۳۶۳۹۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت

شرکت ایتالیایی «کارلو راتی» غرفه‌ای مفهومی را طراحی کرده که بازیدکنندگان آن می‌توانند بطور دیجیتالی کشاورزی کرده و غذای خود را در محل پرورش دهند.

ایسنا: شرکت ایتالیایی "کارلو راتی" غرفه‌ای مفهومی را طراحی کرده که بازیدکنندگان آن می‌توانند بطور دیجیتالی کشاورزی کرده و غذای خود را در محل پرورش دهند.

پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت

به نقل از گیزمگ، بازدیدکنندگان از غرفه "منطقه آینده" می‌توانند دانه‌ها را بصورت هیدروپونیک (آب‌کشت) کاشته و رشد آن‌ها را به وسیله یک اپلیکیشن از راه دور پیگیری کنند.

این غرفه بخشی از پارک تفریحی آموزشی "FICO Eataly World" در بلونیای ایتالیا است که در اصل یک پارک تفریحی با هدف تولید غذا و مواد مغذی است. Eataly یک فروشگاه مواد غذایی ایتالیایی است که قصد دارد پرورش محصولات کشاورزی خانگی را با قیمت مناسب ترویج دهد.

پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت

در این طراحی همه می‌توانند کشاورز شده و محصولات مورد نیازشان را خود تولید کنند.

چشم‌انداز "دیزنی‌لند غذا" یک مجموعه 80 هزار متر مربعی شامل رستورانها، بازارها، آزمایشگاهها، میدانهای آزمایش، مزارع پرورشی و مرکز همایش است. این مرکز که برای بچه‌ها و خانواده‌ها طراحی شده، به بازدیدکنندگان اجازه خواهد داد تا فرهنگ غذا و مواد غذایی ایتالیا را تجربه کنند.

این طراحی، شیوه‌های کشاورزی پایدار را با نظارت آنلاین ترکیب کرده تا یک "سیستم کشت مشارکتی آینده" قابل استفاده برای همه را ارائه کند. این غرفه همچنین به عنوان محلی برای بحث در مورد کشاورزی سنتی و سیستم‌های کشت جدید عمل خواهد کرد.

این غرفه مدور به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از کنار یک باغچه سبزیجات هیدروپونیکی عبور کنند که فرایند بلوغ محصولات در حال رشد را نشان می‌دهد.

پرفسور کارلو راتی از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و بنیانگذار موسسه کارلو راتی اظهار کرد: حرکت در فضای این غرفه مانند حرکت کردن در زمان خواهد بود. در زمان حرکت در این فضا می‌توانید فرآیند رشد گیاه را از دانه و جوانه تا گیاه کامل مشاهده کنید.

بازدیدکنندگان می‌توانند در فرآیند کشت مشترک شرکت کرده و یک دانه از گیاه مورد علاقه خود را در یک ماژول رشد بکارند و آن را در یک مخزن هیدروپونیک قرار دهند. سپس می‌توان این ماژول را با اپلیکیشن گوشی هوشمند Eataly World متصل کرد و فرآیند رشد گیاه را از راه دور تا زمان برداشت آن پیگیری کرد.
پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت
از حسگرهایی برای سنجش شرایط زیستی گیاهان استفاده شده و رشد آن‌ها بصورت تجسمی داده نمایش داده می‌شود. زمانی که رشد گیاه کامل شد، فردی که آن را کاشته می‌تواند گیاه را برای مصرف جمع‌آوری کند. این پارک تفریحی اکنون در مرحله ساخت‌وساز بوده و قرار است در سال ۲۰۱۷ افتتاح شود و غرفه منطقه آینده در مرکز آن قرار خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج