌های غرب و شرق بر این فرهنگ، در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

نمایشگاه «کارنامه» تا ۲۵ مردادماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج