۳۶۳۹۴۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازدید از کارخانه سخت افزاری فیسبوک

فیس‌بوک در عین حال یک شرکت سخت‌افزاری هم هست و این شرکت اخیرا یک ورک شاپ برگزار کرده تا ثابت کند در زمینه سخت افزار هم فعال است.

وب سایت آی تی ایران: فیس‌بوک همواره به عنوان شرکت نرم‌افزاری شناخته می‌شود و بخش اصلی در آمد این شرکت نیز از طریق فروش تبلیغات مجازی روی اپلیکیشن و سایت این شرکت به دست می‌آید. جایی که میلیاردها نفر از سراسر جهان در حال تعامل‌اند.


بازدید از کارخانه سخت افزاری فیسبوک

اما فیس‌بوک در عین حال یک شرکت سخت‌افزاری هم هست و این شرکت اخیرا یک ورک شاپ برگزار کرده تا ثابت کند در زمینه سخت افزار هم فعال است. فیس‌بوک البته سال‌هاست اقلام سخت‌افزاری تولید می‌کند و این‌کار را با تولید محصولات ضمختی چون سرورهای نرم‌افزاری و Rack های مربوط به آن آغاز کرد اما اخیرا این شرکت به فضاهای دیگری هم قدم گذاشته از جمله هدست‌های واقعیت افزوده و پهپاد‌هایی که اینترنت پرسرعت توزیع می‌کنند.

فیس‌بوک هم اکنون یک کارخانه ۲۲ هزارمتر مربعی در Menlo Park کالیفرنیا در نزدیکی دفتر مرکزی خود دارد که آنرا Area ۴۰۴ نامیده است. هدف این نام‌گذاری هم مشخص است چون پیغام ۴۰۴ در اینترنت را زمانی مشاهده می‌کنید که در جست و جو چیزی را نمی‌یابید. فیس‌بوک می‌خواهد جایی برای نایافته‌ها داشته باشد.


بازدید از کارخانه سخت افزاری فیسبوک

این لابراتوار یک ماه قبل کار ساخت آن پس از ۹ ماه به پایان رسید به فیس‌بوک کمک خواهد کرد که برخی از سخت افزارها را که در مرحله پروتوتایپ قرار دارند در آنجا تست کند و به همین دلیل داشتن این لابراتوار کمک می‌کند که محصولات به جای ارسال به خارج از شرکت در طی چند روز تست شوند و این موضوع زمان پروژه‌ها را کاهش خواهد داد. فیس‌بوک البته یک لابراتوار در انگلستان و یکی هم در سیاتل دارد که پروژه پهپاد Aquila و هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را در آنجا پیگیری می‌کند.

اما لابراتوار فعلی فیس‌بوک چه ویژگی‌هایی دارد؟

این جت آبی یک دستگاه برش است که با ترکیبی از ب و مواد معدنی تیغه‌ای را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع و اقسام مواد را برش دهد. آب در این دستگاه جالب با فشار ۶۰ هزار پوند بر اینچ مربع (PSI) روی هر چیزی از شیشه گرفته تا فلز را برش می‌دهد. به گفته خود مهندس فیس‌بوک چیزی وجود ندارد که این دستگاه نتواند آن را ببرد اما خود فیس بوک از آن برای برش دادن صفحات فلزی استفاده می‌کند.


بازدید از کارخانه سخت افزاری فیسبوک

این دستگاه چیزی است که مهندسان به آن بسیار نیاز دارند چراکه با استفاده از آن می‌توانند هر نوع پروتوتایپ یا نمونه اولیه‌ای را بسازند. تقریبا همه کار از برش گرفته تا دریل را در خود دارد و در واقع کاری نیست که برای ساخت یک نمونه اولیه نتوان با آن انجام داد.


بازدید از کارخانه سخت افزاری فیسبوک
این هم ماشین دیگری که برای آنکه نمونه‌های اولیه ای با دقت بسیار بالا برش زده شوند مثلا برای دستگاه‌هایی که نیاز به دقت بالایی در اقلام تولیدی خود دارند به کار می آید. به همین منظور این ماشین وزنی در حدود ۶۰ هزار پوند دارد.
بازدید از کارخانه سخت افزاری فیسبوک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج