۳۶۳۸۲۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تاکسی‌های خودران دلفی در سنگاپور

شرکت بریتانیایی تأمین‌کننده قطعات تکنولوژی اتومبیل، «دلفی اتوموتیو» قصد دارد تا تست عمومی ناوگان تاکسی‌های خودران خود را از اوایل سال آینده میلادی در سنگاپور آغاز کند.

وب سایت پدال - مسعود انیس حسینی: شرکت بریتانیایی تأمین‌کننده قطعات تکنولوژی اتومبیل، «دلفی اتوموتیو» قصد دارد تا تست عمومی ناوگان تاکسی‌های خودران خود را از اوایل سال آینده میلادی در سنگاپور آغاز کند. این کمپانی که پایگاه اصلی‌اش در جنوب شرقی انگلستان، در «کِنت» قرار دارد، یک سری از مدل‌های آئودی با تکنولوژی رانندگی خودکار و سیستم‌های نقشه‌یابی برای تردد در یک مسیر ۴ مایلی (۶/۴ کیلومتری) در پارک «وان-نورث» در منطقه «کوئینزتاون» آماده کرده است.

تاکسی‌های خودران دلفی در سنگاپور

این برنامه آزمایشی ۳ ساله که با همکاری دلفی و مرجع ترانزیت زمینی سنگاپور (SLTA) صورت می‌گیرد، با هدف ارائه یک سرویس تاکسی خودران کاربردی با استفاده از وسایله نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۲۲ شکل گرفته است. این در واقع، بخشی از طرح وسایل نقلیه خودران سنگاپور (SAVI) است که در سال ۲۰۱۴ برای ایجاد بستری مناسب برای تولیدکنندگان و سهامداران وسایل نقلیه خودران تهیه شده است. «دلفی» یکی از شرکای این طرح محسوب می‌شود.

تاکسی‌های خودران دلفی در سنگاپور

SLTA امیدوار است که این تست به توسعه تکنولوژی برای همراهی مسافران در تمام طول سفرشان که می‌تواند مسیر بین خانه، محل کار و ایستگاه‌های ترانزیتی را پوشش دهد، کمک کند. علاوه بر استفاده آزمایشی از سیستم‌های رانندگی و ناوبری، دلفی برای توسعه یک نرم‌افزار «تاکسی تلفنی» مبتنی بر داده‌های ابری برنامه‌ریزی کرده است. افراد با استفاده از این نرم‌افزار خواهند توانست از طریق گوشی موبایل‌شان، خودران‌ها را به محلی که در آن حضور دارند، فراخوانی کنند.
گلن دی ووس (Glen De Vos)، معاون سرویس‌های دلفی در این زمینه می‌گوید: «وقتی به سرویس‌های امروزی مبتنی بر داده‌های ابری فکر می‌کنیم، می‌بینیم که آنها به شکل بسیار خوبی برای گوشی‌های موبایل توسعه داده شده‌اند. شما قابلیت‌های زیادی در هنگام استفاده از موبایل‌هایتان دارید؛ از جمله خرید، خواندن تیتر اخبار یا نتایج مسابقات ورزشی. وقتی یک خودرو واقعاً‌ چنین چیزهایی ندارد. ما می‌خواهیم چنین امکانی را به درون خودروها بیاوریم؛ جایی که می‌توانید به برنامه‌ریزی‌های خود بپردازید. مثلاً از نقطه A به نقطه B برای صرف شام یا دیدار دوستان بروید، و یا اینکه یک مسافرت داشته باشید. هدف ما این است که همه اینها را با یکدیگر یکپارچه کنیم.»

تاکسی‌های خودران دلفی در سنگاپور

البته دلفی تنها شرکتی نیست که به دنبال راه‌اندازی سیستم‌های خودران برای جایگزینی سرویس‌های تاکسی سنتی است. «اوبر» نیز قبلاً ۵۰۰ میلیون دلار برای یک پروژه نقشه‌یابی سرمایه‌گذاری کرده و یک فورد فیوژن خودران را در ایالات متحده آزمایش کرده است. این در حالی است که رقیب این شرکت، یعنی «لیفت» بر روی یک پروژه مشابه با همکاری جنرال‌موتورز کار می‌کند.
تاکسی‌های خودران دلفی در سنگاپور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج