جاباما
۳۶۳۸۸
۲ نظر
۵۱۶۸
۲ نظر
۵۱۶۸
پ

سیاستمدارانی که طاقت دوری همسر ندارند

حکم سعید مرتضوی برای همسرش یکی از موضوعات خبرساز روزهای گذشته بود که به حاشیه های پیرامون وی دامن زد.

مجله مهر: حکم سعید مرتضوی برای همسرش یکی از موضوعات خبرساز روزهای گذشته بود که به حاشیه های پیرامون وی دامن زد.

بعد از آن انتصاب پرسروصدای سعید مرتضوی به ریاست تامین اجتماعی که کار را تا استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیش برد و آن ماجرای حکمیت در مجلس و قول شرفی که گفتند سعید مرتضوی برای استعفا داده است پیش آمد، حالا حکمی که او برای همسرش در این نهاد عریض و طویل زده است خود نام مرتضوی را به زبان ها انداخته است .

مرتضوی، همسرش هما فلاح تفتی را به سمت مدیرکل آموزش و پژوهش منصوب کرده است. دکتر فلاح تفتی، سال گذشته به عنوان رئیس بیمارستان شریعت رضوی معرفی شده بود و قبل از آن ظاهرا مسوول اداره کلینیک اداره کل تامین اجتماعی تهران بوده است.

البته روابط عمومی تامین اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده و گفته که هما فلاح یش از ۱۵ سال است در حوزه درمان و مدیریت سازمان تأمین اجتماعی خدمت کرده است اینگونه نبوده است که هم اکنون در تامین اجتماعی منصوب شده باشد.

همسران در دستگاه دیپلماسی

پرسرو صداترین حکم همسری بعد از این حکمی که سعید مرتضوی برای همسرش زده است شاید به سال ۸۶ و دوران وزارت منوچهر متکی بر وزارت خارجه برگردد. در آن مقطع متکی با صدور حکمی همسر خویش را به سمت مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت‌خارجه منصوب کرده.

دکتر نظری همسر متکی تا پیش از آن سابقه فعالیت در وزارت خارجه را نداشته و داروساز بوده و تا قبل از وزارت آقای متکی در سازمان بهزیستی کل کشور مشغول به کار بوده‌اند. همسر متکی در انتخابات مجلس نهم هم ثبت نام کرد اما سپس انصراف داد. متکی تنها وزیر خارجه ای نبود که همسرش در دستگاه دیپلماسی رفت و آمد داشت.

سیاستمدارانی که طاقت دوری همسر ندارند

مهرماه سال جاری، روزی که گروگان های ایرانی آزاد شده در لیبی با علی اکبر صالحی، خلف متکی در دستگاه دیپلماسی دیدار داشتند، تصویر صالحی با همسرش در یک قاب منتشر شد. گفته شد که همسر صالحی هم در وزارت خارجه دفتر دارد.

هدیه ای از دست همسر

در مراسم اختتامیه جشنواره زنان و تولید ملی تصویر هدیه محمد باقر قالیباف به همسرش در قاب افتاد و از آن تصاویر معروف همسران معروف شد. زهرا سادات مشیر با حکم محمد باقر قالیباف به عنوان مشاور شهردار در کنار همسرش مشغول به کار است.

او البته از پست مشاورت خود حقوقی دریافت نمی کند. زهرا مشیر در سال ۱۳۹۰ در همایش ملی بانوی وفا در کنار افرادی مثل مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مریم هاشمی دارنده مدال طلای ووشوی جهان به عنوان یکی از ده نامزد تاثیرگذارترین بانوی ایران معرفی شد.

حکم وارونه

فاطمه واعظ جوادی در مهرماه سال ۱۳۸۴ از سوی احمدی نژاد به عنوان معاون و ریاست سازمان محیط زیست منصوب شد. ‏ او درباره دلیل انتخاب شدن به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود " آقای احمدی‌ نژاد مرا انسان ‏صادقی تشخیص داده بودند."

سیاستمدارانی که طاقت دوری همسر ندارند

واعظ جوادی اما بلافاصله همسرش مجید یزدانی را که در زمان ریاست معصومه ابتکار در سازمان محیط زیست مشغول به کار بود و به دلیل ‏برخی اختلافات از بدنه سازمان جدا شده بود. دوباره به سازمان بازگردانید و او را به عنوان مشاور و ‏بازرس ویژه رئیس سازمان منصوب کرد‎.

او گفته بود: « همسرم "مجید یزدانی" مدتی در زمان ریاست خانم "معصومه ابتکار" در سازمان محیط زیست فعالیت داشت و پس از انتصابم با توجه به رشته تحصیلی و تجارب آقای یزدانی در موضوعات زیست محیطی، وی مدتی به عنوان مشاور رییس سازمان نیز فعالیت داشت» .

حکم آیت الله یزدی برای دختر

در سال هایی که مهدی کروبی سرپرستی بنیاد شهید را برعهده داشت همسرش فاطمه کروبی را به ریاست بیمارستان خاتم الانبیا گماشت. با همه این احوال تمام حکم‌های خانوادگی البته در حکم های زن و شوهری خلاصه نمی شود.

آیت الله محمد یزدی رئیس کنونی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وقتی از سال ۶۸ تا ۷۸ ریاست قوه قضائیه را برعهده گرفت دختر خود را سرپرست امور بانوان دستگاه قضایی کرد. گفته می شود در آن سال ها استدلال محمد یزدی از این اقدام، این بوده که مسائل بانوان را کسی محرم با او، به او منتقل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیر

      خانمها آقایان ، دست گلتون درد نکنه!

    • سمي

      آره اين خانم دكتر رييس بيمارستان بوده و از اون مديراي خوب و موفقم هست
      مباركش باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج