جاباما
۳۶۳۸۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اندازه گیری ضربان فقط با یک برچسب!

جان راجرز»، یک دانشمند مواد از دانشگاه ایلینوی یک وصله پوست کشسان ساخته که با استفاده از پالس نور بر ضربان قلب نظارت می‌کند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: جان راجرز»، یک دانشمند مواد از دانشگاه ایلینوی یک وصله پوست کشسان ساخته که با استفاده از پالس نور بر ضربان قلب نظارت می‌کند. اما این گجت باتری ندارد. به جای آن یک گوشی هوشمند یا تبلتی که به تراشه‌ی NFC مجهز باشد نیروی آن را تامین می‌کند. اپلیکیشن‌های مثل اپل پی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان از آن برای اشتراک تصاویر استفاده کرد. در واقع، سیگنال‌های رادیویی گوشی نیروی این دستگاه را تامین می‌کنند و امکان انتقال اطلاعات را به آن می‌دهند.


اندازه گیری ضربان فقط با یک برچسب!

راجرز می‌گوید این یعنی گجت‌های سلامتی می‌توانند ارزان‌تر، کوچک‌تر و سبک‌تر از همیشه باشند. راجرز یک متخصص الکترونیک پوستی است و تاکنون دستگاه‌های گوناگونی ساخته. در این دستگاه‌ها چراغ‌های LED، قطعات ریز الکترونیکی و حسگر در قالب یک ماده‌ی کشسان کنار هم قرار می‌گیرند و با سیم‌های فلزی، سیم‌پیچی می‌شوند.

در جدیدترین اختراع او، چند نوع از این نوآوری‌ها کنار هم قرار داده شده‌اند. به عنوان مثال، یک حسگر از رنگ‌های حساس به نور استفاده می‌کند تا میزان تماس با نور فرابنفش را اندازه‌گیری کند. این ویژگی در اولین محصول ساخت استارت آپ راجرز هم وجود داشت.

این دستگاه جدید هم ضربان قلب و اکسیژن خون را با استفاده از چهار LED اندازه‌گیری می‌کند. این چراغ‌های LED رنگ‌های متفاوتی از نور را به پوست می‌درخشانند. حسگرهای نور متوجه تغییرات رنگ نور منعکس شده می‌شوند. ضربان قلب یک فرد با یک چراغ چشمک‌زن نشان داده می‌شود.

یکی از محدودیت‌های این سیستم این است که برای تامین نیروی دستگاه، فرد باید در فاصله چند سانتی‌متری از گوشی یا تبلتش باشد. اما در هر حال، اکثر ما چندان از دستگاه‌هایمان فاصله نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج